Muistaako kukaan Replica -kirjasarjaa 2000-luvun alusta?
Oli todella suosittu nuorten tyttöjen keskuudessa, ainakin meillä päin. Kertoi 13v kloonitytöstä joka pelasti ihmishenkiä ja pähkäili rakkausasioita.Tykkäsin pienenä tosi paljon, aattelin jos nyt lukis uudestaan, niin onkohan yhtä hyviä :)
Kommentit (31)
Mä en jostain syystä tykännyt noista. Mun suosikkeja oli Mystery Clubit, Neiti Etsivät, Baby Sittersclubit ja Seitsemän tassua ja Penny kirjat.
Yksi suosikki oli myös Sweet Valley High!
Muistan. Luin Replicat uudestaan parikymppisenä ja no... Oli ne aika kamalia ja epäloogisia, kauheita aukkoja juonessa.
Muistan! Lapsuudenkodista, pikkusiskon vanhasta hyllystä, ne löytyvät edelleen. Johonkin saakka muistan niitä lukeneeni, mutta sitten muuttuivat jotenkin huonoiksi ja viimeisiä osia en enää lukenut.
entä luitteko te muut Animorphs-sarjaa? Sitä, jossa teinit saivat avaruusolennolta kyvyn muuttua eläimiksi.:)
Niissä Animorphs-kirjoissa oli se hieno puoli, että kun kirjan pläräsi nopeasti läpi, näki sen tytön/pojan muuttumisen eläimeksi :D
Itse olin myös kova The Babysitters Clubin fani :) Oi niitä aikoja...
Oiii, muistan! Luin ainakin niitä alkupään kirjoja, mutta yläasteella en enää kehdannut/alkoi hävettää niiden lukeminen, kun paras kaverini tuomitsi sen kirjasarjan surkeaksi. Taisin kasvaa jo ylikin. Olisi kiva kuulla, miten sarja loppui. Voisiko joku valottaa, asiaan kuuluvilla spoiler-varoituksilla totta kai? :D
Lisäksi luin Mystery Club-, Seitsemän tassua ja Penny-, Neljän keikka-, Sisters Club- (sen niminen kirjasarjakin oli), Artemis Fowl-, Goosebumps- ja The Nightmare room -sarjoja. Kaikki tilattuna Sisters Club -kirjakerhosta, totta kai. Lapsena sitä tulikin luettua, pitäisi varmaan taas elvyttää samaa harrastusta näin aikuisemmalla iälläkin.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 20:46"]
Oiii, muistan! Luin ainakin niitä alkupään kirjoja, mutta yläasteella en enää kehdannut/alkoi hävettää niiden lukeminen, kun paras kaverini tuomitsi sen kirjasarjan surkeaksi. Taisin kasvaa jo ylikin. Olisi kiva kuulla, miten sarja loppui. Voisiko joku valottaa, asiaan kuuluvilla spoiler-varoituksilla totta kai? :D
Lisäksi luin Mystery Club-, Seitsemän tassua ja Penny-, Neljän keikka-, Sisters Club- (sen niminen kirjasarjakin oli), Artemis Fowl-, Goosebumps- ja The Nightmare room -sarjoja. Kaikki tilattuna Sisters Club -kirjakerhosta, totta kai. Lapsena sitä tulikin luettua, pitäisi varmaan taas elvyttää samaa harrastusta näin aikuisemmalla iälläkin.
[/quote]
Mä luin kans noita Sisters Club, Goosebumps ja The nightmare room -sarjoja! Muistan, että sillon jotkut goosebumpsit ja nightmare roomit pelotti oikeasti :D Oli esim. sellainen kirja kuin The nightmare room - Älä unohda minua! missä se joku poika "lakkasi olemasta", karmivaa.
Minä muistan! Luin niitä lapsena paljon.
Tämä oli ihan lemppari. Loppupäästä kirjat vain menivät typeriksi. Eikö se tyttö lopulta oppinut lentämäänkin?
Muistan. Valitettavasti taitaa olla puolet kirjasarjasta edelleen lukematta. Jäi kesken kun kaipasin enemmän "haastetta" lukemiseen. Sitä ei nuorten kirjat minulle tarjonneet joten vaihdoin aikuisten puolen fantasiakirjoihin.