Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käännyin katolilaisuuteen, koska Suomen ev lut kirkko on eksynyt

Vierailija
19.08.2020 |

Nyt on hyvä <3

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortodoksisuus tuntuu hyvältä <3

Vierailija
2/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on muitakin luterilaisia kun ev.lut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoliset on yhtä eksyksissä. Vatikaanissa ihan sairas meininki.

Vierailija
4/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoliset on yhtä eksyksissä. Vatikaanissa ihan sairas meininki.

Etenkin siellä.

Vierailija
5/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännyin ateistisuuteen koska Lucifer kehotti ja seuraavaksi käännyn tietenkin islamtilaiseksi koska se on seuraava looginen askel ateistisuuden jälkeen.

Vierailija
6/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ev.lut kirkko on ehkä kokonaisuudessaan eksyksissä, mutta on vielä useita pappeja, jotka eivät ole. Meidän pienessä seurakunnassa on kolme, vain kirkkoherra on mädättäjä.

Vierailija
7/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ev.lut.kirkko tuntuu virastolta.

Vierailija
8/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ev.lut.kirkon ovet olivat kiinni, kun halusin keskellä arkipäivää istahtaa kirkonpenkkiin.

Vierailija
9/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä kirkko mulle sopisi. Ev.lut,erosin jo vuosia sitten, silloin kun oli mm .rahojen väärinkäytöksiä mm. pappien kestitsimisiin jne. Tai olin jo eronnut sillonkin kyllä. Luin äskettäin Raamatun ja olen aika hukassa nyt. Eikö voi vana uskoa ilman maallista kirkkoyhteisöäkin itsekseen, mutta en tiedä, kai se yhteisön tuki olisi ihan jees, jos se tosiaan olisi tukea ja uusia ystäviä ilman syntiseksi koko ajan tuomitsemista ja hel**tillä uhkailua joka asiasta. Niin on kos ellaista sitten ja mitne ihmeessä sen omansa voi löytää?

Vierailija
10/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sä valitset uskosi kirkon mukaan, et sen mukaan mihin uskot. Onko ortodoksien jumala sama jumala kuin ev.luttien?

Vierailija
11/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

#OjastaAllikkoon

Vierailija
12/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä aloittajan arvoihin sopii paavin asema ja pyhimysten palvonta? Entä Kymmenen Käskyn erot kirkkojen välillä?

Vierailija
13/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä kirkko mulle sopisi. Ev.lut,erosin jo vuosia sitten, silloin kun oli mm .rahojen väärinkäytöksiä mm. pappien kestitsimisiin jne. Tai olin jo eronnut sillonkin kyllä. Luin äskettäin Raamatun ja olen aika hukassa nyt. Eikö voi vana uskoa ilman maallista kirkkoyhteisöäkin itsekseen, mutta en tiedä, kai se yhteisön tuki olisi ihan jees, jos se tosiaan olisi tukea ja uusia ystäviä ilman syntiseksi koko ajan tuomitsemista ja hel**tillä uhkailua joka asiasta. Niin on kos ellaista sitten ja mitne ihmeessä sen omansa voi löytää?

Erosin ev.lut.kirkosta.

Olen ns kotiortodoksi, mutten aio liittyä enää mihinkn uskonnolliseen yhteisöön. Tukea ja yhteenkuuluvuutta saa itselleni riittävästi somesta, kirjoista jne.

Juuri kielteisyyden takia en viitsi liian lähelle mennä yhteisöjä.

Vierailija
14/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päädyit juuri katolilaisuuteen?

Vierailija
15/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käännyin ateistisuuteen koska Lucifer kehotti ja seuraavaksi käännyn tietenkin islamtilaiseksi koska se on seuraava looginen askel ateistisuuden jälkeen.

Mä olen myös harkinnut tuota islantilaisuutta, mutta Norjan valtio olisi varakkaampi.

16/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatunmukainen kristinusko on paras, kuuluipa mihin kristilliseen yhteisöön vain. Ei täydellisiä kirkkoja / seurakuntia taida olla olemassakaan.

Raamattuun voi luottaa elämän ohjenuorana – se ainakin on erehtymätöntä Jumalan sanaa. Raamatun ydinsanoma on evankeliumi: Jumala lähetti Poikansa Jeesuksen pelastamaan ihmiset. Jeesus syntyi ihmiseksi, sovitti syntimme ristillä ja nousi kuolleista – se joka uskoo Jeesukseen Herranaan ja Vapahtajanaan, saa ikuisen elämän Taivaallisen Isän luona.

Vierailija
17/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä aloittajan arvoihin sopii paavin asema ja pyhimysten palvonta? Entä Kymmenen Käskyn erot kirkkojen välillä?

Katolilaisten ja luterilaisten kymmenen käskyä näyttävät olevan samat eli ei Raamatun mukaiset kummallakaan. Molemmat ovat jättäneet pois kuvantekokiellon, joka on toinen käsky.

Vierailija
19/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesuiitat ovat ne joitsa kritittyjä varoitettiin.

Vierailija
20/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ev.lut kirkko on ehkä kokonaisuudessaan eksyksissä, mutta on vielä useita pappeja, jotka eivät ole. Meidän pienessä seurakunnassa on kolme, vain kirkkoherra on mädättäjä.

Vähäinen hapate hapattaa koko taikinan.