Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä sosiopaatin kanssa oikein voi kommunikoida?

Vierailija
20.08.2020 |

Jos ei siis mahdollisuutta aivan heti poistua kyseisen henkilön vaikutuspiiristä, koska sehän olisi se järkevin ratkaisu, ja turvallisin. Mutta olen nyt tullut tulokseen, että mitkään tavalliset tavat keskustella ei vaan toimi. En oikeasti ole ikinä keskustellut näin ettei ole mitään logiikkaa missään, vaikka työkseni hitto keskustelen ihmisten kanssa kaiken aikaa! Vaikka kuinka hakisin punaista lankaa näistä jutuista niin ei vaan löydy. Ja tietysti väistämättä joka ikinen kerta minä olen ihan kaikkeen syypää, hullu, sairas, draamailija jne. Aivan sama mikä asia on tai miten asiat esitän, niin lopputulos on riita ilman että asiat mitenkään selviäisi. Eikä välttämättä tähän raivoon tarvita, kun joku väärä kysymys tms. Että siksi täällä kysynkin, että olisiko joku tapa päästä tämän puolustuksen läpi ja saada aikaiseksi joku kontakti tällaisen henkilön pään sisälle? Että voisiko jotain kiertoreittiä päästä aitoon kommunikaatioon tällaisen ihmisen kanssa? Vai pitääkö vaan yrittää omista rajoista huolehtia parhaansa mukaan ja nostaa kädet muutoin pystyyn? Nyt on hyvä kausi meneillään, kun ignooraa, mutta tiedän ettei tämäkään rauha pitkään kestä. Että siksi mietin tapaa millä jatkossa toimisin..

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on vaikka ex ja yhteiset lapset, niin joistain asioista vaan täytyy kommunikoida. On aika monia tilanteita missä ei voi vaan lähteä pois. En osaa kyllä vinkkejä antaa, ehkä joku vertaisryhmä on, johon voi ottaa yhteyttä.

Ehkä sellainen vinkki on, että kommunikoi niin vähän kuin mahdollista ja keskity käytännön asioihin, faktoihin, älä provosoi, älä puhu tunteista, älä näytä tunteita, älä itse provosoidu, ole hiljaa jos et osaa vastata kuin vihalla, älä näytä edes hämmennystäsi. Oot vaan coolisti. Ja keskity enemmän elämään itse kivaa elämää. Pudota kaikki odotukset ja toiveet pois siitä että pääsisit toisen pään sisään. Voit silti olla ystävällinen ja kohtelias.

Olet ap! Paljastit, kukaan muu ei halua toisen pään sisään. Miksi sinä haluat? Olet sairas!

Outo kommentti, en ole ap. Olen vain seurustellut henkilön kanssa jolla on vahvoja narsistisia piirteitä. ”Pään sisään” meneminen on vain sanonta, ei sen vakavampaa. Se tarkoittaa toisen ymmärtämistä.

Vierailija
62/63 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta draamaa koko aloitus.

Zinc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito kommunikaatio ei ole mahdollista. Asiallinen, lyhyt, kirjallinen kommunikointi ja provosoitumattomuus ehkä paras tapa.