Suomi on lapsivihamielinen maa!
Taas hankaloitetaan lapsiperheiden elämää. Miksi pidetään niin pahana sitä jos haluan hoitaa oman lapseni itse kotona?! Miksi yhteiskunta pakottaa laittamaan lapsen liian pienenä päiväkotiin? Jos tämä uudistus toteutuu niin näin siinä tulee käymään. Meidän perheessä ei tultaisi toimeen minun palkalla jos mies jäisi kotiin hoitamaan lasta ja saisi kotihoidontuen. Mistä edes saisin päiväkotipaikan kun niitä ei ole nytkään riittävästi ja minnekään helvetin kuuseen en lähde lastani kuskaamaan? Anteeksi vaan jos en halua pientä lastani laitettavan laitoshoitoon jättisuureen ryhmään jossa liian vähän aikuisia. Päiväkodista ei ole hyötyä alle 3-vuotiaalle lapselle, päinvastoin haittaa. Pieni lapsi ei kykene vastaanottamaan niin suurta määrää sosiaalisia ärsykkeitä kuin mitä päiväkotipäivän aikana tulee. Seurauksena on levotonta käytöstä, aggressiivisuutta, huonoa syömistä ja nukkumista, vatsaoireita sekä itkuisuutta.
Se että olen kotiäiti ei tarkoita sitä että lusmuilen. Teen myös keikkatöitä hoitovapaani aikana. Kasvatan lapsestani kunnon kansalaista ja veronmaksajaa. Koska olen lasta halunnut niin haluan hänet itse hoitaa. En halua antaa häntä vieraiden ihmisten hoidettavaksi ja kasvatettavaksi. Meillä isäkin osallistuu mielellään lapsen hoitoon mutta käy myös mielellään töissä. Minä en ole kotona väkisin vaan omasta tahdostani, teen töitäkin ja ylläpidän ammattitaitoani. Tämä kuvio sopii meidän perheelle, miksi tämä pitää ulkopuolelta sotkea? Tämä uudistus ei tee meistä iloisia, tämä ei anna meille mitään positiivista, päinvastoin nyt olemme vihaisia ja katkeria.
On se kumma että rahaa ei löydy lastensairaalan rakentamiseen mutta rumaan keskustakirjastoon kyllä. Tai Herttoniemen kiertoliittymään. Tämä ja tulevat rakennemuutokset kertovat siitä miten paljon lapsia tässä yhteiskunnassa arvostetaan. En haluaisi olla osana tällaista yhteiskuntaa. Lapset ovat tulevaisuus. Näiden nyt tehtävien paskapäätösten tulokset niitetään myöhemmin mielenterveyspalveluiden, lastensuojelun jne.entisestään kasvana tarpeena. Ja sitten taas ihmetellään missä kaikki työikäiset luuhaa, sairaseläkkeillä tietenkin! Suomi on pahoinvointivaltio!
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 18:49"]
Serkkuni asuu Sveitsissä Zürichissä ja siellä lapsen päiväkotipaikka maksaa perheelle noin 2800 euron verran!
[/quote]
2800 euroa KUUKAUDESSA, siis.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 18:49"]
Serkkuni asuu Sveitsissä Zürichissä ja siellä lapsen päiväkotipaikka maksaa perheelle noin 2800 euron verran!
[/quote]
Sveitsissä lapsiperheen ainoa palkansaaja maksaa myös veroja alle 5%.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 18:38"]
"On se kumma että rahaa ei löydy lastensairaalan rakentamiseen mutta rumaan keskustakirjastoon kyllä. Tai Herttoniemen kiertoliittymään"
Nuo hyödyttävät kaikkia kansalaisia. Ei yhteisillä valtion varoilla kuulukaan vain yhtä ryhmää paapoa. Sitäpaitsi, lasten hankkiminen on vapaaehtoista ja kukin hankkikoon sellaisen määrän, jonka kykenee itse rahoittamaan.
[/quote]
Ai lastensairaala ei hyödytä kaikkia? No siinä tapauksessa voidaan sitten lopettaa kaikki muutkin sairaalat, eihän ne terveitä hyödytä. Uskomatonta miten noin voidaan edes suhtautua. Suurin osa kommentoijista on varmaan itse lapsettomia. Huh huh!
Herttoniemen liittymä + Laajasalon silta palvelevat kyllä ihan kaikkia, usko huviksesi...asun täällä ja tiet ovat ihan tukossa, siinä on vaikea väistää esim. ambulanssiakaan...
Mutta joo, noin muuten ymmärrän pointtisi.
Miksi ihmeessä Suomessa yhteiskunnan täytyy kustantaa lapsen kulut? Melkein kaikkialla muualla maailmassa perheet kustantavat ne itse. Ollaan jo melkein konkassa kun yhteiskunnan täytyy maksaa kaikki mahdollinen ja mahdoton.
Joo, kaikki vanhukset ovat hulluja kun ovat joutuneet 2 kk iässä päiväkotiin.
Paljonko ap saat palkkaa? Itse aikoinaan olisin intopiukalla jäänyt kotiin jos olisin saanut joka kuukausi tililleni vaikka 1500 eur. Eli toinen töissä, toinen kotona.
Ei vain lapsivihamielinen, vaan vihamielinen. Lyödään lyötyä ihan tasapuolisesti.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 23:54"]
Miksi ihmeessä Suomessa yhteiskunnan täytyy kustantaa lapsen kulut? Melkein kaikkialla muualla maailmassa perheet kustantavat ne itse. Ollaan jo melkein konkassa kun yhteiskunnan täytyy maksaa kaikki mahdollinen ja mahdoton.
[/quote]
Miksi ihmeessä meidän pitäisi kustantaa yhtään kenenkään kuluja?
Opiskelutkin, miksi eivät vanhemmat maksa?
Terveydenhuolto, siinä kun kaivatte itse kuvetta!
jnejnejnejne
Siis sinä olet itse halunnut tehdä lapsia, ja nyt valitat kun sinulle ei siitä makseta? Kukaan ei kiellä sinua jäämästä lapsen kanssa kotiin vaikka kymmeneksi vuodeksi, mutta voit tehdä sen ihan omilla rahoillasi.
Missä muussa valtiossa maksetaan kolme vuotta oman lapsen kotona hoitamisesta? Eikö sen perusteella koko maailma ole lapsia ja lapsiperheitä kohtaan vihamielinen?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 00:07"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 23:54"]
[/quote]
Miksi ihmeessä meidän pitäisi kustantaa yhtään kenenkään kuluja?
Opiskelutkin, miksi eivät vanhemmat maksa?
Terveydenhuolto, siinä kun kaivatte itse kuvetta!
jnejnejnejne
[/quote]
Juuri näin, samaa mieltä! Lopetetaan työttömyyskorvaukset, ilmainen koulutus, terveydenhuolto jne. Maksakoon jokainen kaiken itse! Tasapuolista, eikö?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 00:14"]
Missä muussa valtiossa maksetaan kolme vuotta oman lapsen kotona hoitamisesta? Eikö sen perusteella koko maailma ole lapsia ja lapsiperheitä kohtaan vihamielinen?
[/quote]
Musta tuo on jo harha, että elätetään lapsi ja äiti siihen asti lapsen täyttäessä kolme. Mitä nykyään se on jopa n. 600 euroa kuussa, kaksi ihmistä? - oikeesti?
Onhan se hyvä, että saa AVUSTUSTA. Mutta turha tulla lässyttämään, että Suomessa maksetaan lapsen hoitamisesta.
Niissä toisissa maissa on verotuskin niin pirun paljon pienempi, että käteen jäävän osuuden saa vaikka jopa säästöön. Suomessa on aika tavallista, ettei alakeskiluokka pysty säästämäänkään, koska kaiken maksavat itse. HIENOA sinänsä, mutta se luokka vaan on aivan turhan alhaalla ja monet siitä kärsivät.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 00:13"]
Siis sinä olet itse halunnut tehdä lapsia, ja nyt valitat kun sinulle ei siitä makseta? Kukaan ei kiellä sinua jäämästä lapsen kanssa kotiin vaikka kymmeneksi vuodeksi, mutta voit tehdä sen ihan omilla rahoillasi.
[/quote]
No miksi vitussa mun pitää sitten rahottaa verorahoillani ( jotka maksan siitä perkeleen pienestä kotihoidontuesta) jonkun muun opiskelua tai työttömyyskorvauksia? Eihän nekään mua koske niin kun ei mun kotihoidontuki sua (todennäköisesti lapsetonta) määkijää. Mut ehkä me ei enää kukaan tehä lapsia tässä maassa, kuollaan sukupuuttoon. Kuka niitä veroja sitte makselee?
No voihan sitä lapsen kanssa kotiin jäädä omilla rahoillaan? Mun mielestä on hyvä että oikeasti pienituloisia autetaan lasten aiheuttamista kuluista mutta ei mielestäni ole oikein että tuudittaudutaan aina siihen, että teenpä lapsen ja valtio maksaa. Pitäisi itse vähän suunnitella sen lapsen hankkimista, ensinnäkin tehdä töitä lujasti ja säästää rahaa sitä lasta varten. Miksi tämä on niin liikaa vaadittu nykyään?
Sitäpaitsi sitä rahaa valtiolta ei löydy pahemmin jo olemassa olevia kansalaisiaan kohtaan joten... Toki syntyvyyttä ei pidä eikä onneksi tarvitse Kiinan lailla Suomessa rajoittaa, mutta voisivat vanhemmat joskus vähän varautuakin siihen lapsen tuloon. Sinänsä mun mielestä niin kauan kuin Suomella on varaa tukea muita (rikkaampia) EU-maita ja kehitysmaita, niin omien kansalaisten palveluista ei pitäisi säästää. Esimerkiksi terveydenhuolto, poliisi, koulutus ym. sosiaalipalvelut. Minusta on väärin että suomalaiset kituuttavat kun lainataan rahaa muualle ja maksetaan korkeita veroja niistä palveluista nimenomaan. Silti toivoisin ihmisiltä ennakointia muuttuviin elämäntilanteisiin säästämällä silloin kun työssäkäyvänä pystyy, jos vain mahdollista.
Tiedättekö edes mitä VIHAmielinen oikeasti tarkoittaa???!
Ei kai tänne enää halutakaan mitään suomisisäsiittoisia lapsia, kun on näitä geeneistä johtuvia mielisairauksia, alkoholismeja ja muuta ihan tarpeeksi??
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 00:23"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 00:13"]
[/quote]
No miksi vitussa mun pitää sitten rahottaa verorahoillani ( jotka maksan siitä perkeleen pienestä kotihoidontuesta) jonkun muun opiskelua tai työttömyyskorvauksia? Eihän nekään mua koske niin kun ei mun kotihoidontuki sua (todennäköisesti lapsetonta) määkijää. Mut ehkä me ei enää kukaan tehä lapsia tässä maassa, kuollaan sukupuuttoon. Kuka niitä veroja sitte makselee?
[/quote]
Opiskelu ja työttömyys ovat ihan eri asia kuin kotihoidontuki. Opiskelulla pyritään nimenomaan hyvään työllistymiseen, ja työttömiä taas on väkisinkin aina muutama prosentti kansasta, joten heitä pitää tukea. Sen sijaan lapsen voi viedä päivähoitoon ja mennä töihin jos kerran työpaikka on.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 00:19"]
Niissä toisissa maissa on verotuskin niin pirun paljon pienempi, että käteen jäävän osuuden saa vaikka jopa säästöön. Suomessa on aika tavallista, ettei alakeskiluokka pysty säästämäänkään, koska kaiken maksavat itse. HIENOA sinänsä, mutta se luokka vaan on aivan turhan alhaalla ja monet siitä kärsivät.
[/quote]
Tässä pienemmän verotuksen maassa saa sitten maksaa niillä hienoilla säästöillään sen lapsen koulutuksen ja terveydenhuollon syntymästä korvaputkitulehdukseen. Plus miinus nolla, väittäisin.