Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi työ alkamassa, jännittää niin hirveästi! Etenkin lasten takia

Vierailija
03.09.2013 |

Olen ollut pitkään kotiäitinä, vanhempi lapsi on nelivuotias ja nuorempi täyttää loppuvuodesta kolme. Olen halunnut hoitaa heitä kotona, olen aika emotyyppinen ja silläpä tämä uusi tilanne jännittää niin hirveästi. Viime keväällä olin jo todella turhautunut kotona oloon ja tähän leikkipuistoelämään. Nyt olen ilokseni saanut työn, mutta mahaa menee huolesta sekaisin, miten arjesta selviää! Minulla menee työmatkoihin lähes tunti suuntaansa, vaikka kilometreissä matka ei ole pitkä, mutta niin täälläpäin menee. Usein voimme vuorotella, että mies ehtii hakea lapset neljältä päiväkodista ja minä tulen noin viideltä kotiin. Jännittää, miten lapset sopeutuvat uudenlaiseen arkeen ja miten itse jaksan!? Uusi työ, jossa paljon asiakastilanteita ja esiintymistä, vie todella paljon voimia pitkän kotona olon jälkeen - miten minulla riittää voimia lapsille, ja aikaakin niin vähän iltaisin! Entä kun lapset sairastelevat paljon, tuntuu kauhealta viedä nuhaisia pieniä aamulla aikaisin hoitoon tai jos ovat kunnon kuumeessa niin varmaan meillä mies jää kotiin hoitamaan - miten sitä äitinä sen kestää, kun tottunut hoitamaan sairaat lapset. Vaikka mies ollut muuten läsnä ja aktiivinen, niin sairaiden hoidossa ollut aina jotenkin avuton ja se on ollut minulla. Yöherättelyt minulla. Miten nyt jatkossa? Tuhat kysymystä ja kaikki mietityttää niin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kuulisin mielelläni kokemuksia.

Vierailija
2/3 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lapset ovat jo noinkin isoja. Itse olin kanssa 10 v kotona lasten kanssa ja nyt töissä. Arki on paljon kiireisempää ja rankempaa kuin ennen mutta kyllähän työ antaa sitten muutakin mietittävää kuin vuotavat nenät ym.  Eli lasten pikku nuhat ei saa enää niin paljon huomiota kuin ennen kun on muutakin ajateltavaa. Aikansa kutakin.

Kovasti tsemppiä. Alku on varmasti rankkaa sekä sinulle töissä että lapsille hoidossa joten koeta ensimmäiset viikot tehdä vain ihan pakollisimmat asiat  iltaisin. Siivous ei ole pakollista kuin ihan pikasiivous vaan joskus. Katso lapset sylissä lastenohjelmia tai lötkötelkää yhdessä sängyllä niin voit samalla vähän levähtää ja tankata lasten kanssa läheisyyttä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Tuon pienistä lasten asioista liioittelun takia huomaankin, minun on jo aika siirtyä kotielämästä työhön. Olen mökkihöperöitynyt liikaakin, jotenkin liian herkkä ja tarkka lasten suhteen, tekee hyvää jo päästää irti ja saada muuta ajateltavaa. Toisaalta siksi tämä tuntuukin niin vaikealta. Ja tiedän, että panostan uuteen työhön, se vie niin valtavasti voimia, en haluaisi että jää lapsista pois. Siivoukset todellakin saavat olla minissään ja sylissä pitäminen iltaisin kaikkein tärkeintä. Onneksi mies laittaa ruokaa ja täyttää tiskikonetta siinä missä minäkin. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi