Värjäämättömät hiukset, harmaita tullut aika paljon, värjäisitkö piiloon?
Olen ''vasta'' 34 v., mutta viimeiset puoli vuotta on ollut niin stressaavaa aikaa, että olen harmaantunut jo enemmän kuin viisikymppinen äitini. Harmaat haituvat tuntuvat vanhentavan ulkonäköäni, mikä harmittaa ja se että asia harmittaa, harmittaa myös :D Muut aikaisin harmaantuvat, oletteko värjänneet ne piiloon?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin...värjäyskierrettä ei kyllä jaksais ja ikää kohta 50.
Täytin juuri 51 ja keväällä kampaaja sanoi, ettei vielä harmaita näkyvissä, vaikka ikää näinkin paljon. Äitini nyt 72v ja hän alkoi vasta oikeastaan eläkkeelle jäätyään harmaantumaan. Isäni kuoli 65-vuotiaan, eikä hänkään ollut paljoa ehtinyt harmaantumaan...eipä hänellä paljoa enää hiuksia silloin ollut jäljellä.
Ainakin vaalean/keskiruskeissa hiuksissa raidat auttavat hävyttämään harmaita, ja lopputulos on luonnollinen. Itse laitatin pitkähköihin hiuksiini kapeita vaaleita raitoja koko päähän. Erityisesti kasvojen lähelle kannattaa laittaa vaaleampaa. Harmaita eli oikeastaan valkoisia hiuksia on ympäriinsä, siellä täällä, ei erityisesti ohimoilla, kuten monilla muilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin...värjäyskierrettä ei kyllä jaksais ja ikää kohta 50.
Täytin juuri 51 ja keväällä kampaaja sanoi, ettei vielä harmaita näkyvissä, vaikka ikää näinkin paljon. Äitini nyt 72v ja hän alkoi vasta oikeastaan eläkkeelle jäätyään harmaantumaan. Isäni kuoli 65-vuotiaan, eikä hänkään ollut paljoa ehtinyt harmaantumaan...eipä hänellä paljoa enää hiuksia silloin ollut jäljellä.
Olen kanssasi ihan saman ikäinen, eikä mullakaan ole vielä harmaita, en ainakaan itse ole huomannut. Mulla on vähän punertavaan taittavat keskiruskeat hiukset. Saman ikäisellä miehellä alkanut tulla hiukan harmaata ohimoille.
No jos noin kovasti harmittaa niin senkus värjäät. Outoa harmitella jotain harmaita hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni tämä shampoo tekee hiukset vihertäväksi ja saman huomasi kampaajani joka heti arvasi mitä ainetta olen käyttänyt 🙈
Auts, onko sulla tumma vai vaalea tukka?
Tumma 😊
En taida uskaltaa kokeilla sitä. :D
Vierailija kirjoitti:
Täytin juuri 30 ja minulla on selkeästi harmaantuneet hiukset. Otin ensimmäistä kertaa elämässäni raidat. Ärsyttävää, koska olen päässyt näinkin pitkälle värjäämättä, mutta en kestänyt sitä tiikerilookkia, kun ruskeassa päässä on valkoisia raitoja!
En ymmärtänyt.
Siis sulla hiukset harmaantuvat ja otit sen vuoksi taidat. Nyt et kestä niitä taitojasi.
Mä oon 28 ja kiitos geenieni oon alkanut harmaantua jo pari vuotta sitten (isä oli täysin harmaa ennen kuin oli 30). Mä värjään tumman violetiksi, ruskeassa tukassa se näyttää luumunpunaiselta, mutta harmaantuneet hiukset on kirkkaamman violetteja raitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä plantur sävyttävää shampoota. Ei värjää mutta häivyttää harmaat. Vaaleille ja ruskeille hiuksille oma tuote.
Itselläni tämä shampoo tekee hiukset vihertäväksi ja saman huomasi kampaajani joka heti arvasi mitä ainetta olen käyttänyt 🙈
Mulla tuo ruskea Plantur ei vaikuttanut mitenkään, ei siis yhtään! Onneksi ei sentään vihreäksi tullut kuitenkaan :D
En ole vielä päättänyt värjätäkö vai ei. Ilmeisesti mitkään pesussa pois lähtevät kevytvärit ei harmaita peitä. Mulla niitä alkaa olla jo aika paljon. Mikä olisi hyvä kotiväri? Entä onko itse hankalaa tehdä tyvivärjäys? Kertokaa kokeneemmat.
Mun mielestä luonnollisuus hiusten värissä on aina kaunista. Kaikki harmaantuu joskus, eikä siinä ole mitään pahaa. Se, että niin kauhean monet värjää nykyään hiuksiaan on vääristynyt ihmisten käsityksen siitä, miltä tietyn ikäisenä pitäisi näyttää. Mun mielestä luonnollisesti harmaantuminen on ihanan teeskentelemätöntä tässä pinnallisessa kulttuurissa, eikä tosiaankaan rumenna ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Harmaat eivät sinänsä haittaisi, mutta kun ne tulee ihme palkkeina. Tarkoitan että olisi kiva että ne tulisi tasaisesti koko päähän, mutta kun mulla ainakin on ohimot harmaantuneet niin se näyttää typerältä kun muutoin on tumma tukka ja sitten ne peukalon paksuiset harmaat palkit sivuissa.
