Oletko saanut koronan takia perutuista lennoista rahat takaisin?
Mikä yhtiö? Milloin lento?
Ryanair huhtikuussa, saanut rahat.
Austrian Airlines huhtikuussa, ei.
BlueAir huhtikuussa ja heinäkuussa, ei.
Kommentit (14)
Blueair huhtikuussa ei ja klm toukokuussa ei.
Finnair kesäkuussa lento (rahat palautettiin huhtikuussa)
Turkish Airlines maaliskuussa lento (rahat palautettiin heinäkuun lopussa)
Finnair, 14 viikkoa meni palautuksen saamiseen.
E-bookers matkatoimisto säätänyt ja sählännyt hommat aivan päin v----ua. Ensin heiltä tuli "voucherit" korvaavia matkoja varten, niiden käyttöaika vaan oli kovin lyhyt. Sitten tuli ilmoitus, että aikaa pidennetään! Sitten tuli posti, jossa ilmoitettiin meidän olevan mahdollista saada rahamme takaisin, ja linkki, josta piti mennä näitä rahojaan pyytämään. Linkki ei toiminut. Seuraavaksi tuli posti, että sorry kun linkki ei toiminut, tässä on uusi linkki. Se uusi linkki vaan oli sitten voimassa vaan niin lyhyen aikaa, että kun juuri sillä viikolla en sähköpostejani lukenut, kun oli vähän muuta, niin kun tämän viestin sain, linkki oli jo vanhentunut. Tämä oli viikko sitten. Asiakaspalvelunumeroihin ym. yhteydenottopyyntöihin ei koko aikana ole siellä vastattu.
Kyseessä oli AirBalticin lennot Riikaan ja takaisin. Niin pienen rahan takia en viitsi enempää vouhottaa, mutta sanonpa vaan, että ebookersista en ikinä enää varaa mitään.
Norwegian huhtikuussa - sain niitä pirun pisteitä, joita voi käyttää vain heillä.
Vierailija kirjoitti:
Norwegian huhtikuussa - sain niitä pirun pisteitä, joita voi käyttää vain heillä.
En asu Suomessa, joten en tiedä miten laki sanoo teillä noista pisteistä, mutta luulisin kyllä että teillä on lakioikeus saada rahallinen korvaus jos ette halua pisteitä. Monet lentoyhtöt ainakin täällä Englannissa ovat syyllistyneet paikallisen lain rikkomiseen kun eivät ole antaneet rahoja takaisin pyydettäessä.
Toukokuussa olisi ollut Finnairin lento, rahat palautettiin heinäkuussa
Blue Airin Call Centerissä ei kukaan vastaa puheluihin, messengerissä sama juttu, mitään sähköpostiosoitetta ei löydy ja nettisivujen yhteydenottolomake pukkaa error codea.... samaan aikaan kuitenkin myyvät lentoja täyttä häkää.
Mulla ja miehellä on yhteensä 700 euroa perutuissa lennoissa kiinni. Asutaan ulkomailla ja olen aina suunnitellut ja varannut lomat Suomeen ja miehen kotimaahan hyvissä ajoin. No nyt kävi näin. Eipä olla yksin tässä veneessä. Aion kyllä vaikka vuosikausia "jahdata" näitä rahoja.
Miksi ihmeessä te ette tee varauksia luottokortilla? Ensin reklamoidaan lentoyhtiötä ja jos se ei korvaa tai tarjoaa muuta kuin selvää rahaa heidän perumastaan lennosta, sen jälkeen reklamoidaan luottokorttiyhtiötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu Suomessa, joten en tiedä miten laki sanoo teillä noista pisteistä, mutta luulisin kyllä että teillä on lakioikeus saada rahallinen korvaus jos ette halua pisteitä. Monet lentoyhtöt ainakin täällä Englannissa ovat syyllistyneet paikallisen lain rikkomiseen kun eivät ole antaneet rahoja takaisin pyydettäessä.
En asu minäkään Suomessa. Vasta sen jälkeen kun olin jo hyväksynyt pisteet, tajusin että perkele varmasti olisi ollut oikeus vaatia rahoja. Mutta enää ei voi mitään enkä edes jaksaisi taistella. Kyseessä on kuitenkin vain pari sataa euroa ja varmaan tulee Norwegianilla lennettyä myöhemmin ellei mene konkkaan ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä te ette tee varauksia luottokortilla? Ensin reklamoidaan lentoyhtiötä ja jos se ei korvaa tai tarjoaa muuta kuin selvää rahaa heidän perumastaan lennosta, sen jälkeen reklamoidaan luottokorttiyhtiötä.
Osaltani vastaan, että olen muuttanut maasta toiseen niin usein, että minulla ei ole sen takia luottokorttia. En koskaan ehdi maassa x luottokorttikelpoiseksi ennen seuraavaa muuttoa. Tai no kerran ehdin, mutta sen luottokortin umpeutumisen jälkeen olen ollut luottokortiton.
Ap (myös viesti 11)
Wizzair maaliskuussa, ei