Yli puoli vuotta imettäneet!
Kommentit (15)
Vieroitin 1v 2kk vanhana. Oli vähntänyt itse sitä jo useamman kuukauden ajan, eikä syönyt enää öisin ja pikkuhiljaa vain illalla sai rintaa. Lopetus kävi helposti ja oli jo sen aika.
Yksvuotiaana oon molemmat vieroittanu. ekalle se oli luonteva hyvä hetki ja onnistui helposti. Pienempi ei ois varmaan ollu ihan valmis vielä mutta olin menossa töihin niin ajattelin että isällä on alsten kanssa kotona helpompaa jos lapsi on kokonaan vieroitettu. hyvin tuo toinenkin veiroitus meni, lapsi vaan tarvi paljon paljon syliä sen aikana.
Ekan jouduin vierottamaan 10kk iässä, toista imetin kaksi vuotta. Molemmat jouduin vierottamaan, ekan olosuhteiden pakosta mikä oli surullista ja kurjaa mutta lapsi sopeutui helposti ja nopeasti. Toisen vierotin kun alkoi jo kommentoida tyyliin "äitin ihanat tissit", "äiti anna tissiä" niin musta tuntui että nyt just riittää. Lapselle ei olisi riittänyt, sota oli hirveä.
1 v ja 4 kk vieroitin lopullisesti...nyt on extra-fiksu-älykkö-kaunotar-yliopisto-opiskelija..ja kaikki tämä upea tulos oli pitkän imetyksen ansiota. Hyvä minä!
Nuorimmainen oli 2-vuotias kun vieroitin. Aloin vain olla sitä mieltä, että tää oli tässä.
Mulla on ollut se periaate, että lapsen ei rinnan perään tarvitse itkeä eli noudatin periaattetta "älä tarjoa, älä kiellä" ja pikkuhiljaa imeminen väheni. Sitten oli pari yötä työmatkalla, ja imeminen unohtui. Pitkään lapsi kyllä tuli syliin, painoi päänsä rintaa vasten ja silitteli sitä. Musta se oli suloista, mutta jonkun mielestä täällä varmaan perverssiä:/
Kaksi muuta olen vieroittanut tuttipullolla, toisen 10-kuisena ja toisen vuosikkaana. 10-kuisena oli liian aikaisin, mutta silloin luulin, että vieroittaminen on kamalan vaikeaa ja ajattelin, että se onnistuisi helpommin kun lapsi on pieni. Keskimmäisen vieroitin siksi, kun oli kiire luovuttamaan munasoluja (ikä alkoi tulla vastaan).
Esikoista imetin 1v8kk ja toista 1v4kk. Kumpaakaan en vieroittanut vaa ihan otse vieroittivat itsensä. Eli yli vuoden vanhalle en tarjonnut enää tissiä ja pikkuhiljaa jättivät tissillä käynnit pois. Annoin maitoa yli viuoden ikäiselle lähinnä vain kotona ja jos olin itse syömässä tms. niin söin ensin loppuun ja jos lapsi vielä senkin jälkeen halusi maitoa sitä kyllä sai.
Esikoinen 1v3kk ja kuopus 1v7kk
Esikoinen vierottui vahingossa, kun sairastimme molemmat yhtaikaa kovan flunssa. Lapsi ei pystynyt imemään ja äitikin heikossa hapessa. Kuopuksen kohdalla tntui vaan sopivalta hetkeltä.
En muista jokaisen kohdalta, mutta kuopus taisi olla 1v 7kk (tai 8), kun loppui yöimetyskin. Muuten imetys oli loppunut muutama kuukausi aiemmin.
Ensimmäinen lapsi oli 1v 3kk. Toinen oli 2v.
Lapset vieroittaneet itse itsensä:
ensimmäinen 1v 8kk ja toinen 1v 3kk
mun ei ole tarvinnut vieroitella
3 kertaa 1-vuotiaana. Sen kauempana en ole halunnut imettää. Kahden ekan kanssa meni helposti 1imetys/vko tahdilla 10kk iässä aloittaen, kolmas (tissiaddikti) meni parissa viikossa aika rajusti, mutta mulle vain niin riitti koko touhu, lapsi ei olidi muuta tehnyt kuin ollut tissillä KOKO AJAN. Tää kolmas sai varmaan jonkun trauman, kun nyt 2kk vieroituksesta vieläkin tulee tissiin kiinni, jos näkee mut yläosattomissa.
Esikoinen vieroittui itse vähän alle vuoden iässä. Häntä imetin kyllä vain osittain. Kuopuksen vieroitin 13-14 kk iässä, jotta hän olisi ehtinyt tottua uuteen tilanteesen ennen tarhan alkua.
Mistä päättelet, että äiti on vieroittanut lapsen? Lapsi voi vierottaa itse itsensä, ei enää huoli rintaa. Meillä imetys loppui juuri ennen 1-vuotissyntymäpäiviä, lapsi alkoi ensin purra, sitten ei enää halunnut imeä. Lopetin siihen. Helppo juttu lapselle, mulle työläämpi, kun rinnat ei tottuneet ja hormonit heitteli.