Ikää 47, kai sitä pitäisi värjätä.
Sama homma, tulisipa tasaisesti, mutta ei kun just noin höhlin tiikeriraidoin. :D
Onnistuuko teillä se hiusväri peittämään harmaat hyvinkin? Mulla on luonnostaan tummanruskeat hiukset, ja ihan jo viikon päästä kampaajalla käymisestä ne harmaat alkavat sieltä paistaa ja kohta onkin tutut palkit jo näkyvissä. Ihan kestoväri kyseessä. Tavallaan ei siis mitään järkeä koko värjäämisessä. Enkä mitään raitoja tummiin hiuksiin ajatellut kyllä ottaa.
Helppo se on yli 45-vuotiaiden huudella ettei aio värjätä jos joskus haituvia tulee, mutta nuorempana tässä on vähän enemmän hyväksymistä. Itselleni ekat harmaat tuli siis alle kolmekymppisenä ja kyllä mä nyt nelikymppisenä värjään säännöllisesti vaikken puuhasta erityisemmin tykkääkään. Hienoa että jotkut antavat harmaantua, mutta vähemmistössä taitavat he olla. Ja edelleen puhun siis nuorehkoista harmaantujista.
Minulla ruskeat hiukset ja yksittäisiä harmaita hiuksia, jotka ei kyllä vielä juuri käy (voi nyppiä pois). Ikää 43 v. Inhoan ajatusta värjäysmyrkyistä, vaikka aina joskus olen sävyttänytkin. Muutama viikko sitten värjäsin ekaa kertaa 100% kasviväreillä. Pitkään mietin uskallanko ja pelkäsin lopputulosta. Mutta Aivan ihana, luonnollinen lopputulos tuli. Kuluu pois kauniisti, ei pahan näköistä tyvikasvua. Tyvikasvun saa silti helposti piiloon suihkeella. Suosittelen!! Itse värjäsin cultivators-väreillä.
Vierailija kirjoitti:
Helppo se on yli 45-vuotiaiden huudella ettei aio värjätä jos joskus haituvia tulee, mutta nuorempana tässä on vähän enemmän hyväksymistä. Itselleni ekat harmaat tuli siis alle kolmekymppisenä ja kyllä mä nyt nelikymppisenä värjään säännöllisesti vaikken puuhasta erityisemmin tykkääkään. Hienoa että jotkut antavat harmaantua, mutta vähemmistössä taitavat he olla. Ja edelleen puhun siis nuorehkoista harmaantujista.
Tämä. Mitä järkeä tulla tänne huutelemaan tällaisia kommentteja, kun ne ei ketjun aiheeseen mitenkään liity?
Itse ainakin haluan kuulla aikaisin harmaantuneiden kokemuksia, näkemyksiä, vinkkejä ja ajatuksia.
Itse aion värjätä, mutta välttelen värejä, joissa on PPD:tä ja venytän värjäysvälejä tyvimaskaralla. Myös cameleon shampoopussien olen havainnut värjäävän värjäämättömän tyven, kun aineen levittää kuiviin hiuksiin ja antaa vaikuttaa riittävän pitkään. Eikä niissä ole hapetetta tai muita tujuja kemikaaleja.
Onko kellään, joka harmaantunut varhain oma hiusväri palannut? Olen lukenut joskus että joku harmaantui kolmikymppisenä voimakkaan stressin ja rankan elämäntilanteen vuoksi, mutta kun se meni ohi, oma väri alkoi taas kasvaa. Onkohan tässä mitään perää? Nim merk. Henkisesti murskana ja harmaahapsena parikymmentä vuotta omia vanhempia ennen.
En värjäisi. Itse sain omiksi tarpeiksi värjäysrumbaa jo nuorena enkä oikeasti edes tajua miksi sitä harrastin. Oma väri on minulle se paras väri ja harmaillakin höystettynä.
N44
On tosiaan vähän helpompi harmautua jos oma sävy on vaaleahko. Joitain tummatukkaisia se harmaantuminen haalistaa, vaikka kyllä harmaa on mielestäni aina silti nätti.
Kasvatin itse oman värin ja laitoin muutaman ohuen vaalean raidan (pohja on tummanvaalea). Hassua oli se että yhtäkkiä puhtaanvalkoinen väri vaatteissa alkoi taas sopia, kun aiemmin se teki minusta jotenkin kulahtaneen.
Harmittaa että ikinä lähdin värikierteeseen, mutta olin teini kasarilla ja silloinhan luonnonväri oli vanhanaikainen ja "seitkytluvun hippinen" ja piti olla kunnon väri ja veistoksellinen leikkaus!
Harmaat eivät sinänsä haittaisi, mutta kun ne tulee ihme palkkeina. Tarkoitan että olisi kiva että ne tulisi tasaisesti koko päähän, mutta kun mulla ainakin on ohimot harmaantuneet niin se näyttää typerältä kun muutoin on tumma tukka ja sitten ne peukalon paksuiset harmaat palkit sivuissa.
Ikää 47, kai sitä pitäisi värjätä.