Käytätkö omalla ajalla vapaaehtoisesti aikaa työasioihin?
Minä käytän varsin usein. Meillä on esim työporukan oma whatsapp-ryhmä, jossa puhutaan työasioista ja saatan vastata muiden kysymyksiin myös vapaalla ollessani tai laittaa muutoin asiaan kuuluvaa kommenttia.
Joillekin tuntuu olevan ehdoton mörkö tehdä mitään työhön liittyvää vapaa-ajalla, mutta itse en koskaan ole näin kokenut. Kyllä minua kiinnostaa miten töissä muilla menee, koska se vaikutaa osaltaan myös omiin tuleviin työvuoroihini. Ainakin itse koen, että lokoisampaa se on vapaa-ajalla katsella työporukan whatsapp-ryhmää kuin esim tarttua imurinvarteen.
Kommentit (7)
En. Ei ole mitään syytä. Tosin mun vaihtoehdot vapaa-ajalla ei rajoitu imuriin ja työporukan whatsapp-ryhmään.
Käyt'n joskus, koska en halua, että mun kuvia käsittelee muut kuin minä.
Kotona saan rauhassa käsitellä ilman aasiakashäirintää.
Kyllä ja joskus työajalla ajattelen tai hoidan omia asioita.
Käytin, koska tykkään työstäni.
Työni on sellaista, että sen voi tehdä täysin etänä ja korona-uhan aikana olen niin tehnytkin. Nyt kun työnantaja pakottaa kaikesta huolimatta palaamaan konttorille töihin, päätin, että jos työnantaja on noin joustamaton, niin en jousta sitten minäkään. Siihen loppui ilmaistyö.
Alapeukuttakaa vaan ja tulkaa häiritsemään mun työntekoa, niin ihan varmasti saatte oikein ystävällistä ja iloista palvelua, mutta aasiakkaita te olette joka tapauksessa tietämättä kuinka paljon näytän keskisormea alaviistoon ennen estraadille astumista tai kuinka paljon kiroan mielessäni teidät jonnekin, jota ette edes tiedä.
Jos ei vapaa-ajalla osaa olla tekemättä töitä niin päässä on pahasti vikaa.
Jonkun verran kyllä. Ei se minullekaan ole ongelma, jos ei muuta sen suurempaa menoa ole. Otan sen siinä tapauksessa lähinnä ajankuluna.