Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PIKA! VOIKO PUDOTTAA 10 KG/3 kk?

Vierailija
29.08.2013 |

tulin vessaan kysymään salaa onnistuuko. kertokaa äkkiä voiko tavallinen pulliainen laihtua tuon verran? menenkö vetoon mukaan? porukka odottaa sohvalla vastaustani!!!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 21:03"]ei 170 cm naisen ihannepaino voi olla 70 kg!!!![/quote]

No minun varmasti olisi, jos vähääkään kiinnostaisi viettää aikaani punttisalilla. Eivät kaikki ole samanlaisia.

Vierailija
22/39 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ei voisi?

Itse laihduin reilun 10 kiloa (sanoisin että se 10 kg oli oikeaa laihtumista ja se "reilu" turvotusta) kuukaudessa, normaalipainon sisällä. Ilman mitään muotidieettiä, lopetin vain sokerin käyttämisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 23:39"]

No miksi ei voisi?

Itse laihduin reilun 10 kiloa (sanoisin että se 10 kg oli oikeaa laihtumista ja se "reilu" turvotusta) kuukaudessa, normaalipainon sisällä. Ilman mitään muotidieettiä, lopetin vain sokerin käyttämisen.

[/quote]

Jos mä käytän sokeria palan tai kaksi päivässä kahviin ja syön ehkä levyn suklaata viikossa, niin tuskin pelkästään niiden syömättä jättämisellä paljon laihtuisin. No joo, joskun syön jogurtin, tai jätskin. Kuinka paljon oikein söit sitä sokeria?

Vierailija
24/39 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä varsinaisesti ennenkään syönyt paljoa sokeria, joka päivä ehkä jogurtin ja hilloa leivän päällä, keksiä, suklaata ja/tai karkkia kerran tai kaksi viikossa. Mutta silloin kun tuli herkkuhimo niin se karkasi kokonaan käsistä, nykyään ei. Nytkin herkuttelen kun siltä tuntuu, mutta ei tee enää mieli vetää koko viikon energiatarvetta kerralla. Enkä mitenkään hysteerisesti sokeria karta, syön kyllä joka päivä hedelmän tai pari ja juon joskus siiderin tai viiniä ja syön tummaa suklaata, mutta en syö arjessa mitään sellaista, mihin on erikseen lisätty tavallista sokeria.

En usko että se yhden poisjätetyn jogurtin päivittäinen sokerista tullut energia on laihduttanut grammaakaan, vaan nimenomaan mättökohtausten loppuminen. Ja vaikka nytkin joskus syön herkkuja enemmän kuin olisi ehkä tarpeen, niin koska ne eivät ole pelkkää sokeria ja vehnäjauhoa ei ensinnäkään tule kamalaa turvotusta eikä ole pakko jatkaa seuraavana päivänä siitä mihin jäi.

Mutta juu, jos ei muutenkaan käytä sokeria niin silloin pitää sitten karsia jostain muusta. Itsellä nyt vain on toiminut tämä. Kaloreita en laske, syön sen verran kun on nälkä.

Vierailija
25/39 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä konstilla pääsee eroon turvotuksesta?

Vierailija
26/39 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä, vinkkejä!!

Vierailija
27/39 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/39 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 20:30"]

kiitti avusta! mä menen mukaan. olen  170 cm 65 kg, läski in mahassa, reisissä, perseessä. Ap

[/quote]

Hahaaaaa :-). Se hölmö usko että toi on mahdollista. Ai että tuhmiä on helppo kusettaa :-)

Vierailija
29/39 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei olisikaan saman henkilön kirjoittama, niin erään tämän illan avauksen innoittamana - up!

Vierailija
30/39 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättämällä kokonaan syömättä yksi 207 - kiloinen mies laihtui 125 kg. Tähän kului aikaa vuosi ja 17 päivää. Tämä tietenkin lääkärin valvonnassa ja vitamiineista sekä hivenaineista huolta pitäen pillereiden avulla.

http://www.abc.net.au/science/articles/2012/07/24/3549931.htm

Kuukaudelle tuosta tulee painon pudotusta keskimäärin 10 kg, kun elimistö on siirtynyt nääntymisvaiheeseen. Tuota vauhdikkaammin on vaikea laihtua nopeuttamatta aineenvaihduntaa piristeillä, joka on riskihommaa.

Vierailija
31/39 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 21:03"]ei 170 cm naisen ihannepaino voi olla 70 kg!!!![/quote]

Niin, mutta 65 kg olisi hyvä, jos on aikuinen ja haluaa näyttää hyvältä, eikä sairaalta mallilta esim?

[/quote]

Mä olen 170 cm ja painoni kipusi keväällä 70 kiloon, olin saada paskahalvauksen!! (mikä ikinä se sitten onkaan :D)

Mielestäni olin nätti, kun painoin 58 kg. Oli kevyt, hyvä olla ja vaatteetkin näyttivät päällä. Tällä hetkellä olisin valtavan tyytyväinen, jos painaisin edes 62 kg mutta en yhtään enempää.

Myöhästyneenä ap:n kysymykseen vastaisin, että riippuu todella paljon iästä!! Kaksvitonen pudottaa tuon heittämällä mutta jos ikää on 40+ ... Ennemmin koira kapuaa takaperin puuhun kuin nelivitonen pudottaa 10 kg kolmessa kuussa. Jos joku on tuollaiseen urotekoon tässä iässä pystynyt, niin haluaisin erittäin mielelläni kuulla sen taikametodin :) Itse olen ankarasti ponnistellen saanut painoa alaspäin kolme kiloa kolmessa kuussa.

Vierailija
32/39 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä olin yli 40 v kun tiputin 11 kg alle kolmessa kuukaudessa. Aloitin tiukan karppauksen; ei yhtään viljaa, sokeria, perunaa, maitoa sellaisenaan, ei riisiä eikä hedelmiä. Muutaman ensimmäisen viikon jälkeen vaihdoin kävelylenkit juoksuun, aloin käydä uimassa ja kuntosalilla. Muutos oli todella suuri. Eniten lähti vatsasta ja vyötäröltä, farkkujen koko vaihtui 42:sta 38:een, myöhemmin vielä 36:een. Nykyään en niin tiukasti karppaa, syön jonkin verran hedelmiä, joskus riisiä tai perunaa, sokeriin en koske enkä viljaan. Kaupanpäälle hyvä olo!

Vierailija
33/39 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepas tarkemmin - sanoin NORMAALIPAINO. Laskes jollain BMI- mittarilla niin huomaat. 170cm pitkälle 70kg on normaalipaino. Pointti olikin että AP:n on äärimmäisen vaikeaa laihduttaa normaalipainosta pois 10kg, jos ei sitä läskiä kerran ole. Nesteitä voi toki tiputtaa muutaman kilon, mutta se että noin lyhyessä ajassa laihtuisi, ei vaan tule onnistumaan.

Vierailija
34/39 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusen eri asia lähteä tiputtaan painoa koosta 42.

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 18:31"]

No, mä olin yli 40 v kun tiputin 11 kg alle kolmessa kuukaudessa. Aloitin tiukan karppauksen; ei yhtään viljaa, sokeria, perunaa, maitoa sellaisenaan, ei riisiä eikä hedelmiä. Muutaman ensimmäisen viikon jälkeen vaihdoin kävelylenkit juoksuun, aloin käydä uimassa ja kuntosalilla. Muutos oli todella suuri. Eniten lähti vatsasta ja vyötäröltä, farkkujen koko vaihtui 42:sta 38:een, myöhemmin vielä 36:een. Nykyään en niin tiukasti karppaa, syön jonkin verran hedelmiä, joskus riisiä tai perunaa, sokeriin en koske enkä viljaan. Kaupanpäälle hyvä olo!

[/quote]

Vierailija
35/39 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä se vaatisi normaalipainossa jo ihan hullua rääkkiä, siis sen tyylistä kun pidetään jenkkien laihdutusohjelmissa. Niissä kuntoilua on päivässä 4 tuntia, esim aamulla herätään 5-6 aikaan treenaamaan tunniksi ennen töihin menoa.

Siihen päälle pitäisi vetää kalorit minimiin, eli täysin rasvatonta mutta silti mahd. proteiinipitoista ruokaa pieniä annoksia pitkin päivää, ettei aineenvaihdunta pysähdy. Ruoka pitää olla jo todella yksipuolista, pari ruokalusikallista rasvatonta rahkaa/reajuustoa ja kylkeen jotain rehua. 

Liikunnan pitää toki olla myös mahdollisimman vaihtelevaa ja rankkaa, että kaloreita kuluu, käytännössä salia, pöyräilyä, hölkkää jne vuorotellen. Tämä kaikki tapahtuisi kuitenkin sillä kustannuksella, että energiaa otettais niistä mitättömistäkin lihaksista, pahimmillaan jostain muustakin.

Ja mitenkäs tämän shown toteuttaisi normaalielämässä, että repii 4h joka päivä liikunalle, ei syö mitään ja silti pyörittää jonkinlaista arkea. Tässä nyt siis vaan pohdintaa miten tuo voisi olla edes teoriassa noilla lähtömitoilla mahdollista.

Vierailija
36/39 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 18:38"]

Pikkusen eri asia lähteä tiputtaan painoa koosta 42.

[/quote]

[/quote]

Minun normaalikoko useissa vaatteissa on se 40-42, varsinkin yläosissa, pituutta 170 cm. Vaikka laihduttaisin itseni luurangoksi, niin luusto ei kapene yhtään. Moni 38 koon vaate jää jostain kiinni, esim. housut pysähtyvät reisiin, koska ne ovat lihaksikkaat ja lantio leveä. Vyötäröltä saattaisi jopa mennä kiinni, jos sinne asti saisin vedettyä. Eli ei se kokokaan kaikkea sano.

Vierailija
37/39 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, karppaaja siis, painoin ennen karppausta 73 kg ja nyt 62 kg ja se on mulle hyvä paino, tän ikäinen näyttää äkkiä vanhemmalta jos laihtuu liikaa. Olen lantiolta aika kapea, joten koko 42 housuissa oli nimenomaan vyötärömakkaroiden ja pömppömahan ansiota. Paidan koko pieneni vain 42:sta 40:een, johtuu siitä, että tissit ei karpatessa oo pienentyneet, vaikka ympärysmitasta lähti monta senttiä. Se olikin jännä juttu, kun aina ennen laihduttaessani ekana lähti tisseistä, mutta nyt ei.

Vierailija
38/39 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä olin yli 40 v kun tiputin 11 kg alle kolmessa kuukaudessa. [/quote]

Hienoa, onnea sinulle! :) Tiputin painoa 90-luvulla jättämällä juuri perunan, pastan, riisin ja viljan pois ja vaa'asta tuli paras ystäväni. Silloin vielä kukaan ei puhunut karppauksesta. Sitä laihtui ihan itsestään tekemättä oikein mitään sen eteen, nälkä ei ollut ja olo oli jotenkin energinen. Se oli silloin...

Tein saman tempun varmaan jo vuosi sitten mutta enää ei tapahdu mitään :/ En puputa pullaa, enkä suklaata, karkkeja, en syö edes jäätelöä. En koske myöskään hedelmiin, enkä juo hedelmämehuja. Jääkaapissa on vain salaattia, kurkkua, paprikaa, erilaisia juustoja, raejuustoa, kananfilettä, kinkkua. Kananmunia, tonnikalaa, lohta. Rakastan parsa- ja kukkakaalia. Juon vettä vähintään litran päivässä.

Olen tänä kesänä lisännyt pienen kuntoiskun hengästymiseen saakka ennen aamiaista ja yrittänyt pitää aterioiden välit mahdollisimman säännöllisinä. Ehkä tämä auttaisi?

36, olen huomannut saman ilmiön: ei lähde tisseistä :D Pudottamani kolme kiloa ovat kaikki vatsan ympäriltä mutta ei onneksi ylempää.

Nr 30

Vierailija
39/39 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan lähtenyt tisseistä. Tai no, ehkä vähän, huomannut siitä, että liivit istuvat paremmin. Mutta kun niiden koko on jo muutenkin 80E, niin sekin on ihan positiivista... Ympärysmitta 75 ei varmaan koskaan mene, kylkiluut sen verran "laajat". Nytkin siis hoikassa kunnossa.