Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selän takana rahan lainaaminen

Vierailija
30.08.2013 |

Mitä tekisitte tilanteessa, jossa tietäisitte jonkin perheen jäsenen lainaavan rahaa salaa muilta tietämättä. Omassa perhepiirissäni eräs perheen isä lainailee rahaa salaa vaimonsa sukulaisilta (en koskaan omiltaan) ja kieltää kertomasta naiselleen asiasta mitään. Minultakin on lainattu rahaa lähes joka kuu usean VUODEN ajan. Hän ei anna kenenkään puhua puhelimessa vaimonsa kanssa, jottei kukaan pääsisi kertomaan tai kysymään asiasta. Nainen on aina muka kiireinen eikä kykene tulemaan puhelimeen. Muulloin yhteyttä ei oteta sukulaisiin lainkaan...vain raha-asioissa. Toisinaan mies lainaa rahaa vaimonsa nimissä tekstiviellä. Kirjoitusasusta selviää, että kyseessä on tosiaan tämä mies, sillä kukaan ei kirjoita hänen erikoisella tyylillään sellaista tekstiä. Joskus lainat maksetaan takaisin joskus ei lainkaan. Olen sanonut kyseiselle miehelle jo kolme kertaa ettei lainaa tipu ainakaan minulta. Silti sain juuri äskenkin tuollaisen kerjuuviestin. Autoin perhettä monen vuoden ajan lainaamalla AINA rahaa kun pyydettiin, vaikka itsekin olen ollut opiskelija ja työtön. Parin viime vuoden aikana mittani on täyttynyt, ja olen tosiaan sanonut asiasta suoraan ja kieltäytynyt lainaamasta mitään.Silti sama meno jatkuu edelleen!  Mitä ajatuksia tämä teissä herättää?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa omituiselta....

Vierailija
2/6 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko maksanut takaisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko miehellä peliongelma?

Vierailija
4/6 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tiedän ettei miehellä ole peli-tai alkoholiongelmaa. Perhe elää toimeentulotuenvarassa ja tuhlaa rahansa liian ylellisiin tavaroihin varallisuuteensa nähden. Lastenvaatteetkin ovat aina merkkituotteita ja telkkarikin yli 50 tuumainen. Minusta tuntuu, että mies ei vain kehtaa myöntää vaimolleen ettei heillä mene todellisuudessa niin hyvin kuin tämä luulee. Mies on perheessä siis se, joka hoitaa kaiken rahatalouden.

-AP

Vierailija
5/6 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sinua tyhmänä kun olet suostunut lainaamaan.

Vierailija
6/6 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, itsekin olen harmitellut sitä, että alunperin menin rahaa tuolle perheelle lainaamaan ja vielä niin monen monituista kertaa..  Samoin ovat tehneet muut sukulaiset, jotka tosin eivät millään kehtaa evätä mieheltä vieläkään apuaan, vaikka ovat tilanteesta ihmeissään ja näreissään. On se kumma, ettei aikuinen ihminen tule millään toimeen omillaan...

- AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi