Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on lapsivihamielinen maa!

Vierailija
31.08.2013 |

Taas hankaloitetaan lapsiperheiden elämää. Miksi pidetään niin pahana sitä jos haluan hoitaa oman lapseni itse kotona?! Miksi yhteiskunta pakottaa laittamaan lapsen liian pienenä päiväkotiin? Jos tämä uudistus toteutuu niin näin siinä tulee käymään. Meidän perheessä ei tultaisi toimeen minun palkalla jos mies jäisi kotiin hoitamaan lasta ja saisi kotihoidontuen. Mistä edes saisin päiväkotipaikan kun niitä ei ole nytkään riittävästi ja minnekään helvetin kuuseen en lähde lastani kuskaamaan? Anteeksi vaan jos en halua pientä lastani laitettavan laitoshoitoon jättisuureen ryhmään jossa liian vähän aikuisia. Päiväkodista ei ole hyötyä alle 3-vuotiaalle lapselle, päinvastoin haittaa. Pieni lapsi ei kykene vastaanottamaan niin suurta määrää sosiaalisia ärsykkeitä kuin mitä päiväkotipäivän aikana tulee. Seurauksena on levotonta käytöstä, aggressiivisuutta, huonoa syömistä ja nukkumista, vatsaoireita sekä itkuisuutta. 

Se että olen kotiäiti ei tarkoita sitä että lusmuilen. Teen myös keikkatöitä hoitovapaani aikana. Kasvatan lapsestani kunnon kansalaista ja veronmaksajaa. Koska olen lasta halunnut niin haluan hänet itse hoitaa. En halua antaa häntä vieraiden ihmisten hoidettavaksi ja kasvatettavaksi. Meillä isäkin osallistuu mielellään lapsen hoitoon mutta käy myös mielellään töissä. Minä en ole kotona väkisin vaan omasta tahdostani, teen töitäkin ja ylläpidän ammattitaitoani. Tämä kuvio sopii meidän perheelle, miksi tämä pitää ulkopuolelta sotkea? Tämä uudistus ei tee meistä iloisia, tämä ei anna meille mitään positiivista, päinvastoin nyt olemme vihaisia ja katkeria. 

On se kumma että rahaa ei löydy lastensairaalan rakentamiseen mutta rumaan keskustakirjastoon kyllä. Tai Herttoniemen kiertoliittymään. Tämä ja tulevat rakennemuutokset kertovat siitä miten paljon lapsia tässä yhteiskunnassa arvostetaan. En haluaisi olla osana tällaista yhteiskuntaa. Lapset ovat tulevaisuus. Näiden nyt tehtävien paskapäätösten tulokset niitetään myöhemmin mielenterveyspalveluiden, lastensuojelun jne.entisestään kasvana tarpeena. Ja sitten taas ihmetellään missä kaikki työikäiset luuhaa, sairaseläkkeillä tietenkin! Suomi on pahoinvointivaltio!

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 00:19"]

Niissä toisissa maissa on verotuskin niin pirun paljon pienempi, että käteen jäävän osuuden saa vaikka jopa säästöön. Suomessa on aika tavallista, ettei alakeskiluokka pysty säästämäänkään, koska kaiken maksavat itse. HIENOA sinänsä, mutta se luokka vaan on aivan turhan alhaalla ja monet siitä kärsivät.

[/quote]

Tässä pienemmän verotuksen maassa saa sitten maksaa niillä hienoilla säästöillään sen lapsen koulutuksen ja terveydenhuollon syntymästä korvaputkitulehdukseen. Plus miinus nolla, väittäisin.

Vierailija
42/69 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt päättää jo mikä on hyvä. Kotona ei saisi hoitaa lasta vaan heti on yhteiskunnan elättinä lusmuilemassa ( ihan kun sillä kuppasella kotihoidontuella eläisi) mutta ei lastakaan saa päiväkodissa pitää. Ite on hoidettava kun on sen tehnytkin. Te av-mammat ootte hanurista! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kerrohan missä muualla maksetaan 3yhtä paljon rahaa yhtä kauan vain siitä, että hoidat lapsesi kotona? Mikä maa olisi vähemmän lapsivihamielinen tässä suhteessa?

Ymmärrän, että etujen poistuminen harmittaa, mutta vähän suhteellisuudentajua nyt tähän touhuun. Lapsiperheiden asiat ovat edelleen aivan käsittämättömän hyvällä tolalla Suomessa. Saa olla aika tietämätön maailman menosta, jos muuta väittää. 

Vierailija
44/69 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 00:27"]

Ei kai tänne enää halutakaan mitään suomisisäsiittoisia lapsia, kun on näitä geeneistä johtuvia mielisairauksia, alkoholismeja ja muuta ihan tarpeeksi??

[/quote]

puhumattakaan suomalaisten väkivaltageenistä, ja tosiaan noiden perinnöllisten sairauksien hoitaminen ja näiden kyseisten ihmisten hyysääminen ne vasta tässä valtiossa maksavatkin!!!

Vierailija
45/69 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmoinen julkinen terveydenhuolto pitää heti lopettaa, lääkäriin yksityiselle ne jotka kehtaavat sairastaa! Miksi minun pitäisi osallistua sairaiden hyysäykseen, itse ovat itsensä sairastuttaneet, siellä ramppaavat itsensä teloneet, juopot, narkkarit, keuhkosyöpäiset sun muut yhteiskunnan loiset! Säästäkööt itse rahaa sairauden varalle, pitää osata varautua! Minä itsehän en sairasta koskaan enkä tuommoisia palveluja tarvi!

Vierailija
46/69 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 00:43"]

Kaikenmoinen julkinen terveydenhuolto pitää heti lopettaa, lääkäriin yksityiselle ne jotka kehtaavat sairastaa! Miksi minun pitäisi osallistua sairaiden hyysäykseen, itse ovat itsensä sairastuttaneet, siellä ramppaavat itsensä teloneet, juopot, narkkarit, keuhkosyöpäiset sun muut yhteiskunnan loiset! Säästäkööt itse rahaa sairauden varalle, pitää osata varautua! Minä itsehän en sairasta koskaan enkä tuommoisia palveluja tarvi!

[/quote]

Niin ja noita sairaita tuleekin niin paljon juuri sisäsiittoisten jälkeläisten takia, koko ajan vaan lisää ja lisää! Tässä maassa käytöshäiriöiset nuoretkin jää sairaseläkkeelle ennenkuin täyttävät 25, koska on kivempaa maata kotona sohvalla nyppimässä perskarvoja ja pelaamassa pleikkaria!

Vierailija
47/69 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 00:43"]

[/quote]

Ja sitten voisi hengittää välillä... Se että miehetkin osallistuisivat lastensa hoitoon on vain hyvä (jos miehellä niin hyvä palkka niin sittenhän mitään tukia ei tarvitsekaan) ja naiset olisivat enemmän töissä. Kyllä siihen lapsen hankintaan voisi joskus yrittää vähän varautuakin (onko se jokin kirosana ja mahdottomuus kaikille ihmisille), samoin kuin työttömyyteen ym. yllättäviin menoihin. Kyllä joskus voisi ottaa siitä omasta elämästä sen verran vastuuta, että jos tietää että tahtoo lapsen hankkia, niin voisi siihen varautuakin vähän ennakkoon. Kun kerran mahdollista sillä ei kait raskaudet aina yllätyksenä tule kun kaikki kuitenkin ehkäisystä tietävät? Lapsiperheillä on asiat aika paljon paremmin kuin monilla muilla Suomessa joten...

Vierailija
48/69 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jossain määrin lapsi(kin) vihamielinen, mutta ei kyllä yhdestäkään ap:n mainitsemasta syystä.

Vierailija
49/69 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymenoa kuvaa parhaiten sana -virikemassahuolto!

Vierailija
50/69 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa kuplassa ap elät?

Oletko nähnyt kuvia Afrikan nälkiintyneistä lapsista, joiden ympärillä vain kärpäset pörräävät? Tiesitkö, että Etelä-Amerikassa monet lapset kaivelevat roskakasoista itselleen ja perheilleen ruokaa päivittäin? Jenkeissä kymmenen prosenttia lapsista näkee nälkää ja asuu yömajoissa (God bless America!). Lähi-idässä pikkutyttöjä myydään/naitetaan vanhoille ukoille koska perheillä ei ole varaa ruokkia tyttäriään. Pohjois-Afrikassa tyttöjen sukupuolielimet runnellaan likaisilla lasinsirpaleilla. Kiinassa tyttölapset abortoidaan ja harvat syntyvät tytöt kidnapataan parempien perheiden poikien morsiammiksi. Intiassa raiskataan päivittäin alhaisimman kastin lapsia, koska siitä ei rangaista.

Ja Suomessa puhutaan kodinhoitotuen jakamisesta siten, että lapsen isälle korvamerkittäisiin siitä siivu.

Mene itseesi ja mieti uudemman kerran kuinka huonosti tämä yhteiskunta kohtelee lapsiaan muihin verrattuna.

Vierailija
51/69 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomi olisi lapsivihamielinen, jos osa tuesta korvamerkitään isälle? Ehkä äitivihamielinen, vaikka en tätäkään tajua. Enemmänkin voitaisiin sanoa, että yksi naista alistava rakenne pyritään poistamaan, ja vaikka et itse siitä hyödy, niin tähän asti olet hyötynyt muita naisia alistavasta rakenteesta. On vain oikeus ja kohtuus, että joku toinen nainen hyötyy nyt sinun puolestasi.

Edelleen naisten on syytä miettiä tarkkaan mihin elämäntilanteeseen ja mille miehelle niitä lapsia pykää. Yhteiskunnan tehtävänä on tukea ihmisiä hetkellisesti vaikeissa elämäntilanteissa, ei rahoittaa erilaisia perhevapaita niin, että kuka vaan voi niitä lapsia tehtailla keille tahansa. Ensisijaisesti pitäisi aina olla perheiden velvollisuus pystyä elättämään lapsensa. Meillä on hyvä tukijärjestelmä lapsiperheille, pysyviä etuja ja valtio tukee juuri lapsia mielettömästi. Vai missä maassa saat

- ilmaiset neuvolapalvelut

- ilmaiset terveyskeskuskäynnit lapsille

- puoli-ilmaisen päivähoidon

- erittäin halvat kerhotoiminnat ja harrastukset

- ilmaisia leikkipuistoja, halpoja lasten konsertteja ja tilaisuuksia, ilmaisia uimarantoja jne.

- ilmaisen esikoulun ja peruskoulun

- ilmaisen kouluruoan

- ilmaisen kouluterveydenhoidon ja hammashoidon

- äitiys- ja vanhempainvapaan äitiysrahoineen ja vanhempainrahoineen

- mahdollisuuden hoitaa edelleen lasta kotona menettämättä työpaikkaansa - vaikkakin nyt sitten jaettuna vanhempien kesken

- lapsilisät

- ilmaisen toisen asteen koulutuksen (toki oppimateriaali maksaa)

- erittäin edullisen yliopistokoulutuksen

Myös lapsiperheet ovat oikeutettuja työttömyyskorvaukseen, asumistukeen ja toimeentulotukeen tarvittaessa.

Kuulostat hemmotellulta ja itsekeskeiseltä lapselta, joka ei enää halua leikkiä, kun ei saakaan uutta nukkea joka leikkiin!

Vierailija
52/69 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei paljon kannata verrata yhtä yksittäistä tukea Suomessa yhteen yksittäiseen tukeen muissa maissa. Nythän kyse on siitä, miten me täällä Suomessa päätämme priorisoida asioita suhteessa toisiinsa.

Täytyy lähteä siitä, että jokainen yhteiskunta tarvitsee riittävän määrän lapsia, jotta se pysyy yllä tulevaisuudessakin. Yhteiskunnan näkökulmasta lapset eivät ole vain vanhempien iloksi vaan yhteiskunnan jatkuvuuden turva. Siksi on tärkeää meille kaikille, että jotkut tekevät lapsia, ja että lapsilla on mahdollisuus kasvaa terveiksi, tasapainoisiksi ja osaaviksi aikuisiksi.

Nämä "säästä ensin ja hanki sitten lapset"- kommentit kuulostavat vähän elämältä vierailta. Suurimmalla osalla ei ole sukuperintöä säästössä parikymppisenä. Lasten hankkiminen nuorena on järkevintä yhteiskunnan kannalta, koska raskauteen liittyy silloin vähemmän komplikaatioita ja myös tulon ja työtuottavuuden menetys lastenhoidon vuoksi on pienempi työuransa alussa olevilla. 

Suomalaisen yhteisknnan suhteellinen tasavertaisuus säilyy muun muassa sen kautta, että muillakin kuin varakkaimmilla on mahdollisuus tehdä lapsia. Tätä tukee mm. se, että tarjolla on päivähoitoa perheille, joiden molemmat vanhemmat käyvät töissä. Kotihoidon tuki täytyy nähdä tästä perspektiivistä - se on yhteiskunnalle merkittävästi edullisempi tukimuoto kuin päivähoidon järjestäminen. Suurempia tuensaajia lapsiperheistä ovat siis ne, jotka vievät lapsensa hoitoon ja käyvät töissä. Toki he myös useimmin maksavat enemmän veroja.

Ja tietysti suurimman tuen saavat ne, jotka pääsevät pelkällä veronmaksulla yhteisknnan jatkuvuuden ylläpidosta tarvitsematta uhrata omaa, henkilökohtaista aikaansa ja varallisuuttaan muuten lasten kasvattamiseen.

Vierailija
53/69 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 23:54"]

Miksi ihmeessä Suomessa yhteiskunnan täytyy kustantaa lapsen kulut? Melkein kaikkialla muualla maailmassa perheet kustantavat ne itse. Ollaan jo melkein konkassa kun yhteiskunnan täytyy maksaa kaikki mahdollinen ja mahdoton.

[/quote]

Joo, monessa maassa on perheverotus. Se kyllä kustantaa ne kulut. Vaihdetaan vaan siihen, sopii.

Vierailija
54/69 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista että osa näistä vastauksista vahvisti näkemystäni siitä että lapsia ei tässä yhteiskunnassa arvosteta. Sulle, joka vedit tähän vertailuksi Afrikan niin joo, kyllä tiedän että Afrikassa sitä ja tätä jne. mutta tässä ei nyt keskustella Afrikasta vaan siitä mitä Suomessa ollaan tekemässä. 

Kyllä tässä maassa näillä hinnoilla sais aika kauan säästää ja odottaa ennen kun lapsia vois alkaa tekemään jos pitää olla rahat valmiina. Eiköhän se oo yhteiskunnan etu tosiaan että joku niitä lapsiakin tekee. Onko sun pieneen mieleen juolahtanut ettei se lapsentekoikä loputtomiin kestä. Jos vaan odotellaan ja säästetään niin siinä menee onni ohi. Lapsista puhutaan tässä ketjussa ihan kun he olisi jotain hyötytavaraa joka hankitaan sitten kun on varmasti rahat kasassa. Alkakaas ihmiset nyt sitten säästää rahaa jos vaikka sattuu että joudutte työttömäksi. Kaikkea ei elämässä voi ennakoida. Joku saattaa tulla raskaaksi yllättäen, pakotetaanko se aborttiin koska ei oo säästetty rahaa lasta varten?! 

Jos kerran säästetään niin tehdään se eläkekatto, otetaan työttömiltä, kouluttautukoon kukin omilla rahoillaan. Monikohan näistä kommentoijista antaa sen kotihoidontukensa pois jos kysytään? Ja miehet ei tule sinne kotiin jäämään eikä tämä uudistus tule naisten palkkoja nostamaan. Se on ihan puppua! Mutta niinhän te luulette että tasa-arvo tässä jotenkin kehittyy. Lopputulema on se että päivähoitopaikat ei riitä ja lapset menee entistä pienempinä hoitoon. Kiitti kuitti! 

Vierailija
55/69 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hävettää aloittajan puolesta. En uskonut, että kukaan voi olla noin tietämätön siitä, millaiset olosuhteet Suomessa on verrattuna suurimpaan osaan maailman maista.

Vierailija
56/69 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheet hankkikoon niin monta lasta kuin mihin rahkeissa riittää varaa, olipa sitten henkisestä tai aineellisesta kysymys. Minkä takia yhteiskunnan pitää tehdä ihmisten puolesta kaikki nykyään? Ensisijainen vastuu on aina ihmisellä itsellään itsestään ja perheestään, tämä pitäisi pitää aina kirkkaana mielessä. Ei vain niin että toteutan itse mielihaluni, teen mitä haluan ja jos se meneekin mönkään niin yhteiskunta maksaa viulut.

Eikä Suomi ei ole lapsivihamielinen. Täällä ei pidetä ihmisistä, jotka eivät osaa eivätkä viitsi kasvattaa lapsiaan hyvin käyttäytyviksi kunnon kansalaisiksi.

Vierailija
57/69 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on, että maassa alkaa säästökuuri. Ihan pakon edessä on tehtävä niitä säästöjä. Sanokaa nyt, mistä sitten saa säästää? Vastaukseksi ei riitä, mistä ei saa säästää. Nyt tarvitaan säästökohteita. Mitä ne ovat?

Vierailija
58/69 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat on loppu, koittakaa ymmärtää. Pitäisikö meidän porskuttaa  kuten Kreikka ja jättää muut siivoamaan lasku? 

Vierailija
59/69 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä pakko kommentoida. Katoppa huvikses euroopan keskitasoa esim. äitiyslomien pituuksissa. Suomi on kärkipäässä. Tähän vielä lisäksi esim. äitispakkaukset, lapsilisät kotihoidontuet niin voihan veljet, Suomi on ihan huippua niissä. Täällä on vaan totutttu kaikkeen hyvään ja mistään ei olla valmiita luopumaan kun lama iskee!!

Vierailija
60/69 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 23:54"]

Miksi ihmeessä Suomessa yhteiskunnan täytyy kustantaa lapsen kulut? Melkein kaikkialla muualla maailmassa perheet kustantavat ne itse. Ollaan jo melkein konkassa kun yhteiskunnan täytyy maksaa kaikki mahdollinen ja mahdoton.

[/quote]Miksi meidä, entisten lasten, pitää kustantaa yhteiskunnan kulut?

Suomessa ei todellakaan tehdä paljon tulosiirtoja lapsiperheiden eduksi. Vain 11% tulonsiirroista on lapsiperheille. Suurin osa menee työttömille ja eläkeläisille.

Useimmissa sivistysmaissa lapsiin ja lapsiperheisiin suhtaudutaan paljon paremmin ja myös taloudelliset tuet ovat parempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi