Nyt lusmumammat joutuvat kovan paikan eteen
Nyt mukelo(t) on viety päiväkotiin ja palattu takaisin kotiin vällyjen alle tekemään lisää meidän iloksi 'tulevia verkonmaksajia':(.......mutta nyt pitääkin nousta jo klo 11.00 ja lähteä hakemaan tenavia päivähoidosta puoleen päivään mennessä. Ai niin! Ei hätää!!! Haetaan lääkäriltä/sossusta erikoislapsi-lappu ja homma saa jatkua entisellään.
Kommentit (31)
Kyllä on harvinaisen lapsellisia provoajia tässä ketjussa.
Out you go, sanoo Simon Cowell
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 22:48"]
Mun on vaikea uskoa että kukaan vie lasta hoitoon siksi että pääsisi itse helpommalla. Omasta mielestäni se hoitoon vieminen oli aina se rasittavin homma. Herätä ajoissa, yrittää saada lapsi hereille ja pukeisiin ja valmiiksi lähtemään että ehtii mukaan päiväkodin aamurutiineihin... nou nou. Helpommalla pääsee ilman tuota aamuhässäkkää. Jotain muuta siinä on taustalla kuin laiskuus, jos tuohon lähtee.
[/quote]
Se on helppoa kun iskä työhön lähtiessään vie ja palatessaan hakee. Tai jos on oikein reipas mamma, hän saattaa jopa itse ehtiä päivän päätteeksi päikkäriin hakemaan kultirakastaan vauvan kanssa.
Itse asiassa tämä max puolipäiväinen virikehoitosysteemi saattaa vähentää virikehoidattamista enemmänkin, koska puolipäiväisyys on hankala laiskimmille. Joutuu näkemään aamuhässäkän vaivan JA hoidosta hakemisen puolilta päivin.
No hohhoijaa, ihan kuin yritysjohtajat eivät lusmuaisi.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 22:49"]
Kenellä menee tunti päiväkodille? Kyllä se paikka kannattaa hakea ihan lähimmästä päiväkodista. Saa kyllä paikan siitä, kun perustelee tarpeensa kunnolla. Ei mulla ainakana vene kuin 10 minuuttia, kun sängystä nousen ja vedän verskat ja kroksit jalkaan ja olen päiväkodilla.
[/quote]
Et varmaan ole tietoinen siitä, ettei kaikki saa lähipaikasta hoitopaikkaa.
[/quote]
Niinpa. Ja vaikka saisikin, niin kaikki ei asu sellaisessa ihanassa paakaupunkiseutulaisessa lahiossa, jossa paivakodit ja palvelutt on 10 minuutin krokseilla lontystelyn paassa. Meilla menee n. 45 minuutin ajomatka lahipaivakodille.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 22:48"]
Mun on vaikea uskoa että kukaan vie lasta hoitoon siksi että pääsisi itse helpommalla. Omasta mielestäni se hoitoon vieminen oli aina se rasittavin homma. Herätä ajoissa, yrittää saada lapsi hereille ja pukeisiin ja valmiiksi lähtemään että ehtii mukaan päiväkodin aamurutiineihin... nou nou. Helpommalla pääsee ilman tuota aamuhässäkkää. Jotain muuta siinä on taustalla kuin laiskuus, jos tuohon lähtee.
[/quote]
Mä tiedän yhden perheen, tosin perheen isä vie lapset päivähoitoon ja äiti jää kasvattamaan persettään koneen luokse koko päiväksi. ÖÖ joo, kyllä tekevät sitä helpottaakseen äidin "raskasta" arkea :D
Mun poika oli kuntouttavassa päivähoidossa 6 kk, 6 h/päivä, 4 päivää viikossa. Kuntouttava siksi koska on moninaisia diagnooseja alla. Minä lusmusin vauvan ja 2 vuotiaan kanssa kotona. Herätin koko porukan klo 7 aamulla että keretään viemään poika 22 km päähän päiväkotiin ja käytiin hakemassa. Voin kertoa että jos siitä ei olisi ollut niin älyttömästi hyötyä, en olisi vienyt.
