Rakenneuudistus - työtä otettava vastaan jopa 1,5h ajomatkan päästä
Miten käy pienilapsisten perheiden? Kahdeksan tunnin työpäivä plus ajomatka 1,5h suuntaansa. Tälläkö nostetaan talous? Miten perheiden hyvinvointi?
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 23:44"]
[
Koska sillä on suora yhteys lasten hyvinvointiin, lasten mielenterveyteen pitkällä aikavälillä ja siihen että lapsista kasvaa sen sorttisia ihmisiä, että tuottavat tälle yhteiskunnalle jotain. Todellakin lapsia hankkineiden ihmisten aika on arvokkaampaa.
[/quote]
Voi apua.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 00:08"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 23:55"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 22:34"]
voi..mieheni käy töissä 100 km:n päässä ja itsellä menee bussilla
suuntaansa tunti. Ja näin on ollut PITKÄÄN!!
[/quote]
Myönnettäköön hänelle TYÖN SANKARIN mitali ja aikanaan ilmainen hautapaikka.
[/quote]
Mieluummin 2 m korkea työn sankarin patsas molempien kunniaksi. Kaikki on niin suhteellista - jotkut matkustaa joka päivä n. 4 h yhteensä että voi käydä töissä ja on varaa asumiseen.
[/quote]
Mitä hemmetin järkeä tuossa on? Kannattaisi varmaan kysyä pomolta, saako tuoda patjan työhuoneen lattialle. Säästyisi ne asunto- ja bensarahatkin, eihän tuossa ehdi kuitenkaan kotona tehdä paljoa muuta kuin nukkua.
[/quote]
Poikamiehen ei kannatakaan. Pillun takiahan ne jotkut matkaavat joka ilta. sitä ei vain sanota ääneen.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 00:13"]
[
Koska sillä on suora yhteys lasten hyvinvointiin, lasten mielenterveyteen pitkällä aikavälillä ja siihen että lapsista kasvaa sen sorttisia ihmisiä, että tuottavat tälle yhteiskunnalle jotain. Todellakin lapsia hankkineiden ihmisten aika on arvokkaampaa.
[/quote]
Voi apua.
[/quote]
No vanhemmuus nyt vain on nimenomaan ajan antamista lapselle. Luuleeko joku tosiaan että lapsesta kasvaa täyspäinen jollain 12 tunnin päivähoitopäivillä?
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 00:34"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 00:13"]
[
[/quote]
Voi apua.
[/quote]
No vanhemmuus nyt vain on nimenomaan ajan antamista lapselle. Luuleeko joku tosiaan että lapsesta kasvaa täyspäinen jollain 12 tunnin päivähoitopäivillä?
[/quote]
Jokainen saa hoitaa lapsensa kotona vaikka täysi-ikäisiksi asti, mutta on ihan hyvä ratkaisu, että he myös kustantavat valintansa itse. Ei sitä pidä yhteiskunnan velvollisuudeksi sälyttää.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 22:39"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 22:33"]
No jos ei muuta työn perässä niin sitten ei myöskään ole oikeutettu työttömyyskorvauksiin. Helppo ja yksinkertainen ratkaisu ja sisältää myös valinnan mahdollisuuden, sitähän täällä aina huudetaan että pitää olla valinnanvaraa. Nyt on.
[/quote]
Miksi muuttaisin jos perheeni on täällä?
Pitäisikö tosissaan minun työpaikan takia miehen heittää menemään oma yritys? Viskata kartanolle, jotta minä saisin töitä?
Anteeksi vain, mutta työpaikka ei ole perheeni arvoinen.
[/quote]
Helppoa sulle, sähän olet sitten valinnan tehnyt, mitä vielä vikiset? Jos et ota työtä joka olisi saatavilla sulle ja johon sut valittaisiin, koska et halua muuttaa, niin sitten työttömyyskorvaus pois. Sitä saa mitä tilaa. Valintoja tää elämä vaan on.
[/quote]
Tässä sinun tulevaisuudenkuvasi: sinut irtisanotaan yt:neuvottelujen tulokseni (sori et ollutkaan se paras korvaamaton työntekijä vaikka aina luulit niin), lähettelet hakemuksia kun hullu, pääset muutamaan haastatteluun mutta aina valitaan joku muu, seuraavassa työkkärin tapaamisessa työkkärin virkailija kertoo sulle että sulle on löydetty työpaikka johon sun on pakko hakea ja onneksi olkoon sinut valitaan siihen ja lähdet muitta mutkitta 80km päähän tuppukylään luuttuamaan kyläkoulun lattioita. Sinähän mene hymyssä suin koska jokaisen on kannettava vastuunsa! Tilipäivänä huomaat että sinulle jää käteen saman verran kun jäi työttömänä ja tunnet olosi hieman hölmistyneeksi. Tämä kaikki pitäisi olla aivan ok myös jos itse olet kyseessä. No onko?
[/quote]
No eikö tämä taas jälleen kerran todista, että työttömyysturva ja muut etuudet ovat suomessa liian hyviä? Työnteko ei kannata, kun kotona makaamalla saa parempaa liksaa?
Ja missä suomalaisten pummien moraali? Ai niin eihän niillä ole sitä! Mielummin nautitaan "ilmasesta" rahasta, kuin tehdään mitään oman elatuksen eteen.
Ja sulle kysyjälle: KYLLÄ PITÄISI OLLA OK! Kaikkien pitää tehdä jotain oman elämisensä eteen! Miksi pitäisi tuntea itsensä hölmistyneeksi siitä, että on ITSE tehnyt jotain elämisensä eteen!?
JA KYLLÄ!! Jokaisen on kannettava vastuunsa!
Mun äiti otti työn vastaan 150 km päästä. Hän loi silloin 16 v. Vuokrasi huoneen, jossa söi iltaisin teetä ja hapankorppua.
Työttömälle jää yleensä käteen elämiseen asumiskulujen jälkeen n. 470€ kun otetaan huomioon toimeentulotuki. Se ei ole paljon se. Sillä ei elä hyvin. Jos sama summa jää työsskäydessä niin se on vielä kurjempaa. Kyllä jokaisen pitäisi voida tuntea että työstä saa enemmän kun ne muut jotka eivät tee töitä. Työttömyyskorvaus ei ole liian korkea vaan pienestä palkasta pitäisi tehdä kannattavampaa jotta käteen ei jäisi sama summa kun työttömälle joka on surkea törkeän pieni summa!
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 00:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 23:30"]
Sori vain, mutta työpaikkoja ei vain riitä kaikille.
Turha karjua täällä, että pitää itse tehdä sitä ja tätä.
Kuinkas teet kun työttömiä tulee koko ajan lisää, työpaikkoja ei riitä kaikille.
Hitot ne mitään säästöä tällä tee eikä tuo hallitus tule loppuun asti olemaan.
[/quote]
No ei riitä tukiakaan. Ihmisten pitää ruveta yrittäjiksi, kyllä tekemistä jne, on ja työtä riittää, mutta jos kukaan muu ei halua maksaa niistä palkkaa, niin sitten on itse maksettava. Ikävä kyllä suomalaiset on jo opetettu siihen että sossusta saa kun vaan pyytää eikä edes omia lapsia tarvitse itse hoitaa vaan niillekin tarjotaan hoitoa ilmaiseksi sillä aikaa kun äiti ja isä lusmuilee sossun ja kelan rahoilla.
[/quote]
Pienyrittäjät eivät tässä maassa kovin helposti pärjää. Eikä ole välttämättä varaa palkata työntekijöitä, saatikka itsekään nostaa kunnon palkkaa.
Pitäisi heti kerralla olla kunnon idea mikä varmasti tuottaa.
[/quote]
Työllistin itse itseni ja ryhdyin yrittäjäksi. Perheeni tulot ovat nyt 400e/kk VÄHEMMÄN kuin toimeentulotuen normi. Näin, koska saan vielä kotihoidontukea muutaman kuukauden. Sitten kun se loppuu mennäänkin jo 900e/kk miinuksella. Yritys on puolivuotias, tulot kasvavat hitaasti mutta elää tällä ei vielä pysty vaan kaikki menee kuluihin. Toimeentulotukihakemus odottaa tuolla täyttämistä. Yritän tässä siis yhteiskunnan rahoilla. Kivaa tässä on se että kohdellaan ankarammin kuin elämäntapatyötöntä. Jos ei ala yritys kannattaa muutamassa kuukaudessa niin toimeentulotuki loppuu ja pakko lopettaa yritys ja ryhtyä makaamaan kotona saman toimeentulotuen turvin ilman sitä yrittämistä. Näin fiksusti on rakennettu tämä systeemi. Yrittämiseen ei kannusteta vaan lannistetaan, sossupummiudesta on tehty kannattavampi ammatti. Teoriassahan kaikki on niin kivan yksinkertaista, siitä vaan yritys pystyyn ja kannattamaan heti sormia napsauttamalla. Todellisuus vaan on ihan muuta kuin keskustelufoorumilla puolihuolimattomasti heitetyt naiivit fantasiat.
[/quote]
Näinhän se on.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 01:10"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 22:39"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 22:33"]
No jos ei muuta työn perässä niin sitten ei myöskään ole oikeutettu työttömyyskorvauksiin. Helppo ja yksinkertainen ratkaisu ja sisältää myös valinnan mahdollisuuden, sitähän täällä aina huudetaan että pitää olla valinnanvaraa. Nyt on.
[/quote]
Miksi muuttaisin jos perheeni on täällä?
Pitäisikö tosissaan minun työpaikan takia miehen heittää menemään oma yritys? Viskata kartanolle, jotta minä saisin töitä?
Anteeksi vain, mutta työpaikka ei ole perheeni arvoinen.
[/quote]
Helppoa sulle, sähän olet sitten valinnan tehnyt, mitä vielä vikiset? Jos et ota työtä joka olisi saatavilla sulle ja johon sut valittaisiin, koska et halua muuttaa, niin sitten työttömyyskorvaus pois. Sitä saa mitä tilaa. Valintoja tää elämä vaan on.
[/quote]
Tässä sinun tulevaisuudenkuvasi: sinut irtisanotaan yt:neuvottelujen tulokseni (sori et ollutkaan se paras korvaamaton työntekijä vaikka aina luulit niin), lähettelet hakemuksia kun hullu, pääset muutamaan haastatteluun mutta aina valitaan joku muu, seuraavassa työkkärin tapaamisessa työkkärin virkailija kertoo sulle että sulle on löydetty työpaikka johon sun on pakko hakea ja onneksi olkoon sinut valitaan siihen ja lähdet muitta mutkitta 80km päähän tuppukylään luuttuamaan kyläkoulun lattioita. Sinähän mene hymyssä suin koska jokaisen on kannettava vastuunsa! Tilipäivänä huomaat että sinulle jää käteen saman verran kun jäi työttömänä ja tunnet olosi hieman hölmistyneeksi. Tämä kaikki pitäisi olla aivan ok myös jos itse olet kyseessä. No onko?
[/quote]
No eikö tämä taas jälleen kerran todista, että työttömyysturva ja muut etuudet ovat suomessa liian hyviä? Työnteko ei kannata, kun kotona makaamalla saa parempaa liksaa?
Ja missä suomalaisten pummien moraali? Ai niin eihän niillä ole sitä! Mielummin nautitaan "ilmasesta" rahasta, kuin tehdään mitään oman elatuksen eteen.
Ja sulle kysyjälle: KYLLÄ PITÄISI OLLA OK! Kaikkien pitää tehdä jotain oman elämisensä eteen! Miksi pitäisi tuntea itsensä hölmistyneeksi siitä, että on ITSE tehnyt jotain elämisensä eteen!?
JA KYLLÄ!! Jokaisen on kannettava vastuunsa!
[/quote]
Minkä takia? En minä ole tänne maailmaan halunnut. Lähetä lasku mun vanhemmille. Ai niin, ovat kuolleet.
Etkö tajua, että juttusi itsensä elättämisestä on naivin lapsellista ideloismia? Samalla lailla kuolet ja painut unohduksiin elit miten tahansa.
Todellakin lapsia hankkineiden ihmisten aika on arvokkaampaa.
[/quote]
Tämä selittää tämän palstan kommenteista jotakin aika oleellista.