Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ihmisen valkoisuuden päätellä pelkästä ulkonäöstä?

Vierailija
20.08.2020 |

Nyt kun ihonväreistä on tullut trendikäs aihe... Onko valkoinen semmoinen jonka tausta on 100% eurooppalainen, vai onko valkoinen semmoinen joka on etnisestä taustasta huolimatta valkoisen näköinen?

Huom. tämä ei ole mikään vihakeskustelu, ihan vain pohdiskelua ilman taka-ajatuksia.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tytär, jonka isä on afrikkalainen. Tytär kokee olevansa täysin suomalainen. Ei osaa isänsä kieltä, on syntynyt Suomessa ja asunut aina vain minun, eli suomalaisen kanssa ja on näin kasvanut täysin suomalaiseen kulttuuriin. Hän ei halua, että sanotaan puoleksi afrikkalaiseksi. Oikeassahan hän on. Isä on afrikkalainen, mutta hänessä ei ole mitään afrikkalaista

Vierailija
22/30 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oleeet ihan yhtä luuseri siinä ketä haukutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putteupersuoletettu...

5/5

Vierailija
24/30 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuulemma "sosiaalisesti valkoinen" jos on tarpeeksi white passing.

Vierailija
25/30 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oleeet ihan yhtä luuseri siinä ketä haukutkin.

Kato suun geenejä. Niiistä voit päätelllä kuinka luuseri olet.

Vierailija
26/30 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tytär, jonka isä on afrikkalainen. Tytär kokee olevansa täysin suomalainen. Ei osaa isänsä kieltä, on syntynyt Suomessa ja asunut aina vain minun, eli suomalaisen kanssa ja on näin kasvanut täysin suomalaiseen kulttuuriin. Hän ei halua, että sanotaan puoleksi afrikkalaiseksi. Oikeassahan hän on. Isä on afrikkalainen, mutta hänessä ei ole mitään afrikkalaista

"Musta" ja "afrikkalainen" eivät tolekaan ihan sama asia. Lapsesi taitaa kuitenkin olla rodullisesti puoliksi mitä ikinä isänsäkin on.

Vierailija
27/30 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutalaiset useimmat ovat valkoisia ja sinisilmäisiä. Silti jotkut luokittelevat heidät omaksi ryhmäkseen etnisesti.

Vierailija
28/30 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juutalaiset useimmat ovat valkoisia ja sinisilmäisiä. Silti jotkut luokittelevat heidät omaksi ryhmäkseen etnisesti.

Juutalaiset eivät ole valkoisia.

Vierailija
29/30 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäöstä ei kyllä voi aina päätellä mitään ja miksi pitäisikään. Olen täysin 100% suomalainen ja suomalaiset isovanhemmat/isoisovanhemmat. Silti monesti on kysytty mistä olen kotoisin. Huvittavaa.

Minä olen kotoisin Pieksämäeltä. Olen valkoinen ja silti sitä kysellään. Nykyään asun Helsingissä.

Vierailija
30/30 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juutalaiset eivät ole valkoisia.

Mitenniin? Ovathan, kyllähän sen näkee. Jos meinaat että eivät ole geenien osalta muiden eurooppalaisten kansojen sukua ja sen takia ovat ei-valkoisia niin ssmalla logiikallahan suomalaisetkaan ei oo valkoisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä