Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitkä ovat teidän suosikkileivänpäälliset?

Vierailija
03.09.2013 |

Uusia vinkkejä kaivataan joten siksi kyselen leipä + päällistemieltymyksiänne :)

Mitä laitatte mieluiten vaalealle, tummalle, lämpimälle, näkki jne jne jne leivälle?

Oma suosikki on ruispala maksapasteijalla ja suolakurkkuviipaleilla tai lämmin leipäpala (ciapatta) jonka päällä rucolapestoa, tuoretta tomaattia siivuina ja mozzarellaa siivuina (200-asteiseen uuniin 5 min).

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalainen lihapullaleipä, eli vaalea limppu, sen päälle punajuurisalaattia jonka päälle vielä puolitettuja lihapullia :D

Ostetuista leivistä suosikkini on Subwayn italialainen lihapullaleipä. Kaura-hunajaleivällä.

Vierailija
2/40 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalifornialainen munasalaattileipä (paahdettu paahtoleipäpala, jäävuorisalaatti, tomaatti, pari paistettua pekoniviipaletta ja se varsinainen kananmunasalaatti joka kootaan keitetyistä ja "muusatuista" kananmunista (kuten munavoissa), majoneesista, ranskankermasta, dijon-sinapista, tabascosta, valkoviinietikasta ja mustapippurista) sen kanssa syödään kourallinen ihan perus-perunalastuja eli ne laitetaan lautasella siihen viereen. coca cola zero toimii erinomaisesti tämän juomana. on aika raskas leipä mutta pitää nälän poissa kauan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

La Motten suolavoi ruisleivän päällä tai vasikanmaksapasteija

Vierailija
4/40 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elvisleipä", eli kaksi paahtoleipäviipaletta voidellaan sileällä maapähkinävoilla , keskelle murskattua banaania, sitten leivät vastakkain ja voileipägrilliin :-D Hyvää kylmän maidon kanssa.

Vierailija
5/40 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutamia:

- näkkileivällä voita, salaatinlehtiä ja lohimajoneesia

- paahtoleivällä voita, vegemiteä juustoa ja tuorekurkkua

- paahtoleivällä voita, juustoa ja appelsiinimarmeladia

Mulla perussetti näin kesällä taitaa olla tumma leipä ja sen päällä voita, oltermannia ja tomaattia tai avomaan kurkkua.

Vierailija
6/40 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei mitään. Useimmiten syömme leipää vain ruoan kanssa, ja ihan sellaisenaan.

Joskus harvoin tehdään vaikka kevyeksi lounaaksi päällystettyjä leipiä, jotka paahdetaan ja voidellaan oliiviöljyllä, päälle suolaa, ja sitten päälle erilaisia vihanneksia, lihoja ja/tai juustoa. Esimerkiksi seuraavia yhdistelmiä tulee käytettyä:

- persiljan kanssa paistetut kantarellit, metwursti

- tomaatti, valkosipuli, tuore basilika, punasipuli

- valkosipulin kanssa paistettu valkosipuli, fetajuusto

- mozzarella ja anjovis

- mozzarella, tomaatti, basilika, kaprikset

Vierailija
7/40 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset juustot on mun suosikkeja. Niitähän riittää... Sitten laitan usein hapankorpulle Kallen mätitahnaa, vaalealle leivälle pestoa ja punaista Mojoa, tietysti kurkut (ture ja sula), erilaiset salaatit, tomaatti, paprika, miedot sipulit, tonnikalamss (purkki tonnikalaa oljyssä (valuta liika oljy), lisää pieneksi hakattua sipulia ja sitruunapippuria) nams, Dijon-sinappia+juusto,kinkku tms. Siis milloin mitäkin. Ai, niin tietty keitetty kananmuna ja kaikennäkoiset kalat (lohi, silli, silakka, makrilli). Niin ja vielä maksamakkara ja suolakurkku, tuo verraton yhdistelmä. 

Vierailija
8/40 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore ranskanleipä, oivariini ja lauantaimakkara.

Näkkäri, oivariini ja sentin verran maksamakkaraa.

Vierailija
9/40 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipä, jonka päällä 18 kk Comté-juustoa, tomaattia ja vastajauhettua mustapippuria. Namnamnamnamnamnanm.

Vierailija
10/40 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivälle kun leivälle oliivibeceliä, pippurikalkkunaleikkelettä tai voileipäkinkkua (eli keittokinkku), 5% aamupalajuustoa, kurkkua tai tomaattia.

Syön tosin leipää harvoin, noin yhtenä päivänä viikossa. Leipä kun on vaan aivan liian hyvää. Ja etenkin päällysteillä vuorattuna leivällä saa äkkiä aika reippaasti energiaa.

Vierailija
11/40 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun retropahe on 100% ruisleipä, sipaisu voita, lapin lihan/ rainbown meetwurstia ja paljon ohuita sipuliviipaleita. Olutlasillisen kanssa.

Pappa söi noita välillä iltapalaksi. Maistui mulle pienenä myös punaisen maidon kanssa.

Vierailija
12/40 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 15:06"]

- valkosipulin kanssa paistettu valkosipuli, fetajuusto

[/quote]Toi on aika tujun valkosipulinen. :)

Vierailija
13/40 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, tässä yks mun suosikki-iltapalaleivistä (etenkin imettäessä noita tuli hotkittua) talvella: ruisleivän päälle voita, juustoa, keitettyä kananmunaa viipaleina sekä tuoretta tomaattia tai suolakurkkua.

3

Vierailija
14/40 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahdetun ruispalan päälle levitettä ja raejuustoa.

Vierailija
15/40 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama kun ap:lla eli reissumies ensin paahtimen kautta ja sit päälle maksamakkaraa ja suolakurkkua. Nami!!

Vierailija
16/40 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä syön tosi harvoin leipää, mutta jos syön niin yleensä dippaan vain täysjyväleipää oliiviöljyssä, johon olen lisännyt rosepippuria tai vaihtoehtoisesti samanlaisen leivän päällä levite, jossa on pari teelusikallista raejuustoa ja teelusikallinen oliiviöljyä (haarukalla soseutettuna ja sekoitettuna) sekä rucolaa.

rakastan leipää, mutta mulla viljat aiheuttavat limaisuutta, enkä siksi voi niitä juurikaan syödä. toisinaan kuitenkin leivänhimo kasvaa liian isoksi ja silloin vain kärsin syömisen jälkeen.

Vierailija
17/40 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Ruotsissa niin kauan että paikallinen munaleipä maistuu parhaiten, eli ruotsalainen näkkäri, voita, kananmuna viipaloituna ja päälle runsaasti Kallen kaviaaria.

Vierailija
18/40 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin tämän Jenkeissä; Vaaleahko hiiva-, graham- tai vuokaleipäsiivu (tai rouhesämpylä) johon päälle voita tai margariinia, salaatinlehti, tomaattiviipaleita, punasipulirenkaita pari, mureaa kinkkua ja kinkun päälle sipaisen Dijon-sinappia.

Vierailija
19/40 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen pohjoisesta ja minun suosikki on polarrieska + voi + poron kylmäsavupaistiviipaleet. Sitten rullataan ja syödään =)

Vierailija
20/40 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 14:59"]

Uusia vinkkejä kaivataan joten siksi kyselen leipä + päällistemieltymyksiänne :)

Mitä laitatte mieluiten vaalealle, tummalle, lämpimälle, näkki jne jne jne leivälle?

Oma suosikki on ruispala maksapasteijalla ja suolakurkkuviipaleilla tai lämmin leipäpala (ciapatta) jonka päällä rucolapestoa, tuoretta tomaattia siivuina ja mozzarellaa siivuina (200-asteiseen uuniin 5 min).

[/quote]kermajuusto, metvursti... sit pestoa, tomaattia ja mozzarellaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan