Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen onnellinen pätkätyöläinen, taidan olla

Vierailija
03.09.2013 |

ainoa lajiani.

En haluaisi vakitöihin. Mulla siis sellaine tilanne, että työskentelen mielenkiintoisissa projekteissa pätkissä. Lyhin ollut 3kk, pisin 3v. (ja se oli liikaa). Välissä eri pituisia työttömyysjaksoja, joihin saan siis ansiosidonnaista, eli taloudellisesti menee hyvin. Mies vielä kaiken kukkuraksi hyväpalkkaisessa vakityössä, joten myös työttömyysjaksoina perheemme on keskimääräistä varakkaampil. Joskus olen ottanut osa-aikaisia opetushommia siihen sivuun.

Työttömyysjaksoina on hyvä ladata akkuja, keskittyä perheeseen, sisustukseen, harrastuksiin jne. Olen vielä niin onnellisessa asemassa, että töitä en joudu etsimään, vaan silloin kun niitä ilmaantuu, työnantajat tietää soitella. Joskus jopa kieltäydyn, koska haluan olla "lomalla" välillä.

Ymmärrän, että olen etuoikeutettu tässä mielessä pätkätyöläisten joukossa, mutta joka tapauksessa kummeksuttaa, kun sukulaiset esim. voivotellen huokailevat, että etkä sinä raukka vieläkään saa vakitöitä...

Ikää 41 v. ja ihan hyvin voisin jatkaa näin eläkkeelle asti. Ja joo, säästän yksityistä eläkevakuutusta.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama. Vaikka tosin mitään varakkaita ei olla, mutta kun olen pätkiin tottunut, ei ne enää tunnu miltään. Joskus rasittaa opetella uusi työ, uudet ihmiset ja uudet kuviot, mutta sosiaalisena ja vaihtelua rakastavana ihmisenä se sopii mulle kuitenkin.

Mutta kyllä mä vakityön ottaisin vastaan, jos sellaista tarjottais, ihan riemusta kiljuen.

Vierailija
2/17 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla ainoa joo. Itse en tuollaista jaksaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ap sitä monen akatemisen nykypäivää ja koska sulla nähtävästi on sosiaalista ja kulttuurista pääomaa, olet tavallaan eliittiä siinä suhteessa. Suurimmalle osalle pätkätyöt luo epävarmuutta ja ahdistusta.

Vierailija
4/17 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Mä olen keikkasairaanhoitaja enkä enää halua vakityöhön. Olen ollut keikkalainen v:sta 2008 ja olen oikein tyytyväinen. Palkkatasoni nousi merkittävästi, kun siirryin keikkalaiseksi ja lisäksi saan itse valita lomieni ajankohdan ja pituuden. Kummallisinta tässä vakityö/pätkätyö/keikkatyö hommassa on, että teen nyt vähemmän työtä kuin vakipaikalla mutta saan enemmän palkkaa. Lisäksi mitä vähemmän haluan tehdä vakityötä ja mitä enemmän tuon sitä ilmi, sitä suuremmalla innolla jokainen toimeksiantaja haluaa palkata minut vakivirkaan. Mutta enää en sellaiseen orjasuhteeseen rupea.

Vierailija
5/17 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sairaanhoitaja olla keikkalainen? Saatko välissä koskaan työttömyyskorvausta? Eikö työkkäri pakota vakitöihin?

Vierailija
6/17 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olisin jos olisi esim. se mies turvana työttöminä jaksoina. Mutta kun tilanne on se että olen yksinhuoltaja, on työttömyysjakso todellinen katastrofi jonka mahdollisuus kammottaa jo etukäteen. Olen lisäksi it-alalla jolla nyt huono työllisyystilanne eli uutta työtä ei välttämättä ole hetkeen tiedossa jos pois nykyisestä joudun.

Vierailija
7/17 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 11:39"]

Saako sairaanhoitaja olla keikkalainen? Saatko välissä koskaan työttömyyskorvausta? Eikö työkkäri pakota vakitöihin?

[/quote]

Miten niin saako olla? Tottakai saa olla. Miksi ihmeessä työkkäri pakottaisi vakitöihin, kun en ole työnhakija. Työttömyyskorvausta en saa enkä tarvitse, miksi ihmeessä sitä pitäisi toimeksiantojen välillä saada, en tajua??? Työtä on tarjolla niin paljon kuin viitsii tehdä, mutta tottakai pidän välillä vapaatakin. Ei työllä ole tarkoitus itseään tappaa.

Vierailija
8/17 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, minä! :) Keikkailen sen verran kuin jaksan, työkkärissä toki sanon että keikkailen sen verran mitä töitä on ja nostan soviteltua :P

Vierailija
9/17 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 11:25"]

ainoa lajiani.

En haluaisi vakitöihin. Mulla siis sellaine tilanne, että työskentelen mielenkiintoisissa projekteissa pätkissä. Lyhin ollut 3kk, pisin 3v. (ja se oli liikaa). Välissä eri pituisia työttömyysjaksoja, joihin saan siis ansiosidonnaista, eli taloudellisesti menee hyvin. Mies vielä kaiken kukkuraksi hyväpalkkaisessa vakityössä, joten myös työttömyysjaksoina perheemme on keskimääräistä varakkaampil. Joskus olen ottanut osa-aikaisia opetushommia siihen sivuun.

Työttömyysjaksoina on hyvä ladata akkuja, keskittyä perheeseen, sisustukseen, harrastuksiin jne. Olen vielä niin onnellisessa asemassa, että töitä en joudu etsimään, vaan silloin kun niitä ilmaantuu, työnantajat tietää soitella. Joskus jopa kieltäydyn, koska haluan olla "lomalla" välillä.

Ymmärrän, että olen etuoikeutettu tässä mielessä pätkätyöläisten joukossa, mutta joka tapauksessa kummeksuttaa, kun sukulaiset esim. voivotellen huokailevat, että etkä sinä raukka vieläkään saa vakitöitä...

Ikää 41 v. ja ihan hyvin voisin jatkaa näin eläkkeelle asti. Ja joo, säästän yksityistä eläkevakuutusta.

[/quote]

Asiaan vaikuttaa se, että miehesi elättää sinut kun sinulla ei ole töitä. Jos olisit pätkätöissä ja sinulla ei olisi miestä joutuisit pulaan.

Tuollaisessa tilanteessa tajuan hyvin, että pitää pätkätöistä.

Pahinta pätkätyöläisenä on pienipalkkaisella alalla ja jos on vuokralla.

Vierailija
10/17 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vkituisissa työpaikoissa joutuu monesti sietämään ikäviä työkavereita vuosia ja suurin osa työtehosta menee ihmisuhde vatvomiseen. Pätkätöistä pitäisin minäkin jos ei joutuis loppumattomiin byrokratia veivauksiin niiden takia ja olemaan rahattomana myös vaihtelevia pätkiä. Laskutkin joutuu maksamaan milloin rahaa on ja siksi pätkätyöt pelottavat.

Vierailija
11/17 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 16:36"]

Vkituisissa työpaikoissa joutuu monesti sietämään ikäviä työkavereita vuosia ja suurin osa työtehosta menee ihmisuhde vatvomiseen. Pätkätöistä pitäisin minäkin jos ei joutuis loppumattomiin byrokratia veivauksiin niiden takia ja olemaan rahattomana myös vaihtelevia pätkiä. Laskutkin joutuu maksamaan milloin rahaa on ja siksi pätkätyöt pelottavat.

[/quote]

Siis joutuu soittelemaan, että maksaa laskuja myöhässä tarkoitin.

Vierailija
12/17 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaan ahdista jos mies on vakityössä ja maksaa tiukan paikan tullen.

Kyllä minua ja kolleegoita ahdistaa ja väsyttää määräaikaisissa roikkua kun mitään tulevaisuuttae ei oikein uskalla rakentaa..

t. Ekonomi

Vierailija
13/17 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin totta että vakitöissä joutuu kärsimään ihmissuhdeongelmista jne. Kun tekee pätkiä osaa ehkä asennoitua etäämmältä niihin ja pääsee vaihtamaan toiseen paikkaan. Itse olen vakityössä mutta en tohdi hankkia asuntoa eli siis velkaa. Minua ahdistaa ajstus että omistaminen sitoo minut työpaikkaan. Vuokralla saa tarvittaessa asunistukea eikä ole pankin ikeen alla. Ehkä mäkin olen outo. Ikää 40v.

Vierailija
14/17 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykännyt siitä epäsäännöllisyydestä. Nyt on ihana kun voi vaikka vuosi etukäteen suunnitella pitkää reissua jne

Vierailija
15/17 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 11:39"]

[/quote]

Miten niin saako olla? Tottakai saa olla. Miksi ihmeessä työkkäri pakottaisi vakitöihin, kun en ole työnhakija. Työttömyyskorvausta en saa enkä tarvitse, miksi ihmeessä sitä pitäisi toimeksiantojen välillä saada, en tajua??? Työtä on tarjolla niin paljon kuin viitsii tehdä, mutta tottakai pidän välillä vapaatakin. Ei työllä ole tarkoitus itseään tappaa.

[/quote]

no onhan se kiva saada lomalta palkkaa, eikö? Vakkarit lomailee palkallisena.

Vierailija
16/17 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan lomalta palkkaa ja säännölliset lomat yhdessä perheen kanssa. 

Vierailija
17/17 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi :) Rakastan vaihtelua, niin työssä kuin ihmisissäkin. Olen KLT-kirjanpitäjä, joten töitä kyllä löytyy enemmän kuin tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän