Huolestuttaa 5v poikamme käytös hoidossa.
On kuulemma löynyt siellä jotain lasta ja hoitaja sotti siitä minulle. Tämä syksy alkanut huonosti viime syksynä ja vuotena tuli kaikkien lasten kanssa toimeen. Hoitajat muuttuneet ja tuntuu että joutunut yhden hoitajan ns hampaisiin. Tämä hoitaja nyt määräsi ettei saa 2 viikkoon leikkiä muiden kanssa vaan leikkii yksin hoitajan valvonnan alla. Meillä normaali perhe ei riitoja,väkivaltaa tms ja vaikka lapsi on ainokainen hänellä on rajat kuten muillakin joilla on lapsia. Hoitaja myös paheksui tätä lapsen ainokaisuutta ja sanoi että huonot sosiaaliset taidot ja niitä pitää kehittää vaikka viime vuonna toinen hoitaja sanoi että sosiaaliset taidot hyvä ja leikkii kaikkien kanssa. En tiedä mitä ajatella tästä kaikesta.
Kommentit (5)
eiks 2viikkoa nyt ole aika pitkä sanktio. niinku lapset ei ikinä tappelisi?! jos lyö lisää ja vallan niin sitten ihmettelisin mutta takapakkeja lapsille tulee ja kyllä ne nyt vaan riitelee vielä koulussakin!
Minusta kuulostaa oudolta. Juttele pk-johtajan kanssa. Itse pyysin lapselleni ryhmän vaihtoa kun alkoi leimautua haastavaksi. Pääsi ryhmään jossa on pätevä lto ja ongelmat jäivät siihen. Olen itsekin sitä mieltä, että lapseni on temperamenttinen ja herkkä ja tarvitsee siksi ammattitaitoista ja ymmärtävää ohjausta.
Kerran läheellä 5v ikää lapsi oli lyönyt toista pk:ssa, tuolloin tilanne oli käsitelty ryhmässä asianosaisten kesken, minulle kerrottiin asiasta kun nousin lapsen. Tämän jälkeen lyömistä hoidossa ei enää ilmennyt, eikä asiaan sen koommin palattu, saatikka että olisi rankaistu viikkoja. Ei lapsi muista enää parin viikon päästä, miksi ei pääse muiden leikkeihin, hän vain turhautuu ja ongelmat kasaantuvat.
Pidä lapsesi puolta! Luota intuitioosi.
Kuulostaa todella oudolta käytökseltä tuo lastenhoitajan tapa toimia..eristämällä muistahan ne sosiaaliset taidot sitten kehittyvät. Tuon ikäiset kuitenkin vielä harjottelevat niitä tapoja toimia ristiriita tilanteissa. Kyllä ottaisin puheeksi asian myös muiden ryhmän aikuisten kanssa ja tarvittaessa päiväkodin johtajan.
T: lastenhoitaja itsekkin
Niin tuo nainen on siis lastentarhanopettaja. Heti syksyllä kun esitteli itsensä sain hänestä jotenkin vastemielisen kuvan. Kaikki muut ovat sanoneet että lapsemme on reipas ja sosiaalinen niin hän minusta onkin. Hän käy muskarissa ja tuttujen lapset käyvät meillä leikkimässä yms. Lisäksi tämä lto sanoi että kun poisti meidän lapsemme niin 2 poikaa jäi kinastelemaan keskenään eli ei varmaksi tiennyt kenen näistä 3 syy tämä lyöminen oli ja poikamme pyysi välittömästi anteeksi mutta silti rangaistaa. Olenkin miettinyt että jos tämä viikko menee taas jotenkin huonosti ja tuo lto valittaa jatkuvasti niin otan päiväkodin johtajaan yhteyttä.
Pyydä kerto paikalle tarkkailemana lastasi. Ei nyt vuodessa voi taidot noin kadota. Olen ennenkin kuulllut näitä tarinoita yksilapsisilta perheiltä lapsista, jotka mun omasta mielestä on olleet ihan OK, kun meillä ovat leikkimässä käyneet.