Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko oikeasti, että loppiaisten ym. siirto toisi työllisyyttä?

Vierailija
02.09.2013 |

Itse epäilen suuresti. Veikkaanpa, että firmojen omistajat vain hyötyisivät rahallisesti, kun ei tarvitsisi maksaa enää työntekijöille pyhäpäivistä, mutta eivät he sen takia mitään lisätyövoimaa palkkaisi.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten se tuottavuus paranee?? Jos työntekijät onkin pyhät töissä ja lahjoittavat tulonsa firman johdolle tai valtiolle...

Vääntäkää nyt rautalangasta miten??? se tuottavuus paranee?

Vierailija
22/32 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 13:47"]

No miten se tuottavuus paranee?? Jos työntekijät onkin pyhät töissä ja lahjoittavat tulonsa firman johdolle tai valtiolle...

Vääntäkää nyt rautalangasta miten??? se tuottavuus paranee?

[/quote]

No tällä tavalla: ihmiset tekevät nyt 258 työpäivää vuodessa. Muutoksen jälkeen tekisivät 260 työpäivää vuodessa. Kun tehdään enemmän työtä, tuottavuus nousee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo tuottavuuden nousu on ihan valiidi pointti. Ja jopa työllisyysvaikutuksia saattaa olla tietyissä tapauksissa, ainakin tietyillä alueilla ja tietyissä töissä. Loppiainen olisi joka vuosi aivan loistava myyntipäivä kaupan alalla alueilla, joilla käy paljon venäläisiä turisteja. Ja tänä vuonnahan jo moni kauppakeskus haki erikoisaukiololupaa helatorstaiksi, koska maassa oli vielä sen verran vapun ympärille lomaa ottaneita venäläisturisteja.

Vierailija
24/32 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin simppeliä. Minä saan tällä hetkellä palkkaa loppiaiselta ja helatorstailta vaikka en kyseisinä päivänä töissä olekaan. Jos nämä pyhät siirretään viikonloppuun, saan edelleen saman palkan, mutta nyt olen myös töissä. Eli teen tuottavaa toimintaa olemalla töissä, kun nykyisellä systeemillä makaisin kotona tekemättä mitään.

Vierailija
25/32 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä roikun vauvapalstalla ja kuukausipalkka juoksee. Mitään tuottavaa en tänään ole tehnyt, kun ei ole tekemistä.

Jollain kokoonpanolinjalla ehkä tuo yhtälö toimii: kokoa kaksi päivää enenmmän jotain tuotetta, tuotanto siis nousee, palkkakulut pysyy samana. Sitten ne tuotteet pitäisi vaan myydä, eli jossain on oltava ostaja.

Maailma hukkuu paskaan ja lisää pitäisi saada kuluttajille. En osta.

Vierailija
26/32 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 13:20"]

Ei tuo. Työnantajat haluavat vain päästä halvemmalla. Kyösti Kakkonen sanoi tänään, että 7½ tunnin tyajan voisi jatkaa 8-tuntiseksi, eikä se kuulemma tuntuisi missään, ei sitä edes huomaisi. Onko se mies seonnut lopullisesti? 

[/quote]

Vanhuuden höperö... Onhan tuollaisella papparaisella aikaa tehdä töitä kun ei ole enää pieniä lapsia kotona tai hoidossa. Ei ole koskaan näkynyt Tokmannin kassalla...

Vierailija
27/32 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, koska kaupat hakevat lupaa pitää myös loppiaisena kauppaa auki, jotta on venäläisillä mahdollisuus tulla ostoksille(eikös venäläiset käy loppiaisena Suomessa kaupoissa).

Vierailija
28/32 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ovatko kaikki av-mammat hoitoalla tai kaupoissa myyjinä, kun eivät tajua tätä kuvioita?

Vierailija
29/32 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opettaja. Meillä on arkipyhät vapaita, ei tule työnantajalle lisäkustannuksia.

Vierailija
30/32 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Luin jostain juuri, että oikea ongelma on suomalaisten tuotteiden huono laatu, niitä ei haluta ostaa. Ei siinä auta tuollaiset.

Vierailija
31/32 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 15:34"]

Minä olen opettaja. Meillä on arkipyhät vapaita, ei tule työnantajalle lisäkustannuksia.

[/quote]

Saat kuitenkin palkkaa tuolta arkipyhältä, eli se on lisäkustannus työnantajallesi. Miten voi opettaja olla noin pöljä, tässä on todellakin kyse myös niistä, joilla arkipyhä on aina vapaapäivä. Nyt työnantajasi maksaa sinun kotona lorvimisestasi.

Vierailija
32/32 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 13:16"]

Itse epäilen suuresti. Veikkaanpa, että firmojen omistajat vain hyötyisivät rahallisesti, kun ei tarvitsisi maksaa enää työntekijöille pyhäpäivistä, mutta eivät he sen takia mitään lisätyövoimaa palkkaisi.

[/quote]

Miksi minun yrittäjänä pitäisi maksaa palkkaa kotisohvalla makaavalle työntekijälle? Se yritys nimittäin on olemassa siksi että se tuottaisi voittoa eli hyötyisin rahallisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän