Olenko lapsellinen, kun loukkaannuin kun miehen sisko tervehti vauvaa synnärillä
Sisko on 40 vuotias. Muuten ihan ok mutta ilmeisesti kauhea vauvakuume. Kerran se oikein kovin tökkäisi mun raskausmahaa, ilmeisesti kateuttaan. Sen takia koitan ehkä olla vähän varovainen.
Olin juuri synnyttänyt ja sisko tuli (mun kutsumana) huoneeseen ja laittoi vauvan ekat vaatteet päälle ja oli mukana niissä ensimmäisissä tutkimuksissa halailemassa ja puhumassa vauvalle.
Sillä aikaa minä makasin vuoteessa melkein tajuttomana (ilokaasun ja väsymyksen takia)
Mies tietenkin yritti saada mua "rauhoittumaan" kun katsoin sitä huolestuneena.
Niin olenko lapsellinen, kun mielestäni siskon olisi pitänyt saada juuri synnyttäneeltä äidiltä lupa leikkiä vauvan kanssa?
Ja siis kätilöhänkin antoi siskon tehdä kuin lystää. Vituttaa ja alkupäivinä ahdisti että mitä tuollainen voi muuta keksiä
Kommentit (23)
Turhaan valitat, jos itse kutsuit. Olisi pitänyt olla pyytämättä alunperinkin, jos epäilit koko asiaa.
Hormoneissaan, sitä ylireagoi joskus vahvasti. Tunnepitoinen tapahtuma ja tasaantumiseen menee aikaa. Jonkun aikaa on todella herkillä. Joillakin ne vaikuttavat enemmän kuin toisilla. Yksilöllistä se on. Ei se asia ole niin paha kuin kuvittelet.
Vauvamme synnyttyä minulta kyseltiin, että milloin saa tulla katsomaan vauvaa. Ketään en synnärille pyytänyt. Miehni oli pyytänyt molemmat isovanhemmat. En olisi halunnut, koska jouduin hätäsektioon enkä ollut ihan voimissani. Kaverinikin kyseli voiko tulla. Silloin isovanhemmat saivat tulla sairaalan, mutta muut eivät, joten oli helppo kieltäytyä.
Sen jälkeen kaveri kyselikin useasti, että milloin voi tulla katsomaan vauvaa ja suunnitteli kuinka usein kävisi katsomassa. Olisi halunnut osallistua vaipan vaihtoon ym vauvan hoitoon ja jouduin sanomaan, että emme tarvitse apua mitenkään. Kiva kun haluat, mutta ei tarvitse. Minusta oli outoa, että kaveri jota näin kuukauden tai parin välein halusi yllättäen olla tekemisissä niin usein ja osallistua vauvaan liittyviin asioihin. Suunnitteli hiekkalaatikkoreissuja ( vähän myöhemmin) ja halusi meitä kylään. Ajattelin hänet kaverikseni, jonka kanssa vietän aikaa ilman perhettäni, en ajatellut hänen osallistuvan vauvan elämään sen kummemmin. Joten yllätti.
Juu, se koittaa viedä sun vauvan.
Tuttua eläimillä. Juuri varsonut tammakin on tarkka varsastaan, kun viikot kuluvat niin rauhoittuu.
Toki laumassa vahvempi tamma saattaa viedä varsan, että tarkkana saa olla.
Sieltä nuo tunteet kumpuaa.
Voit valita, käyttäydytkö kuten vaiston varainen eläin vai pystytkö ajattelemaan rationaalisemmin. Ihan itse saa valita.