Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Postinkantaja aivasteli hanskoihinsa

Vierailija
20.08.2020 |

Asun Helsingissä. Posti kolahti just luukusta ovien väliin. Saa ollakin siellä hyvän aikaa. Satuin nimittäin näkemään, kun postinkantaja käveli kohti taloamme... ja aivasti kolme kertaa oikean käden hanskaansa. Vasemmassa piti postinippua.
Eipä paljon hanskojen käyttö auta, kun ei tiedä, miten niitä käytetään.
Mietin mihin kaikkeen hän koski lähiminuutin aikana: ulko-oven kahvaan, välioven kahvaan, hissin kutsunappiin, jokaiseen postinippuun...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koko korona-ajan luettu postit vasta kolmen päivän päästä. Ne voi laittaa jonnekin pinoon, pestä kädet kunnolla, ja odottaa sen kolme päivää. Korona elää pahvilla vain noin vuorokauden (voi olla että paperiin pätee sama sääntö, mutta osa on muovitettu), muovilla ja metallilla sen kolmisen vuorokautta. 

Näin itse eilen Helsingissä bussissa, kuinka mies aivasti nenäliinaan, ja piti sitten sillä samalla nenäliinalla kiinni bussin tangosta...

Vierailija
2/12 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita foliohattu päähän kun kosket postiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöpilästä päivää.

T. Ap.

Vierailija
4/12 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa... mulla ei ole kyllä tapana nuolla postitettuja kirjeitä tms.

Vierailija
5/12 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei vetänyt hanskaansa.

Vierailija
6/12 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävät räkähanskat! Matkustin eilen Helsingissä pitkästä aikaa bussilla keskustaan ja takaisin. Mennessä vain kahdella muulla oli maski. Meitä oli bussissa yli kymmenen. Tullessa oli vajaalla puolella maski.

Vierailija
7/12 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen kaikki postit saippualla.Kyllä ne pikapesun kestävät. Ensin desinfiointiainetta ja päälle nopea suihku vaan ja kuivamaan.

Vierailija
8/12 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pesen kaikki postit saippualla.Kyllä ne pikapesun kestävät. Ensin desinfiointiainetta ja päälle nopea suihku vaan ja kuivamaan.

Mä poltan ne ihan varmuuden vuoksi. ;)

Vierailija
9/12 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on koko korona-ajan luettu postit vasta kolmen päivän päästä. Ne voi laittaa jonnekin pinoon, pestä kädet kunnolla, ja odottaa sen kolme päivää. Korona elää pahvilla vain noin vuorokauden (voi olla että paperiin pätee sama sääntö, mutta osa on muovitettu), muovilla ja metallilla sen kolmisen vuorokautta. 

Näin itse eilen Helsingissä bussissa, kuinka mies aivasti nenäliinaan, ja piti sitten sillä samalla nenäliinalla kiinni bussin tangosta...

tämä.

meillä on ollut sama käytäntö postien kanssa.

Vierailija
10/12 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävät räkähanskat! Matkustin eilen Helsingissä pitkästä aikaa bussilla keskustaan ja takaisin. Mennessä vain kahdella muulla oli maski. Meitä oli bussissa yli kymmenen. Tullessa oli vajaalla puolella maski.

ei kannata kiinnittä huomiota noin paljon maskittomiin.

sairastan astmaa ja käytän julkisia kerran viikossa käydessäni kaupassa. kaupassakin käyn vain noutopisteellä. en käytä matkoillani maskia astman vuoksi, mutta tosiaalta siksikään, kun olen ollut bussiin asutessani viikon eristyksissä (voin tehdä etätöitä eikä tarvitse lähteä kotoa mihinkään ja lenkkeilen sellaiseen aikaan etten näe muita, kun minulla on sellainen "ihana" remmiräyhääjäkoira koulutuksessa). Maskia en käytä siksikään, koska bussimatkani kestää 7 minuuttia, eräissä suosituksissa on sanottu 15 minuutin oleskelun samassa tilassa nostavan riskiä.  Olen ollut terve koko ajan. jos laittaisin maskin suun eteen, köhisin koko ajan pelkästään maskin materiaalin ja ominaistuoksun vuoksi ja lopulta olisi pakko ottaa maski pois, koska alkaisin aivastella. tämä aiheuttaisi varmasti enemmän epämukavuutta matkustajissa kuin se, että matkustan ilman maskia ja pidän huolta siitä etten tartuta muita.  ja meitä allergisia ja astmaattisia on paljon, kuten sitten myös vaikka sydänsairaita, joilta maskit on myös ymmärrykseni mukaan kielletty. voit olla aika varma, että meidän "sairaiden" joukossa on enemmistö niitä ihmisiä, jotka ovat tietoisia koronasta ja osaavat elää varoen sen kanssa ja tiedostaa missä liikkuvat.

Vierailija
11/12 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, sit se niistää nenukkansa siihen liinaan, ja bussin tangosta siirtyy korona riemuisasti nenän limakalvoille :) Sitten ihmetellään, että miten se nyt tuli, kun minä niin varoin etten pitänyt paljaalla kädellä bussin tangostakaan kiinni!

Vierailija
12/12 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkautan kaiken käsittelemäni postin antiseptisella aineella ennen kuin luen tarkemmin. Senkin jälkeen pesen kädet välittömästi.