Olenko lapsellinen, kun loukkaannuin kun miehen sisko tervehti vauvaa synnärillä
Sisko on 40 vuotias. Muuten ihan ok mutta ilmeisesti kauhea vauvakuume. Kerran se oikein kovin tökkäisi mun raskausmahaa, ilmeisesti kateuttaan. Sen takia koitan ehkä olla vähän varovainen.
Olin juuri synnyttänyt ja sisko tuli (mun kutsumana) huoneeseen ja laittoi vauvan ekat vaatteet päälle ja oli mukana niissä ensimmäisissä tutkimuksissa halailemassa ja puhumassa vauvalle.
Sillä aikaa minä makasin vuoteessa melkein tajuttomana (ilokaasun ja väsymyksen takia)
Mies tietenkin yritti saada mua "rauhoittumaan" kun katsoin sitä huolestuneena.
Niin olenko lapsellinen, kun mielestäni siskon olisi pitänyt saada juuri synnyttäneeltä äidiltä lupa leikkiä vauvan kanssa?
Ja siis kätilöhänkin antoi siskon tehdä kuin lystää. Vituttaa ja alkupäivinä ahdisti että mitä tuollainen voi muuta keksiä
Kommentit (23)
Kuitenkin sinun kutsumana? Millainen ihminen kutsuu jonkun katsomaan vauvaa, joka on kirjaimellisesti juuri tullut ”uunista ulos?” Sitten valittaa tästä?
Olet. Jos olit itse "melkein tajuton" eli et toimintakykyinen niin mikä on ongelma, jos käly pukee vauvan ja sylittelee sitä? Vielä itse kutsuit.
Kuinka vanhaa juttua tässä nyt vatvot? Tässä hetkellä synnärille ei tietääkseni missään päin Suomea päästetä isän tai yhden tukihenkilön lisäksi muita.
Miehen sisko oli raskausaikana sanonut että haluaa tulla mun tueksi synnärille, kun mulla ei ole omaa perhettä.
Sisko oli kutsuttu juuri synnytyksen alussa mutta oli ilmeisesti tullut jotain esteitä että pääsi vasta kun vauva oli syntynyt.
Koko raskauden ajan ajattelin etten halua siskoa sinne mutta kun supistukset alkoi niin halusin jonkun jo synnyttäneen pitämään kädestä.
Siskolla on 3 lasta itsellään, tämä oli mun esikoinen, enkä tiennyt tai ollut varma miten haavoittuvaksi siinä itsensä tuntee. Sen takia oletin siskon olevan hienotunteisempi, mutta ei käyttäytynyt odotuksieni mukaisesti.
Minä olen 27
Ap
Et ole lapsellinen vaan aivan sekaisin. Itse kutsut ja sitten suutut ja valitat! Toivottavasti tajuat olla jatkossa pyytämättä apua keltään kun sitä noin vähän arvostat.
Vierailija kirjoitti:
Et ole lapsellinen vaan aivan sekaisin. Itse kutsut ja sitten suutut ja valitat! Toivottavasti tajuat olla jatkossa pyytämättä apua keltään kun sitä noin vähän arvostat.
Öhh okei eli jos on itse kutsunut niin vieraat saa käyttäytyä miten huvittaa..?
Nyt sä tuore mamma oot hormoneista aivan sekaisin. Ei käly tehnyt väärin ja ole iloinen että lapsella on noin innostunut täti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä jos tullaan vauvaa katsomaan niin sitä vauvaa myös huomioidaan. Ja jos äiti on heikossa kunnossa niin häntä autetaan ja tuosta avusta sopisi mamman olla kiitollinen vaikka olisi mikä kermaperse.
Perusprovo: sana "kovin" bongattu. Ynnä hirveä tarinaselitys detaljeineen. Hus, painu pois.
Mitä ihmettä... En tuosta tykkäisi itsekään mutta tästä syystä en kutsu miehen siskoa synnärille. Tuore isä saa pukea ja leperrellä vauvalle jos itse en pysty.
Joten kyllä, olet lapsellinen. Käyttäytymiskoodi synnärillä on se, että saat osallistua vain kutsuttuna, ja tällöin tehtäväsi on tukea ja auttaa tuoretta äitiä kaikin mahdollisin tavoin. Miehesi sisko toimi juuri näin, mistä ihmeestä hänen olisi pitänyt arvata, että noin tyypilliseen auttamiseen olisi pitänyt pyytää erikseen lupa jos kerran on pyydetty auttamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä pyydät ihmistä avuksi ja hän on avuksi, siitä on ihan OK vetää palkokasvi sieraimeen?
Vierailija kirjoitti:
Miten synnärille edes pääsee miehen sisko?
Ap on vela, jolla ei ole mitään käsitystä synnärin toiminnasta 🙄
Kannattaa provota vain aiheista, joista on edes jotain kokemusta.
Noin nyt tapahtui, koita mennä eteenpöin ja keskity vauvaasi. Koita myös vähentää vihaasi siskoasi kohtaan, se ei ole tervettä. Siskolle voi myös sanoa, että hei lopeta.