Lapsi 2v5kk aloittaa hoidon, ahdistus!
Meillä siis tyttö 2v5kk ja aloittaa maanantaina päiväkodin. Ollaan käyty parina päivänä tutustumassa ja kaikki vaikuttaa tosi kivalta. Hoitajat ja tilat ja muut.. Tyttö oli heti tosi reipas ja meni heti muiden joukkoon, vastasi hienosti kun jotain kysyttiin. Lapsi on siis sosiaalinen enkä sen suhteen ole huolissani. Mietin vain että oletetaanko tämän ikäisten esim. pukevan itse? Lapsi osaa laittaa housut jalkaansa muttei mitään muuta. Turhautuu heti vaikka paitaa laittaessaan ja minä sitten olen pukenut kun en ole turhaan viitsinyt aiheuttaa kiukkua. Omaa laiskuuttani, tiedän! Ja toinen juttu, tyttö osaa kyllä syödä itse, mutta a. se kestää tosi kauan b. syö vain tosi vähän ja ilmoittaa ettei jaksa enempää. Jos minä syötän niin jaksaa kyllä lautasen tyhjäksi. Syököhän se siellä mitään? Lapsi on muuten tosi reipas ja omatoiminen. Puhuu sujuvasti, ei käytä vaippoja edes öisin. En tiedä murehdinko turhaan. Toivon vain ettei lapsi ahdistu jos ei osaakaan pukea ja hoitajat vaan patistelevat tai ei ehdi syödä mitään kun häntä ei kukaan auta. Entiedä, auttakaa jotenkin!
Lapsi on lauma eläin, joka oppii parhaiten esimerkistä. Kyllä se lapsi siellä syö, kun näkee, että muutkin syö. Jos ei hoitajat ehdi pukemisen kanssa auttamaan, niin joku kaveri voi auttaa. Hyvin se menee!