Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaipaan kokemuksia ja tietoa!

16.07.2006 |

Vauvakuume puolelle jo kirjoitin, muta ei kukaan vastaillut, aattelin kysellä täältä, tavallaan kuuluntälle palstalle vielä itsekin, toinen tyttömme on vajaa vuoden ikäinen. mutta asiaan:

Meidän perheeseen kuumeillaan kipeästi kolmatta pikkuista. Ainoa " ongelma" on, että imetän edelleen pikkukakkostamme tiiviisti. (En siis aio lopettaa imettämistä vain raskautumisen toivossa) Tästä johtuen kuukautisiani ei näy, eikä kuulu vieläkään. Kakkosemme on pian 1-vuotias.

Millaisia kokemuksia teillä on, voiko tärpätä vaikkei menkat alakkaan, ja millaisella todennäköisydellä? Onko kovin yleistä?

Kiitollisena lukisin tarinoita.

-Blue-

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikkei menkat olleet vielä alkaneet... Mutta oletko nyt aivan varma asiasta?... ;) Minkälainen ikäero kahdella ensimmäisellä lapsellasi on -ts. tiedätkö varmasti mihin olet ryhtymässä? Itselläni on tällä hetkellä 2v 5kk ja 5kk vanhat lapset enkä itse ainakaan kaipaa yhtään pienempää ikäeroa ;)

Vierailija
2/5 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi tulla raskaaksi imetyksen aikana ja jo vaikka kuukautiset eivät ole alkaneet.

Kaverilla 1.v tyttö ja nyt laskettu aika syyskuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni alkoi menkat imetyksen aikana. Joten nekin voi kyllä vielä tulla jos sitä mietit.

Vierailija
4/5 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä on vanhempien poikien ikäero 1v4kk. Tosi hyvä ero vaikka alussa toki ihan 2. pojan syntymän jälkeen vaimolla oli rankkaa. Toisaalta osallistuin itse töistä tultua ja viikonloppuina aktiivisesti lasten hoitoon, että hän pääsi välillä harrastamaan. Pojat ovat kuin kaksoset, joku on heitä kaksosiksi luullutkin. Aina on ollut leikki- ja etenkin se tappelukaveri lähellä. On oppineet tekemään yhteistyötä ja pitämään myös puoliaan. Jos uudestaan pitäisi suunnitella niin minä ainakin tekisin ihan samoin.

2. lapsi sai tarkoituksellisesti alkunsa vaikka 1. imetys oli vielä menossa eikä muistaakseni mitään menkkoja vaimolla kerennyt olla. Haluttiin pelata varman päälle, kun eihän sitä koskaan tiedä kuinka kauan toisen kanssa olisi sitten joutunut tahkoamaan.

Vierailija
5/5 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olemme erittäin tyytyväisiä ikäeroon. Minulla imetys loppui esikoisen kanssa 8.-9. kuun paikkeilla kun poika kieltäytyi rinnasta ja menkatkin oli tullu jo aikaa sitten. Mutta tuosta ikäerosta piti sanoa, että kaikki joiden kanssa olen puhunut joilla on sama ikäero ovat olleet oikein tyytyväisiä. Näin pieni lapsi kuin 1,5v ei osaa olla vielä mustasukkainen vauvalle, vaan kaikki kiukuttelu kohdistuu vanhempiin, ainakin meillä. On paljon helpompi kestää se kuin kamalat vauvaan kohdistuvat uhkailut. Toki elämä on aluksi rankkaa kahden pienen kanssa, mutta nyt jo kun meidän vauva on 5 kk ja taapero 1v11kk, alkaa minusta helpottamaan. Pojat on jopa pari kertaa jo virittäneet jotain leikin tapaista yhdessä. Ja meillä on vielä todella temperamenttinen ja vauhdikas esikoinen.