Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Värjäämättömät hiukset, harmaita tullut aika paljon, värjäisitkö piiloon?

Vierailija
20.08.2020 |

Olen ''vasta'' 34 v., mutta viimeiset puoli vuotta on ollut niin stressaavaa aikaa, että olen harmaantunut jo enemmän kuin viisikymppinen äitini. Harmaat haituvat tuntuvat vanhentavan ulkonäköäni, mikä harmittaa ja se että asia harmittaa, harmittaa myös :D Muut aikaisin harmaantuvat, oletteko värjänneet ne piiloon?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä plantur sävyttävää shampoota. Ei värjää mutta häivyttää harmaat. Vaaleille ja ruskeille hiuksille oma tuote.

Itselläni tämä shampoo tekee hiukset vihertäväksi ja saman huomasi kampaajani joka heti arvasi mitä ainetta olen käyttänyt 🙈

Vierailija
22/59 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..Suurimalla osalla ikääntyneillä ne oman väriset hiukset ovat karmean näköiset. Sellaista sekasoppaa ja karmea väritys. Värjäämällä saa vähän naamataulua näyttämään raikkaammalta. Vaalennus tuo valoisuutta ja saa rypyt näyttämään vähäisemmiltä. 

Vai niin. Mulla on nätti tummanruskea tukka.

50v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tämä shampoo tekee hiukset vihertäväksi ja saman huomasi kampaajani joka heti arvasi mitä ainetta olen käyttänyt 🙈

Auts, onko sulla tumma vai vaalea tukka?

Vierailija
24/59 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vielä ole (olen 29 v.), mutta sitten kun harmaita alkaa ilmaantumaan, niin kyllä aion värjätä. En ole siis värjännyt hiuksiani moneen vuoteen ja minulla on suht samanväriset hiukset, kuin Karoliina Pentikäisellä. Välillä kyllä haaveilen, että olispa kiva vähän värjätä hiuksia, mutta en tosiaan ole halunnut vielä ryhtyä siihen värikierteeseen. Ajattelin nauttia nyt omasta hiusväristä mahdollisimman pitkään ja aloittaa värjäilyn sitten, kun tulee harmaita.

Löysin kyllä muistaakseni 25-vuotiaana harmaan hiuksen päästäni, mutta sen jälkeen en ole niitä löytänyt. Pienoisen kriisin koin silloin, mutta jos niitä alkaa jossain vaihessa tulemaan reilummin, niin mitäs siitä sitten - nehän on todella helppo kumminkin peittää, on olemassa paljon sellaisia asioita, joiden peittäminen ei ole helppoa.

Vierailija
25/59 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäys on ok kun ei ole liian jyrkkä vaan mahdollisimman lähellä luonnollista väriä.

Vierailija
26/59 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, sitten kun alkaa todella harmaantumaan, värjätä harmaita hapsuja shokkiväreillä. Saisi aina vaihdella sävyä mielen ja asun mukaan. Vanheneminen voisi olla värikästä, ei ankeutusta. Asennekysymys.

Vierailija
27/59 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 58 v ,omat hiukset on vaaleat joten harmaat eivät näy kovin hyvin. Kampaajakin sanoi että näyttää ihan kuin olisi vaan raitoja laitettu. Itse en aio niitä peitellä mitenkään enkä värjää. 

Vierailija
28/59 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

46 v. Ei yhtäkään harmaata hiusta.

En värjäisi vaikka tulisikin, vanheneminen ei ahdista yhtään ulkonäkömielessä.

No mutta olisitko värjännyt, jos olisit AP:n tavoin harmaantunut 34-vuotiaana?

Vierailija
29/59 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin minäkin täällä, 45 v. olen ja huomasin sovituskopin valoissa päässäni ekan harmaan hiuksen :-0

Juuri tuo värjäyskierre tuntuu minustakin kamalalta. En ole koskaan hiuksiani värjäillyt ja pelkään, että niistä tulee sellaiset teennäisen väriset, kuivat koppurat. Harmaa hius kun tuppaa ottamaan värin eri tavalla itseensä. Ja se tyvikasvun jatkuva peittely, aina se lopputulos on surkea, mitä olen nähnyt muilla.

Lisäksi inhottaa hiusvärien myrkyt, jotka imeytyvät päänahkan läpi eikä moinen innosta, kun haluaisin elää mahdollisimman puhtaasti.Toisaalta voisin hyvinkin olla naturellin harmaa noita-mummo, mutten sanoisi itseäni miksikään mummoksi vielä kasvoiltani, ennemminkin olen sellainen harmaa, viisas surffari-mummo :D

Vaikeaa päättää.

Myrkkyjä saat ilmasta ja ihan kaikesta mitä syöt ja juot. Tässä yhteiskunnassa puhtaasti eläminen on ihan mahdotonta. Juot muovia ja syöt paskaa, syöt sitten ihan mitä tahansa. 

Jep, näinhän se taitaa olla. Mutta ainakin pyrin vähentämään saamaani kuormaa.

Vierailija
30/59 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä harmaat hiukset on kauniit. Esimerkiksi äidilläni on luonnollisen harmaat hiukset, väri sopii! Enkä keksi minkä muun väriset olisivat paremmat. Harmaat hiukset eivät mielestäni erikseen vanhenna, jos muuten pukeutuu hyvin. Tietenkin poikkeuksena ehkä jos on värjännyt hiuksiaan ja sitten päättää antaa oman värin kasvaa, niin ei tietenkään näytä hyvälle jos on harmaa juurikasvu ja muuten vaikka tummanruskeat hiukset...varmaan pitäisi sitten raidoittaa harmaata ja jossain kohtaa leikata värjätyt osat kokonaan pois.

Vierailija
31/59 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36v ja en todellakaan peitä harmaitani. Ei se meinaa että olen aikaisin harmaantunut, vaikka minulla ensimmäiset harmaat tulivat jo vuosia sitten. Leikkasin hiukseni lyhyeksi että sain värin pois ja kasvatettua oman värin. Nautin harmaistani ja en usko näyttäväni vanhemmalta kuin olen. Jos useampi nainen jättäisi harmaat värjäämättä, ne loputkin ymmärtäisivät ettei se ole mitään ennenaikaista vanhenemista vaan ihan iänmukaista.

Vierailija
32/59 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä värjään. Tukka alkoi harmaantua kun olin ehkä 20v. Nyt oon 30v ja ei nyt ihan kauheeta vauhtia harmaannu, mutta tummasta tukasta erottuu tosi selkeästi ja omasta mielestä vanhentaa ulkonäköä aika paljon.

Vierailija
33/59 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin värjäämisen muutamia vuosia sitten n. viisikymppisenä enkä ikinä ole saanut niin paljon kehuja hiuksistani kun nyt, kun ne ovat raidoittain harmaantuneet, minulla on muuten aika vaaleat hiukset. Olen todella tyytyväinen värjäyskierteen katkettua.

Oma äitini, joka lähestyy kahdeksaakymmentä, ei hyväksy vieläkään harmaita hiuksia ja värjäyttää säännöllisesti hiuksensa.

Vierailija
34/59 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auts, onko sulla tumma vai vaalea tukka?

Tumma 😊

Vierailija
35/59 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värjäys on ok kun ei ole liian jyrkkä vaan mahdollisimman lähellä luonnollista väriä.

Suositeltavaa. Välillä näkee kaupungilla semmoisia viininpunaisia ja mustia värikypäriä, joista paistaa valkea päänahka läpi.

Vierailija
36/59 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pohjaväristä - mutta vaaleat raidat ainakin häivyttävät harmaita.

Harmaat hiukset usein kyllä vanhentavat.  Kokonaan harmaantuneet voi värjätä hopeiksi tai valkoisten antaa olla valkoiset, silloin hienot toki.

Vierailija
37/59 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma hiusväri on luonnollinen ja sopii parhaiten omaan kasvojen väriin. Suomalaiset naiset vielä värjäävät usein hiukset mustiksi, mikä on rajussa kontrastissa ihon väriin. Lopputulos on luonnoton ja korostaa kalpeaa naamaa varsinkin iäkkäämmillä naisilla. Nuorillakin vain harvalle sopii. Itse en ole värjäyttänyt hiuksia lähes kymmeneen vuoteen enkä aio koskaan enää niin tehdäkään. Tykkään omasta väristä, harmittaa vain, että vuosia värjäytin.

Vierailija
38/59 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Vaaleat sävyt nuorentavat ja rypyt näyttävät vaaleammilta. Tummat sävyt korostavat ryppyjä ennestäänkin. 

Vierailija
39/59 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin värjäämisen muutamia vuosia sitten n. viisikymppisenä enkä ikinä ole saanut niin paljon kehuja hiuksistani kun nyt, kun ne ovat raidoittain harmaantuneet, minulla on muuten aika vaaleat hiukset. Olen todella tyytyväinen värjäyskierteen katkettua.

Oma äitini, joka lähestyy kahdeksaakymmentä, ei hyväksy vieläkään harmaita hiuksia ja värjäyttää säännöllisesti hiuksensa.

On se yksilöllistä kuinka harmaantuu mutta suurimalla osalla ne harmaat ovat rumia ja vanhentavat. 

Vierailija
40/59 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se yksilöllistä kuinka harmaantuu mutta suurimalla osalla ne harmaat ovat rumia ja vanhentavat. 

No eivätkä ole. Sinä vain kuvittelet että harmaat vanhentavat kun näet vain värjättyjä hiuksia. Jos kukaan ei värjäisi, näkisit että jo kolmekymppisillä on reippaasti harmaita. Ja se on ihan ok. Mitä pahaa on olla ikäisensä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä