Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen perhepäivähoitaja

Vierailija
04.12.2013 |

ja koen huonoa omaatuntoa vapaapäivistäni. Minulla on 9h työpäivä, jonka lisäksi meillä on muutaman kerran vuodessa koulutuspäiviä ja joulu/kevät juhlien suunnittelua ja järjetämistä. Meillä hoitajilla on ollut vielä toistaiseksi kerran kk työkokous ja näistä edellä mainituista kertyy tunteja. 

Näin ollen minulla on joka kuukausi kaksi työajan tasoitusvapaapäivää. Hoitolapset joutuvat menemän varahoitoihin pääasiallisesti omalle pph-varahoitajalle tai päiväkotiryhmään, josta vanhemmat ovat antaneet nekatiivistä palautetta.

Vanhemmilla myös mahdollisuus saada päivähoitomaksuista alennusta, jos eivät halua viedä varahoitoon tai pystyvät muuten järjestämään varahoidon itse.

Tiedän, että saan syystä tasoitusvapaata, mutta siitä huolimatta, tuntuu painostavalta ja kiusalliselta kertoa vapaapäivistä vanhemmille, koen niistä jopa huonoa omatuntoa, koska tiedän, etteivät vanhemmat mielellään vie lapsia varahoitoon ja ovat minun menoistani muutenkin valittaneet. 

Minulla tosin on sellainen terveydentila ja perhetilanne. Jokatapauksessa jos minulla ei olisi tt-vapaapäiviä joutuisin ottamaan jonkin verran palkattomia vapaapäiviä, että saan asiani hoidettua. 9h työ ei anna yhtään tilaa hoitaa toimistoajan sisäisiä asioita.

Erityisesti yksi vanhempi on valittanut, kun ei taida ihan ymmärtää, että minulla on omaakin elämää Olenkohan liian herkkä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus vapaapäiviisi! :) Älä pahoita mieltäsi turhaan, lapsille järjestetään varahoitopaikka, ja vanhemmalle tulisi olla tärkeintä että lapsi saadaan hoitoon. Ja varmasti olet joskus kipeänäkin, valittavatko vanhemmat silloinkin varahoidosta?

T: melkein valmis lto

Vierailija
2/6 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tasausvapaista pitäisi joutua tuntemaan huonoa omaatuntoa. Ne kuuluu sinulle kerran teet ylityötä. On vanhempien asia järjestää lastensa hoito itse jos ei varahoitopaikka kelpaa, eikä valittaa sinulle näin kasaten paineita hartioillesi.

Et ole liian herkkä. Valittavat vanhemmat voivat tehdä työstä tosi raskasta, vaikka muuten nauttisitkin lasten hoitamisesta. Tässä työssä on omat haasteensa. Voimia sinulle t toinen pph

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian herkkä, minulla on vuosilomaa 38 päivää + tasausvapaita kertyi viime vuonna mukavat 41 päivää, tänä vuonnakin yli 30 päivää. En kokenut niistä mitään huono omaatuntoa, etenkään kun tiedän että halutessaan vanhemmat olisivat voineet järjestää niin ettei minulle tule 10 tunnin tai yli päiviä. Koen että valinta on heidän.

Jos vanhemmat valittavat, ohjaa soittamaan esimiehellesi. Hän on se joka päättää vapaistasi tai siitä saatko tunnit rahana. Itse ottaisin kernaasti mieluummin rahana kuin vapaana, mutta meillä ei niin tehdä.

Meillä varahoitopaikka on aina sama.

Vierailija
4/6 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tässä vielä.

Ymmärrän tuon tunteen, kun joutuu ilmoittamaan vanhemmille tasausvapaista tai varsinkin jos yllättäen itse sairastun tai lapseni sairastuu. Siitä ottaa stressin ja potee huonoa omaatuntoa sairastamisesta. On vaikea tehdä se päätös että hakee sairaslomaa, kun tietää, että lapset joutuu mennä varahoitoon, vaikka kukaan ei ole edes minulle valittanut. 

Vierailija
5/6 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksityinen pph ja teen myös 9h päiviä. Minulla ei ole tasoitusvapaita eikä mitään muitakaan vapaita,paitsi tiettyviikoloput ja arkipyhät. Palkka tosin taitaa olla himpun parempi kuin kunnallisilla, käteen jää n.2000e.

Täällä kunnalliset pph.t ei tahdo saada ryhmiä täyteen juuri noiden tasoitusvapaiden takia. Vanhemmat ei tyklää kun pitääjatkuvasti viedä varahoitoon ja mi usta se on ihan ymmärrettävääkin,koska yleensä perhepäivähoito valitaan juuri sen vuoksi,että olisi pysyvä hoitaja.

Vierailija
6/6 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja on minulla toki 4 viikkoa kesälomaa,mutta se on aina sumplittu niinettä lasten vanhemmat ovat lomaööa samaan aikaan.

t.6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi