Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua lapsen talvipukeutumiseen!

Vierailija
01.08.2008 |

Nyt on ensimmäinen talvi, kun lapsi tarvitsee kunnon talvikamppeet rymyämiseen ja rellestämiseen.

Haalarin olen jo päättänyt, että minkä ostan, mutta kysyisin päähineestä.

Eli esim. kaksikerroksinen fleece hattu joka solmitaan leuan alle, pitääkö sinne alle laittaa vielä kypärä myssy? Vai/ja kaulahuivi kaulaan? Lapsella ikää talvella vajaa 2v.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

fleece hattu riittää pikku pakkasella mutta jos on esim. -10 astetta laittaisin jo kypärämyssyn alle. Ja tavallista puuvillahuivia olen lapsilla käyttänyt kaulalla jos ei kypärämyssy ole ollut käytössä.

Vierailija
2/8 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka helposti lapsesi palelee ja hikoilee? Ja tietysti siitä, missä asutte eli kuinka kylmää teillä on talvella. Ja kuinka paljon siellä tuulee talvella.

Hyvä vaihtoehto on esim. ruskovillan ohut kypärä myssy (villa imee kosteutta ja lämmittää) ja siihen päälle tuo hattu. Leuan alta solmittava on hyvä, pysyy päässä kunnolla. Sitten on niitä villaisia kypärämyssyjä, joissa fleece- tai puuvilla vuori, niitäkin olen käyttänyt. Kaulahuivista en pidä, se häiritsee liikkumista lapsella ja jäi kiinni joka paikkaan.

Haalarin alle kannattaa pukea pari ohutta kerrosta eli esim. Ruskovillan villakerrasto ja siihen päälle joko villahaalari tai fleeceä.

Käteen suosittelen taas kerran alle Ruskovillan (tai vastaava) villatumppuja ja joko välikausirukkaset tai topparukkaset, ilmasta ja lapsesi palelevaisuusasteesta riippuen.

Yleensäkin vaatteet kannattaa olla sellaiset ettei niissä olla tönkkönä vaan voi liikkua kunnolla.

Mun poika pärjäsi muuten viime talven pelkällä välikausihaalarilla, toppahaalari oli päällä vain pari kertaa. Vk-haalarin alla oli nuo ruskovillaiset kerrasto ja villahaalari, käsissä oli ruskovilla tumppujen lisäksi toppahanskat, päässä joko villakypärämyssy ja pipo yhdistelmä tai sit paksumpi kypärämyssy. Lapseni on kuumaveristä sorttia, mutta myös nuo villaiset alusasut lämmittivät kivasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on niitä villaisia kypärämyssyjä, joissa fleece- tai puuvilla vuori, niitäkin olen käyttänyt.

Ovat vaan niin käteviä kun ei palellu pää, ei korvat eikä kaula

Vierailija
4/8 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omassa lapsessani olen huomannut sen, että pää, kädet ja jalat pitää suojata hyvin, jotta lapsella olisi lämmin muutenkin. Eli myös kengät ja niiden alle puettavat sukat on meillä lämpimät.

Vierailija
5/8 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota olen lapsilla käyttänyt on ollut puvun alla eikä päällä joten haittaa liikkumisen kannalta ei ole ollut.

T. 2

Vierailija
6/8 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on niitä villaisia kypärämyssyjä, joissa fleece- tai puuvilla vuori, niitäkin olen käyttänyt.

Ovat vaan niin käteviä kun ei palellu pää, ei korvat eikä kaula

Kypärämyssy on kätevä ja hyvä vaihtoehto ulkoiluun. Jotkut pitävät rumina, mutta pistäkööt silmät kiinni:-)

Voihan sitä sitten kaupungille lähtiessä pukea lapsen vaikka kuinka hienosti. Leikkipuistossa minä pidän huolta, että lapsellani on sopivan lämmin ja että hän pystyy LEIKKIMÄÄN, ei meillä siellä ole juhlavaatetus päällä. Mikään ei ole niin kauheaa, kuin äiti joka leikkipaikalla koko ajan vahtii ettei lapsen hienot vaatteet mene sotkuun tai rikki ja näkee että lapsella on epäasiallisten vaatteiden takia kylmä ja vaikea olla.

Vierailija
7/8 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään nimessä ostaa. Hiki valuu virtanaan!!

Vierailija
8/8 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sadetta ei ollenkaan.

Joten ostaisin lapselle tiheämpikankaisen, vuorilla varustetun lakin. Syksyllä fleece on hyvä, jos ei sada - mutta siinä tulee tuulisella ja sateisella kelillä kylmä, oli alla sitten kypärämyssy tai ei.