Kyllä se näissä laiskoissa tapauksissa on yleensä isä, joka vie töihin mennessään lapsen sinne hoitoon. Kaveri kun jäi äitiyslomalle, halusi että isompi jatkaa hoidossa 3 päivää viikossa täyden päivän, niin että isä vie ja hakee. Hoidosta yritettiin ehdottaa, että lapselle olisi parempi olla puolipäiväinen ja vaikka sitten useammin, mutta ne pitkät päivät on lapselle raskaita jne. Äiti meinasi hermostua, että sillä lailla painostetaan, ei hän voi lähteä hakemaan lasta kesken päivän kotoa, kun ei tiedä minkälaiset vauvan rytmit on ja mitä jos se alkaa huutaa kesken matkan? Niin, sitä matkaa päiväkotiin on n. 400 metriä. Äiti sai pitää päänsä ja isompi lapsi oli sitten koko äitys- ja vanhempainvapaan ajan 3pv/vko täyden päivän hoidossa, isä vei ja haki kun äiti ei voinut vauvan kanssa tuota 400 metrin (tai no 800 m yhteensä) lenkkiä tehdä. Vähän ihmetytti kun itse olen pystynyt kyllä lapset hoitamaan ja viemään isompia kerhoon ilman miehen apua.
Ihan hyvä että tällainen touhu loppuu. Lapsia voi tehdä sen verran, mistä ajattelee selviytyvänsä. Toki asia erikseen on sitten, jos lapsella on joku vamma, tulee joku sairastuminen tms. mutta tämä uusi lakiehdotus ei koskekaan näitä vaan nimenomaan tätä että jos ollaan äitiyslomalla ja viedään silti isommat hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 10:10"]
Kyllä se näissä laiskoissa tapauksissa on yleensä isä, joka vie töihin mennessään lapsen sinne hoitoon. Kaveri kun jäi äitiyslomalle, halusi että isompi jatkaa hoidossa 3 päivää viikossa täyden päivän, niin että isä vie ja hakee. Hoidosta yritettiin ehdottaa, että lapselle olisi parempi olla puolipäiväinen ja vaikka sitten useammin, mutta ne pitkät päivät on lapselle raskaita jne. Äiti meinasi hermostua, että sillä lailla painostetaan, ei hän voi lähteä hakemaan lasta kesken päivän kotoa, kun ei tiedä minkälaiset vauvan rytmit on ja mitä jos se alkaa huutaa kesken matkan? Niin, sitä matkaa päiväkotiin on n. 400 metriä. Äiti sai pitää päänsä ja isompi lapsi oli sitten koko äitys- ja vanhempainvapaan ajan 3pv/vko täyden päivän hoidossa, isä vei ja haki kun äiti ei voinut vauvan kanssa tuota 400 metrin (tai no 800 m yhteensä) lenkkiä tehdä. Vähän ihmetytti kun itse olen pystynyt kyllä lapset hoitamaan ja viemään isompia kerhoon ilman miehen apua.
Ihan hyvä että tällainen touhu loppuu. Lapsia voi tehdä sen verran, mistä ajattelee selviytyvänsä. Toki asia erikseen on sitten, jos lapsella on joku vamma, tulee joku sairastuminen tms. mutta tämä uusi lakiehdotus ei koskekaan näitä vaan nimenomaan tätä että jos ollaan äitiyslomalla ja viedään silti isommat hoitoon.
[/quote]
Kyllä lasta edelleenkin saa pitää hoidossa vaikka toisen lapsen kanssa on kotona. Ei vain saa pitää sitä 5 päivää viikossa.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 10:10"]
[/quote]
Meidänkin päiväkodissa nämä virikehoitolapset vievät työssäkäyvien vanhempien lasten hoitopaikkoja. Heitä on siis todella paljon. Ihan oikein, että jos isä tai äiti on kotona, hänen on hoidettava myös ne vanhemmat lapset. Eskarihan tulee nyt sitten pakolliseksi kaikille.
Kuntoutus tai lastensuojelu on sitten asia erikseen ja ymmärtääkseni nämä turvataan nykyisessäkin mallissa. Oma lapseni olisi joka tapauksessa kuntoutuksen vuoksi päiväkodissa.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 09:27"]
Mä tiedän yhden perheen, tosin perheen isä vie lapset päivähoitoon ja äiti jää kasvattamaan persettään koneen luokse koko päiväksi. ÖÖ joo, kyllä tekevät sitä helpottaakseen äidin "raskasta" arkea :D
[/quote]
Minä! :D (aina joskus, jätetään syy sanomatta niin mammat suuttuu :D)
Miksi ihmeessä sitä ei rajata työttömiltä???
Ja joo, minä olen työtön, ja vaikka olisi varaakin en jaksaisi nousta aamulla ennen pirunkenkimää viemään lapsia hoitoon, mielummin annan aamupalat, katsovat piirrettyjä ja leikkivät, ja minä saan notkua aamutakissa sohvalla aamupäivän, sitten pitää ryhdistäytyä sen verran ennen puoltapäivää että tekee ruokaa miehelle joka käy töistä syömässä. Kotityöt on syvältä, ja niitä on ikävä kyllä tehtävä, mutta aamulla en kyllä vapaaehtoisesti lähde yhtään mihinkään.