Miten selittää hygienia-asioita miehelle nätisti, eikä nolosti?
Mies ei huolehdi hygieniastaan, eikä käytä edes deudoranttia, vaikka urheilee. Kurjaa! Opettakaa, äidit, poikalapsillenne hygieniataidot!
Kommentit (25)
Näytä mallia, mallioppiminen toimii yleensä aina. Menkää illalla yhdessä suihkuun ja peskää toisenne. Siitä voi tietysti olle "seurauksia", mutta kun molemmat ovat suihkunraikkaita, niin mikä ettei. Muista kehua jälkeenpäin, miten hyväntuoksuinen ja ihana mies oli. Ja osta sille deodorantti ja sano sille ihan nätisti, että olisi kiva jos pesun jälkeen käyttäisit sitä, niin tuoksuisit hyvälle.
Kerro miehelle myös että hikistä käytettyä paitaa ei pistetä päälle sen jälkeen kun on käyty suihkussa.
minusta tuntui kans joskus aikoinaan hankalalta sanoa miehelle, että hänellä oli tosi voimakas hikoiluongelma. sitten mietin, että joku toinen saattaa siitä sanoa hänelle jonain päivänä ja olisi kuitenkin parempi, jos minä sen tekisin.
huijasin pikkuisen ja sanoin, että "kulta hei, onko viime aikoina tapahtunut jotain, kun sun hikesi on alkanut tuoksahtaa paljon pistävämmältä kuin aikaisemmin? oletko alkanut syödä jotain tai vaihtanut saippua?" mies sanoi, ettei hän itse mitään haista, mutta seuraavana päivänä hän tuoksui todella hyvälle.
Meillä mies kyllä käy suihkussa vähintään joka toinen päivä (itse käyn lapsen kanssa päivittäin) ja käyttää deodoranttia, mutta se mikä inhottaa niin se, että ei vaihda puhtaita vaatteita suihkun/saunan jälkeen! Aina vetää sen hikisen t-paidan niskaansa melkein viikon ajan, yäk! Nukkumaankin tunkee se yllään jos mä oon kerenny jo nukahtaa.. Monesti oon asiasta sanonut nätisti ja en niin nätisti, vaan ei mee jakeluun. "Ihan turhaa vouhotusta", sanoo. Tai "eihän tää oo ees likanen, ei yhtään tahraa!", no ei ehkä, mut haisee! Huoh..
"Hyi saatana, mikä täällä haisee? Ootko se sinä? Ajattelitko tappaa lähistöllä olijat? Viittikkö mennä suihkuun ja polttaa hikisen t-paitas roviolla?" Kiitos.
"Kulta, kylläpä nyt haiset hielle. Käy suihkussa ja vaihda puhdas paita päälle. Minä niin tykkään siitä, kun tuoksut puhtaalle."
"Kulta, nyt on dödö päässyt pettämään. Pitäisikö sinun vaihtaa merkkiä, kun tuo ei tunnu toimivan?"
Toisinaan totuuden sanominen suoraan on paras vaihtoehto.
Vähän asian sivuun, mutta musta oli nuorena likkana ihanaa kun poikaystävä oli aina käynyt suihkussa töiden jälkeen ja tuoksui hyvälle kun tuli mun luo. Nyt se samainen tyyppi parhaillaankin laittaa tuolla dödöä suihkun jälkeen, oli kovin hionnut jänismetsällä.. ;)
Mä sanoisin suoraan. Se olis kerralla sanottu - ja miehethän eivät ole ajatusten lukijoita.
Tiedätkö kulta, haiset vähän hielle. Laitapa dödöä ja aina puhdas paita päälle. Sehän on suuri rakkaudenosoitus, että välittää toisesta niin, ettei halua, että se on tietämättään haisuli myös muiden seurassa.
Mä sanoisin suoraan. Se olis kerralla sanottu - ja miehethän eivät ole ajatusten lukijoita.
Tiedätkö kulta, haiset vähän hielle. Laitapa dödöä ja aina puhdas paita päälle. Sehän on suuri rakkaudenosoitus, että välittää toisesta niin, ettei halua, että se on tietämättään haisuli myös muiden seurassa.
Miehille asiat pitää sanoa suoraan, jotta ne menee perille.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 23:05"]
Miehille asiat pitää sanoa suoraan, jotta ne menee perille.
[/quote]Totta kyllä, mutta kuitenkin sitä miettii, että mitä jos mies ymmärtää väärin ja kuvittelee, että haluan tarkoituksella pahoittaa hänen mielensä. Ei sille läheisimmällekään aina ole niin helppoa sanoa täysin suoraan ihan kaikkea.
Musta tuo hikiasia on kuitenkin vielä suht neutraali ja helposti sanottava tähän meidän tilanteeseen verrattuna: koska mä pesen kaikki perheen pyykit, olen huomannut että mies ei pistä pyykkiin kuin muutamat kalsarit kuukaudessa. Tyyliin ehkä viidet. Se on KUVOTTAVAA, niin yököttävää etten mitenkään keksi rakentavaa tapaa sanoa asiasta.
Jos muuten tykkäisin suihinotosta niin voisin varmaan vedota siihen, mutta koska inhoan sitä muutenkin, ja tämä kalsariasia on vain vihoviimeinen oksettava pilkku i:n päälle niin en haluaisi tilata itselleni lisää suihinottovelvollisuutta tämän aiheen tiimoilta.
Ideoita?
Kerro jokin kauhutarina munajuustosta, joka iskee, kun ei huolehdi intiimihygieniastaan.
Älä anna, jos ei käy ensin suihkussa ja vaihda kalsareita.
Komenna pesulle seksin jälkeen.
Viskaa sille puhtaat kalsari päin naamaa, jos ei huomaa itse ottaa uusia kalsareita.
Kun olen täyttämässä pesukonetta, sanon, että nyt sopisi vielä kalsareita ja t-paitoja ja sukkaikin menisi. Sanon suoraan, että riisupa vaatteesi, että saan ne koneeseen. :D
Joskus se sanominenkaan ei auta. Yhtä eksääni pyysin käyttämään deodoranttia ja vaihtamaan vaatteet vähän useammin (tiedätte varmaan sen hajun kun vanha hiki pinttyy paitaan?), sekä tietenkin harjaamaan hampaansa useammin kuin kaksi kertaa viikossa. Mitä mies vastasi? Että minun pitäisi hyväksyä hänet omana itsenään eikä painostaa muuttumaan! :D en ollut uskoa korviani. Iljettävää. Ei tullut ikävä moista haisulia.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 19:55"]
Mies ei huolehdi hygieniastaan, eikä käytä edes deudoranttia, vaikka urheilee. Kurjaa! Opettakaa, äidit, poikalapsillenne hygieniataidot!
[/quote]
Deudorantilla ei ole hygienian kanssa mitään tekemistä.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 20:19"]
Näytä mallia, mallioppiminen toimii yleensä aina. Menkää illalla yhdessä suihkuun ja peskää toisenne. Siitä voi tietysti olle "seurauksia", mutta kun molemmat ovat suihkunraikkaita, niin mikä ettei. Muista kehua jälkeenpäin, miten hyväntuoksuinen ja ihana mies oli. Ja osta sille deodorantti ja sano sille ihan nätisti, että olisi kiva jos pesun jälkeen käyttäisit sitä, niin tuoksuisit hyvälle.
[/quote]
En ole vielä yhtäkään deodoranttia löytänyt joka ei haisisi aivan karmealle. Tosin en ole myöskään yhtäkään hajuvettä löytänyt joka ei haisisi karmealle. Luonnollinen on aina paras
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 20:51"]
Meillä mies kyllä käy suihkussa vähintään joka toinen päivä (itse käyn lapsen kanssa päivittäin) ja käyttää deodoranttia, mutta se mikä inhottaa niin se, että ei vaihda puhtaita vaatteita suihkun/saunan jälkeen! Aina vetää sen hikisen t-paidan niskaansa melkein viikon ajan, yäk! Nukkumaankin tunkee se yllään jos mä oon kerenny jo nukahtaa.. Monesti oon asiasta sanonut nätisti ja en niin nätisti, vaan ei mee jakeluun. "Ihan turhaa vouhotusta", sanoo. Tai "eihän tää oo ees likanen, ei yhtään tahraa!", no ei ehkä, mut haisee! Huoh..
[/quote]
Järkevä ihminen käy joka ikinen päivä suihkussa ja pesee itsensä. Mutta olen huomannut eetä miehet käyvät naisia useammin suihkussa. Monet naiset eivät käy esim. ennen töihin lähtöä suihkussa. Mikä on oksettavaa
[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 00:50"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 20:51"]
[/quote]
Järkevä ihminen käy joka ikinen päivä suihkussa ja pesee itsensä. Mutta olen huomannut eetä miehet käyvät naisia useammin suihkussa. Monet naiset eivät käy esim. ennen töihin lähtöä suihkussa. Mikä on oksettavaa
[/quote]
Miksi pitää käydä suihkussa ennen töihin menoa ?
Onko se sun mies? Miksi otit haisulin?