Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

koska toi kotihoidontuen muutos astuu voimaan?

Vierailija
29.08.2013 |

Jos lapseni on syntynyt joulukuussa 2012, koskeeko kotihoidontuen uudistus meitä? Olen työpaikalle sopinut palaavani sinne silloin kun lapsi täyttää kolme. Eikö tää onnistukaan? En mistään vielä saanut selville että milloin tää typerä ja ainakin meidän perheelle surkea uudistus alkaa. Miehen palkka on puolet suurempi ja mulla on vaan n. 30 h viikossa töitä ja onneton palkka.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin myös tietää.

Vierailija
2/22 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä uudistus, lapsenteko-oikeus köyhilta pois!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä uudistus, lapsenteko-oikeus köyhilta pois!

Vierailija
4/22 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontuki puoliksi. Jaaha, kusessa ollaan.

Vierailija
5/22 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se ole varmaa vielä, Kepun Sipilä oli uutisissa kommentoimassa eli kai sitten oppositio voi pistää kampoihin. Todella typerä uudistus, miehen paremman palkan lisäksi voin vaan kuvitella missä kunnossa moni koti on kun mies ei lapsenhoidolta saa muuta aikaan.

Vierailija
6/22 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan eduskunta tekee siitä päätöksen, tuo on vasta hallituksen esitys. Nyt alkaa laskelmien laatiminen ja lopulta huomataan, että meillä ei ole varaa siihen, että hoitopaikkoja tarvitaan 60 000 kpl lisää.

Vierailija
7/22 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 22:14"]

Jos lapseni on syntynyt joulukuussa 2012, koskeeko kotihoidontuen uudistus meitä? Olen työpaikalle sopinut palaavani sinne silloin kun lapsi täyttää kolme. Eikö tää onnistukaan? En mistään vielä saanut selville että milloin tää typerä ja ainakin meidän perheelle surkea uudistus alkaa. Miehen palkka on puolet suurempi ja mulla on vaan n. 30 h viikossa töitä ja onneton palkka.

[/quote]

Tuskin se jo myönnettyihin tukiin vaikuttaa. Varmaankin uusiin ensi vuonna myönnettäviin.

Vierailija
8/22 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 22:32"]

Ei kai se ole varmaa vielä, Kepun Sipilä oli uutisissa kommentoimassa eli kai sitten oppositio voi pistää kampoihin. Todella typerä uudistus, miehen paremman palkan lisäksi voin vaan kuvitella missä kunnossa moni koti on kun mies ei lapsenhoidolta saa muuta aikaan.

[/quote]

Idiootti olet.. Jos sun miehesi on noin saamaton lusmu, niin ei se tarkoita, että muidenkin miehet on. Lopeta se vinkuminen ja opeta miehes tavoille.

Vierailija
9/22 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan jäädä hoitamaan lastani kunnes hän on 3-vuotias.

Vierailija
10/22 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas sulla kova luotto mieheesi..

Vierailija
11/22 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä meillä on aivan sama tilanne, minä olen se joka meillä tekee kotityöt ja hoitaa lapset. Mies ei vaihda vaippoja eikä tee ruokaa, tiskiharjaa en ole koskaan hänen kädessään nähnyt. Lasten elämään hän osallistuu leikin ja yhteisen puuhastelun kautta. Hän käy töissä. Toisin sanoen hankkii voita leivän päälle. Ja tämä on meidän perheessä aina ollut ihan ok. Hänellä vakkaripaikka ja saa huomattavasti parempaa palkkaa kuin minä saisin. Niin että todellakin, kusessa ollaan kun kotihoidontuki puolittuu... Eikä tuo nyt mikään "miehen kouluttamisen" aihe taida olla. Huomattavasti järkevämpää minusta olisi, että päätös siitä, kuka, missä ja milloin lapset hoitaa ja kasvattaa, olisi perheen oma päätös johon ei pitäisi noilla hallituksen neropateilla olla mitään asiaa puuttua. En aikonut olla tuota koko kolmea vuotta kotona, mutta ihanpa tosiaan, ihan vaan piruillessaan taidan harkita sittenkin... Löysää rahaa olisi mahtanut jostain muualta löytyä enemmän?

Vierailija
12/22 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 10:45"]

No kyllä meillä on aivan sama tilanne, minä olen se joka meillä tekee kotityöt ja hoitaa lapset. Mies ei vaihda vaippoja eikä tee ruokaa, tiskiharjaa en ole koskaan hänen kädessään nähnyt. Lasten elämään hän osallistuu leikin ja yhteisen puuhastelun kautta. Hän käy töissä. Toisin sanoen hankkii voita leivän päälle. Ja tämä on meidän perheessä aina ollut ihan ok. Hänellä vakkaripaikka ja saa huomattavasti parempaa palkkaa kuin minä saisin. Niin että todellakin, kusessa ollaan kun kotihoidontuki puolittuu... Eikä tuo nyt mikään "miehen kouluttamisen" aihe taida olla. Huomattavasti järkevämpää minusta olisi, että päätös siitä, kuka, missä ja milloin lapset hoitaa ja kasvattaa, olisi perheen oma päätös johon ei pitäisi noilla hallituksen neropateilla olla mitään asiaa puuttua. En aikonut olla tuota koko kolmea vuotta kotona, mutta ihanpa tosiaan, ihan vaan piruillessaan taidan harkita sittenkin... Löysää rahaa olisi mahtanut jostain muualta löytyä enemmän?

[/quote]

Tämä on mielestäni aika tyylikäs leikkaus. Ja nykytilanteessa voi olla tyytyväinen että kotihoidontukeen ei näillä näkymin muuten kajota.

Vierailija
13/22 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No jos sillä miehellä on reilusti isompi palkka kuin sinulla, niin eiköhän teillä ole varaa luopua siitä kotihoidontuesta jos kotona haluatte hoitaa lapset. Jos olette sen menetyksen jälkeen kusessa, niin teidän perhesuunnittelut ei kyllä ole olleet ihan järkeviä siihen nähden että kannatatte perinteistä "nainen hoitaa lapset ja kodin" -roolitusta. Jos haluaa tuollaista linjaa vetää, niin sitten niitä lapsia tehdään sen verran kuin miehen palkalla kestää elättää. Minun mielestä aivan selvä ajatus ennen kotihoidontuen muutostakin, että jos kotiäidiksi halajaa niin siihen pitää löytyä rahaa. Ainoa keille tämä minun mielestä tulee olemaan todellinen ongelma, on yrittäjät ja perheet joissa vanhemmat eronneet ja yhteishuoltajuus kuitenkin. Yksinhuoltajille varmasti tulee kotihoidontuki käytettäväksi kokonaisuudessaan, mutta saa nähdä miten ratkaistaan ns viikonloppuisien osuus.

Vierailija
14/22 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä hypätä toistemme kurkkuihin kiinni. Samalla puolella tässä pelataan, kun äitejä ollaan. Hoitakoon jokainen perhe asiansa kuten heille parhaiten sopii ja ollaan mielummin kaikki samalla puolella tota täysin typerää esitystä vastaan! Taas lapsiperheiden asemaa tullaan heikentämään ja samaan aikaan ihmetellään miksi perheet voi niin huonosti.Tässä tulee sellainenkin kysymys mieleen, että jos kotihoidontukea ei saa, niin päättyykö joskus tulevaisuudessa myös oikeus jäädä kotiin hoitamaan lasta. Esim. Tanskassa äitiysvapaa on x aikaa ja sen jälkeen on joko palattava töihin tai irtisanouduttava.

Vierailija
15/22 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä kannatan kodinhoidon jakamista molempien vanhempien kesken. Mieheni hoiti tytärtämme juuri 8 kk kotona kodinhoidon tuella kun itse menin takaisin töihin tyttäremme ollessa vuoden ikäinen. Meillä oli selvä työnjako, se joka on kotona hoitaa kodin ja lapsen sekä hoitaa ruuat sekä pyykit. Näytti sujuvan myös mieheltäni. Uskon, että lapseni sai läheisemmän siteen isäänsä kun vietti hänen kanssaan kotona.

Vierailija
16/22 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo tule menemään eduskunnassa läpi.  Keskusta jo sanoi poikkeavan mielipiteensä asiaan ja oppositio samaa mieltä. Samaahan ne jankuttaa joka hiton budjettiesityksessä, viimeksi olivat leikkaamassa kh-tuen koskemaan alle 2v. hoitoa. Ei mennyt sekään läpi. Soutamista ja huopaamista tää kh-asia aina eikä ne sitä muuta kuitenkaan.

Vierailija
17/22 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no siis eikö mummut saa enää hoitaa lapsii???Mitä en tässä jutussa ymmärrä...eihän nytkään kysytä sen tarkemmin kuka lasta hoitaa vaan jos ei oo päivähoitopaikkaa niin saa tuon tuen....

Vierailija
18/22 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne miehet ja isät ovat tähänkin asti saanneet jäädä kotiin! Mutta nyt on pakko olla niin tasa-arvoista että. Miksei jokainen perhe saa itse päättää kumpi lapsia hoitaa kotona kun ne ovat pieniä??? 

Ja miten tästä uudesta  mallista tulee säästöä yhteiskunnalle???

Vierailija
19/22 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] 

Mielenkiintoista. Muuttiko mies suoraan äidin helmoista sinun passattavaksesi? Oliko teillä tämä sama tyyli jo ennen lapsia?

Vierailija
20/22 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 22:27"]

Itse kyllä kannatan kodinhoidon jakamista molempien vanhempien kesken. Mieheni hoiti tytärtämme juuri 8 kk kotona kodinhoidon tuella kun itse menin takaisin töihin tyttäremme ollessa vuoden ikäinen. Meillä oli selvä työnjako, se joka on kotona hoitaa kodin ja lapsen sekä hoitaa ruuat sekä pyykit. Näytti sujuvan myös mieheltäni. Uskon, että lapseni sai läheisemmän siteen isäänsä kun vietti hänen kanssaan kotona.

[/quote]

Ei siinä mitään, jakamisessa ei ole mitään vikaa. Te päätitte perheenä niin, että isä hoitaa 8 kk lastanne. Se oli teidän päätös. Me emme saa tehdä itsenäistä päätöstä, vaan hallitus ajattelee puolestamme. Ei siihen tarvita mitään uudistusta, että mies voi jäädä kotiin. Tekin teitte sen päätöksen ilman tätä kaavailtua uudistusta. Se sopi teille, meille se ei sovi.