Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yökyläily kavereiden kesken, minkä ikäisenä?

Vierailija
03.09.2013 |

Minkä ikäisinä teidän lapset ovat saaneet kutsua kavereita yökylään tai yökyläillä itse?

Meillä eskari ikäisen tytön vuotta vanhempi kaveri on jo kovasti kysellyt meille yöksi, itse en ihan odottanut käyväni asiasta keskustelua vielä muutamaan vuoteen..

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 16:08"]

Ihmettelen, miten pieniä lapsia päästetään jo yksin yökylään! Meillä on sääntö, että ennen kuin tyttö menee yläasteelle, ei todellakaan mitään yökyläilyjä ilman vanhempia mukana. En kyllä teiniäkään ihan noin vain päästäisi kaverille yöksi, ties mitä voi tapahtua. 

[/quote]

Paras onkin, että pitää lapsen äidin helmoissa kunnes on aika muuttaa muualle avioon.

Vierailija
2/22 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 9-10v. Eskarilaista en päästäis missään nimessä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v

Vierailija
4/22 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellisten perheleikkijöiden lapsellisia pulmia. Vasta parikymppisenä yöjuoksuihin!

Vierailija
5/22 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukut? Nykyään ollaan ihmeen lepsuja ja annetaan lasten mennä vaan kavereiden mukana jo todella pienestä. Hyvä jos edes tiedetään kavereiden nimet, kun jo yökyläillään ja roikutaan ties missä iltamyöhään. Näitä tapauksia on tuttavapiiri täynnä. Kyllä lapsi ehtii öitä viettää poissa kotoa sitten myöhemminkin, mutta alakouluikäinen tarvitsee vielä selkeät rajat ja rutiinit joista ei koko ajan poiketa. 13

Vierailija
6/22 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 5v mutta en asu Suomessa. Englannissa tama yo-kylaily on hyvin kaytossa kun vanhemmat lahtee ulos eli teidan lapsi tulee meille silloin ja silloin ja meidan lapsi tulee teille vastaavasti. Toimii hyvin. 

Vierailija
7/22 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 3-4v olen itse ollut ekoja kertoja, naapurissa kavereilla mutta kuitenkin:) koulussa ekaluokalla sitten kauempana.

Vierailija
8/22 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa nelivuotiaana, tosin kyseessä oli serkku mutta kuitenkin. Kyseessä ei ollut mikään lapsenvahtijuttu kuitenkaan.

Ekan kerran kaveri oli yökylässä heidän ollaan 5v.

Vierailija
9/22 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan vain kavereista puhutaan eikä sukulaisista, niin ikää taisi olla 5v.

Vierailija
10/22 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v

Vierailija
11/22 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5,5v

Vierailija
12/22 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen yh ja hoidan usein muiden yksihuoltajien lapsia, joten ekat kerrat on varmaan olleet 3-vuotiaana mummolan ulkopuolella. Mutta kyllä ekat huvikyläilyt on olleet juurikin eskarissa. Lapsilla on usein tosi hauskaa, joten anna mennä vaan

Vierailija
13/22 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa mennä, kun osaa itse järjestää koko jutun pakkaamisineen, kyyteineen jne. Samoin meille saa tulla, kun kokonaan pärjää ilman aikuisten apua.

Vierailija
14/22 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö oli kaverilla yökylässä ekaa kertaa esikouluikäisenä. Riippuu lapsesta, miten sujuu yökyläily ja missä iässä.

Vierailija
15/22 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisivuotiaista. Eskarissahan se on tosi suosittua.

Vierailija
16/22 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi 4-vuotiaana, kyseessä naapuritalossa asuva paras kaveri. Luokkakavereita on ollut ekasta luokasta asti yökylässä.

Vierailija
17/22 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut yövieraita 3-vuotiaasta alkaen. Lapsilla on eri ikäisinä ollut monen ikäisiä kavereita, mutta nuorimmat yökaverit on olleet 3-vuotiaita, omat oli silloin 7, 3 ja puolivuotias. Kun ensimmäinen yövieras tuli, mulla oli 4v ja puolivuotias, kyseinen kaveri oli 5-vuotias. Meillä on monesti yökylässä naapurin lapsia sillä lailla,  että lapset keskenään puhuvat yökyläilystä, ja jos se molempien perheiden vanhemmille sopii,  lapset hakevat kamppeensa ja paukkaavat yökylään. Meidän vanhin (8v) yökyläilee myös noin, 4v joskus myös, 1,5v ei yökyläile vielä. Nuo omat on yökylässä harvemmin kuin mitä meillä yökyläillään, ja ekan kerran vanhin oli yökylässä 3, 5v:nä, kun minä synnytin toista. Seuraavan kerran hän oli yökylässä samaan aikaan, kun toinen oli ensimmäistä kertaa yökylässä, olivat silloin 6,5v ja 3v, ja minä olin sairaalassa käynnistämässä kolmannen synnytystä ja sen uskottiin käynnistyneen. Oikeasti minä ja mies vietettiin yö synnytyssalissa turhaan, ja vauva syntyi vasta seuraavana päivänä iltapäivän puolella. Sen jälkeen viimeisen 1,5v:n aikana vanhin on yökyläillyt kerran muualla kuin naapurissa, kymmenkunta kertaa naapurissa, 4v kahdesti muualla kuin naapurissa ja kahdesti naapurissa. 

Vierailija
18/22 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v

Vierailija
19/22 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miten pieniä lapsia päästetään jo yksin yökylään! Meillä on sääntö, että ennen kuin tyttö menee yläasteelle, ei todellakaan mitään yökyläilyjä ilman vanhempia mukana. En kyllä teiniäkään ihan noin vain päästäisi kaverille yöksi, ties mitä voi tapahtua. 

Vierailija
20/22 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v ja tutuille perheille ollaa puolin ja toisin joskus näitä yökyläilyjä sovittu. On mukavaa kun lapsilla on vahvoja ystävyyssuhteita ja itse myös olen paljon yökyläillyt nuorena ja lapsena. Ikinä en päästä sellaseen paikkaan mihin en itse ole vanhempiin tutustunut oli minkäikäinen tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi