Muotolakanoiden kokoilmoitus - en ymmärrä, voiko joku kertoa
Jos sänkyni on 120 cm leveä niin ostanko muotolakanan 120 cm vai 140 cm? Tarkoittaako tuo ilmoitettu koko sitä minkä kokoiselle patjalle tarkoitettu vai onko tuo lakanan koko?
Kommentit (12)
Ostat just sen levyisen kuin sänky on. Eli jos se on 120-senttinen sänky niin siihen 120-senttinen lakana.
Vierailija kirjoitti:
Ostat just sen levyisen kuin sänky on. Eli jos se on 120-senttinen sänky niin siihen 120-senttinen lakana.
Näinkö? Meillä on 2x80cm ja siihen ei edes myydä 80cm vaan pitää valita 90cm. Ja sileänä tuo 120cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinkö? Meillä on 2x80cm ja siihen ei edes myydä 80cm vaan pitää valita 90cm. Ja sileänä tuo 120cm.
Ota 160
Tarkasta lakanan valmistajan kokotaulukosta eli riippuu valmistajasta.
tarkoittaa sängyn leveyttä, MUTTA, jos lakana on mitoitettu vaikka 10 senttiä paksulle patjalle ja sinulla onkin 20 senttiä paksu patja, niin sitten ei mene lakanan reunat patjan alle. Jos sitten paikkaat tilannetta ottamalla140 senttisen muotoonommellun lakanan, niin ompelusta riippuen se joko onnistuu tai ei.. kannattaa siis kaupassa katsoa miten paljon kangasta on ns. lakanan sivuilla ja miten kulmat on muotoiltu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä myydään, minulla on niitä vaikka kuinka. Shoppailisit jossain muualla kuin Lidlissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan saa enää 80cm lakanoita, joten pakko ottaa 90cm. Ja sen sitten huomaa :/ Voisihan tietysti tehdä itse suorista lakanoista 80cm versioita, teknisesti helppoa, mutta ei vaan jaksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä myydään, minulla on niitä vaikka kuinka. Shoppailisit jossain muualla kuin Lidlissä.
Missä niitä myydään? Minua kiinnostaa, taloudessa on monta 80-senttistä sänkyä mutta enää vain muutama ehjä sopiva lakana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niitä myydään? Minua kiinnostaa, taloudessa on monta 80-senttistä sänkyä mutta enää vain muutama ehjä sopiva lakana.
Vaikkapa Ikeassa ja Finlaysonin myymälöissä. Finlaysonia nyt saa muutenkin joka niemestä ja notkosta.
Surullista, että joku aikuinen nukkuu 80-senttisessä sängyssä. 😭
Älä ainakaan osta "120x200" -joustofroteelakanaa, jonka todellinen mitta on 90x90 eikä sitä saa mitenkään päin venytettyä oikeaan mittaan.
Up