Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä muulla helpot teinit?

Vierailija
30.08.2013 |

Minulla on tytär 15 v ja poika 17 v. Olen yksinhuoltaja.

Koulut sujuvat ok. Kavereitten kanssa kaikki ok. Harrastukset ok.

Kotiintuloajat ok, samoin yö -kyläilyt sovitusti ok. Oman huoneen siivoukset ja sovitut kotityöt ok.

Teineille on siivouskaapissa kondomeja, jos tulee tarvetta. Niitä on käytetty. En ole perään kysellyt.

Eivät ole pyytäneet minua ostamaan tupakkaa eikä alkoholijuomia - tietävät, että se olisi turhaa. En tietenkään ostaisi. Tiedän kuitenkin, että ovat molemmat kokeilleet juomista ja polttamista. No, niin minäkin tein nuorena.

Halusin laittaa tämän viestin, koska minulla on sellainen olo, että olen päässyt tosi vähällä lasten murrosiästä.

Vastaavia kokemuksia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pojat on nyt jo yli 20-v mutta ei mitään ongelmia koskaan. Nuorempi oli paljon lukioiässä yksin, kun olimme molemmat työmatkoilla, piti kodin kunnossa ja vain luottokaverit, jotka myös kunnollisia, kävivät kylässä. Esikoinen päätti jos joskus 13v että hänestä tulee absolutisti ja sellainen on. Nuorempi sanoi että hän maistaa olutta sitten kun täyttää 18, ei hänellä ole tarvetta ennen. Maistoi ja juo, käy oluella joskus. Mutta juo yhden samassa ajassa kuin toiset  kolme. Tupakointia molemmat inhoavat. Kai se  joku murrosikä noillakin joskus oli, mutta aika vähäinen. Äitini sanoi myös minusta ja toisesta veljestäni, ettei meillä mitään murrosikiä ollut, mutta yksi veljistäni oli kyllä hankala. 

Vierailija
2/5 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vähän samanlaista. Jännitin murkkuikää etukäteen, että millaisiksi hirviöksi ne ihanat lapset muuttuvat. Mutta teinivuodet menivätkin paljon paremmin kuin kuvittelin. Tupakkaa ei kumpikaan edes kokeillut. Alkoholia kylläkin. Ja toisen kanssa sai välillä vääntää kotiintuloajoista ja poikaystävän yökyläilyistä, mutta mitään huutamis-haistattelu-riitoja meillä ei ollut. Päinvastoin. Luottamukselliset ja hyvät välit läpi teni-iän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä itse olin helppo murrosiässä, tosin juon ja tupakoin (salaa), mutta tulin aina ajoissa kotiin, en riidellyt, paiskonut ovia tms. Isoveljellä taas oli ihan kamala teini-ikä, joten samassa perheessa voi olla ihan erilaisia lapsia.

Omalla tytöllä oli aika paha, mutta ihan hyvin se siitä selvisi. Minäkin alan pikkuhiljaa toipua ;) (tyttö nyt melkein17 v.)

Vierailija
4/5 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa helpolta.

Vierailija
5/5 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä. 22-vuotias, 20-vuotias ja 17v kylläkin jo, yksi muuttanut omilleen. En ole koskaan joutunut itkemään heidän loukattuaan minua, en ole joutunut häpeämään heidän toilailujaan. En ole ikinä joutunut pohtimaan opettajien tai rehtoreiden kanssa mitä tehdä lapsen käytöksen tai koulumenestyksen suhteen.

Käyttäytyvät kunnioittavasti, ovat avuliaita ja mukavia nuoria. Olen myös voinut luottaa talon n. 13-17-vuotiaiden käsiin, olen tiennyt että pitävät asioista huolta eivätkä järjestä "kotibileitä".

Ovat käyneet koulunsa, opetelleet siinä sivussa kodin työt pyykinpesusta ruuanlaittoon. Tykänneet urheilla (rullaluistelu, koris, lenkkeily, uinti)

22-vuotias on absolutisti eikä tupakoi.,20-vuotias käy harvakseltaan baarissa mutta juo vähän, tupakoi. 17v. täyttää ihan pian 18 ja ei ole ikinä maistanut pisaraakaan. Aikoi kokeilla synttäreillään, mutta on muuten pohtinut absolutismin tai "kolmen drinkin linjaa". Ei tupakoi.

Murrosikä on näkynyt lähinnä aikakautena, jolloin vanhemmat tuskastuttavat ja muljautellaan silmiä. Yleisenä maailmantuskana. Mennyt ohi reilussa vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan