Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietäiskö joku selän välilevytyrän paranemisesta?

Vierailija
30.08.2013 |

Kaikkialla lukee, että 6 vko:ssa pitäisi alkaa parantua. Entä jos ei alakaan? Mulla on nyt ollu 9 vko tosi kipeä, voiko se vielä parantua itsestään vai pitäiskö jo leikata? Ensin tosin pitäis mennä varmaan lääkärille. Joku ortopedi vai mikä ois hyvä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänon vanha ketju. Onkohan ap jo terve?

Vierailija
22/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikattiin välilevytyrä kaksi vuotta sitten. Sitä ennen oli neurokirurgilla käyntiä ja mri-kuvaus, joten pakka ja syy oli tiedossa. Outoa oli se, että selkä ei ollut koskaan kipeä, jalka vain särki taukoamatta aina kun istuin tai makasin, kävellessä se ei tuntunut. Alkoi oikein ymmärtää haamukipua amputaation jälkeen, kun tiesin että jalassa ei ole mitään vikaa vaan selässä, mutta selässä se tyrä painoi jalan hermoa niin että aina sattui. Kolmiolääkkeitä jaksoin 3 kk, sitten annoin leikata.

Leikkauksen jälkeen olin 6 vko saikulla, sitten takaisin töissä. Kaikki meni hyvin. Jos olen paljon istunut töissä niin yö voi olla vaikeampi, selkä särkee, onhan siitä lihaksia leikattu. Kun kääntää kylkeä on kuin veitsellä pistäisi. Mutta jatkuva särky on poissa, siitä olen onnellinen. Nyt en tarvitse lääkitystä enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkä leikattiin 2 vuotta sitten, tunto vaan meni jalasta ja reisi ja pakara kramppasi. Tunto tuli osittain takaisin ja halvaus hellitti

Vierailija
24/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut viimeiset seitsemän vuotta selkä kipeä. Magneettikuvaus tehtiin vuonna 2012 ja siinä löydettiin isohko sentraalinen välilevytyrä yhdessä välissä ja kahdessa muussa välissä protruusiota (=alkava välilevytyrä) . Sain lähetteen omt-fysioterapeutille ja Arcoxia kuurin. Tein fysioterapiat tunnollisesti silloin ja pari sarjaa sen jälkeenkin. Särkylääkettä menee ajoittain päivittäin ja selkä oireilee pahasti. Jos teen äkillisen liikkeen tai otan juoksuaskeleen, niin jalat saattavat pettää alta sähköiskumaisen kivun takia. Nykyään käyn pilatestunneilla x2/ vko ja syön tarvittaessa kipulääkkeitä. Joinain päivinä jnkl tunnottomuus kulkee vasenta jalkaa pitkin jalkaterään asti.

Kukaan lääkäri ei ole puhunut leikkauksesta. Eli odottelen, että välilevytyrä kuivuisi itsestään ja pääsisin kipeästä selästäni.

Vierailija
25/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnottomuus mulla levisi etureiteen ja sieltä isovarpaaseen. Ja aloin ontua, nilkka ei pitänyt. Leikkaus ei kivun vaan halvausoireiden vuoksi.

Kipuja oli pakarakramppien muodossa

Vierailija
26/28 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kipu jäi leikkauspöydälle, jalka sensijaan jäi osittain tunnottomaksi eikä ole muuttunut parantunut tai huonontunut, vaikka leikkauksesta on nyt 21 vuotta,

Vierailija
27/28 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaivannut pieni sentraali (joka kompressoi duurapussia) välilevy tyrä toiseksi alimmassa välissä kuusi viikkoa päivittäin, viisiviikkoa sitten löytyi mri kuvasta. Jos nukkuisin kokoajan Psoas asennossa ja kävelisin koko päivän ei ongelmia olisi, itseasiassa nyt sairaslomalla olen niin tehnytkin ja pärjännyt ilman särkylääkkeitä. Istua ei kestä yhtään, heti tulee säteilyoireet. Selkä ei ole juuri ollut kipeä kokoaikana, vain nämä laajat säteilyoireet molempiin jalkoihin (kuumotus jalkateriin, huonosta asennosta voi lyödä sähköä akillekseen ja erikoisia pieniä tuntemuksia ihan joka puolella jaloissa vailla mitään hermojuuri logiikkaa) Oireet ei ole pahemmin 6 viikossa muuttunut. Kokemuksia sentraaleista pullistumista, tai muuta tietoa?

Vierailija
28/28 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä yöllinen jalkakipu jatkunut elokuun alusta saakka, vähän yli 3kk siis. Eilen sain magneettikuvauksesta tuloksen, ja vasenvoittoinen välilevytyrähän sieltä löytyi hermoa painamasta. Onneksi kivun syy löytyi, vaikka eihän tuo mukava juttu ole.

Onko edessä leikkaus vai täytyykö vielä yrittää jumppaa? Leikkaus ei kyllä pelota yhtään, jos neurolääkäri sitä suosittelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme