KETÄÄN PCOS-NAISIA LINJOILLA?????
hei!! täällä yksi pcos-"potilas" jota nyt masentaa aivan järettömästi... olen tässä muutamana päivänä yrittänyt ettiä jotain vertaistukea, ettei aina tuntuisi että olen ainut tälläinen koko maailmassa..en oo mitään löytänyt muuta kuin enkun kielisiä.. tietääkö kukaan onko jotain fb-ryhmää esim missä vois keskustella aiheesta? tai haluaisiko joku perustaa sellaisen ryhmän? yritin itse perustaa mutta ei voi jos ei ole ketään kaveria ketä siihen kutsuu..tai minä en ainakaan osannut..
olen niin kyllästynyt miettimään näitä asioita yksikseni!!! :(
Kommentit (23)
Mikä on sinun ongelmasi? Mulla on PCO ja naama alkaa karvoittua eli pinsettejä saa käyttää. Vuodot tulee lisäksi harvakseltaan, mutta eipä tässä oikein muuta kummallista. Olen ylipainoinen, mutta PCO ei estä mua laihtumasta vaan ihan tasan herkkuhimo. Jos vähennän syömistä, laihdun heti.
Kaksi lasta on. Toinen luomu kerrasta ja toinen ICSI:stä PAS, kun mieheltäkin löytyi alentunutta hedelmällisyyttä ja mä ovuloin huonosti.
no tällä hetkellä itsetuntoa hivelee jokapäiväinen parran ajo sekä yli 10 vuotta jatkunut akne..! myös mietityttää lähettäiskö taas lääkäriin yrittämään lasta vai vieläkö yritellä kotona (ilman ehkäisyä yli vuosi, yksi lapsi pillereillä saatu)...
mutta mä en tykkää yhtään tästä sivusta, täällä on niin paljon kaikkia pölhöjä liikkeellä, ja kun taas kirjautuu, keskustelu on tosi hidasta tai ei mitään...tiedättekö mitään aktiivisempaa ryhmää missä voisi avautua?? ihan vaan vois sanoa että ketuttaa ja itkettää kattoa peiliin, ja sais tuntea että joku toinen ymmärtää.... :P
t. ap
Hei. Minulla myös todettu pcos. Olen noin 30-vuotias nainen, pcos-oireina lähinnä pitkät kierrot ja akne. Paino on normaali, joten laihduttaminen ei omalla kohdallani ole varteenotettava hoitomuoto. "Mukavana" lisänä minulla on vielä endometrioosi. Lasta ei ole vielä yritetty, joten en tiedä kuinka vaikeaa se tulee olemaan.
Mulla myös ja oon 40 v. 2 km ja 2 lasta, hormonihoidoilla. Akne ja karvoitus leuassa vaivaa edelleen, hormonikierukka piti 4 vuotta kk kokonaan poissa (ihanaa!), mutta vuodot on alkaneet nyt taas ja erittäin epäsäännöllisinä (ketuttaa vietävästi että taas tätä samaa) mutta vielä niin, että tulevat liian usein.
Onneksi olkoon vaan diagnoosista, tosin pikku juttu kun vertaa melkein mihin tahansa. :)
Täällä 32-vuotias pco-diagnoosin saanut. Parta ja viikset kasvaa, samoiten alapääkarvoitus suurinpiirtein polviin saakka. Bikinirajassa ja säärissä on krooninen tulehdus jatkuvasta karvanpoistosta aiheutuen. Karvoitus on muutenkin koko kehossa runsasta.
Sokeria en kestä yhtään. Maha turpoaa pienestäkin määrästä hiilihydraattia, minun on siis karpattava olosuhteiden pakosta. Eilen oli "aivan sama"-fiilis ja söin karkkia, suklaata ja lätyn. Turvotus, ilmavaivat. pöhöttynyt olo ja ummetus on edelleen ihan hirveää. Mies tuolla juuri keittää kahta keittoa, mulle omaa karppiversiota. Kamalaa kun ei voi syödä mitä tahtoo.. Ylipainoa ei ole.
Nämä on minun suurimmat ongelmat, lapset on tulleet luomusti ja kiertokin ollut aina suht säännöllinen. Tsemppiä kohtalotovereille!
minulla kans reidet on tosi karvaset ja tisseissäkin on välillä nypittävää mutta toi leuka!! se on nykyään nypittävä joka päivä ja en jaksais millään!! kauheeta kun ei saa päivääkään olla ajattelematta.. ja ei mua haittais muut paikat jotka voi vaatteilla peittää.mutta naama..tiedän että ihmiset ajattelevat muutakin kun ulkonäköä mutta välillä kun oikein masennun ajattelen et kaikki ihmettelee mun kasvoja ym...mulla ei ole ylipaino ongelmaa ja yritän tehdä parhaani ettei tuliskaan..viimeaikoina on väsyttänyt ihan loputtomasti ja välillä huipannut..olen miettinyt et pitäskö mennä johonkin lääkäriin..voiskohan sekin johtua jotenkin tästä. verenpaine ja hemoglobini on ok.. en vaan ole vieläään löytänyt sellaista lääkäriä joka oikeesti tuntuis tietävän tästä...voiko se olla mahollista että karvan kasvuun (ja akeen) ei ole oikeen mitään hoitokeinoa??!mulla tää oikeesti häiritsee jokapäuväistä elämää (mielialaa) ja toivon todella ettei periytyisi tytölle!!! vaikka tiedän kyllä että pahempiakin sairauksia on pilvin pimein... :( t. ap
Täällä yksi samanlainen. Karvaa pukkaa, mutta lohduttaudun sillä, että joutuvat nuo miehetkin joka päivä ajamaan partansa. Ei tämä sen kummempaa ole. Pahemminkin voisi olla asiat. Vielä sentään henki pihisee ;)
Kokeile karvoihin laseria, auttaa.
Kokeiles täältä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/749141
Lätyn foorumia suosittelen itse, jos vain vielä on voimissaan.
PCOS:n auttaa ihan kivast Metformiinit. 1,5v käyttänyt putkeen ja karvojen kasvu on hidastunut, kiloja ei ole kertynyt lisää enää vaan painoa lähtenyt 10kg itsestään. 5kg liikunnalla.
laseriin on mennyt rahaa monta sataa..ei oauttanut!! lääkärit eivät ole osannut antaa mitään muuta lääkettä kun e pillereitä ja niitä en halua käyttää kun lasra haluttais... mua ei lohduta se että miehilläkin on parta.. jokaisella miehellä on ja heidän ei tartte sitä hävetä! mä olen outolintu jonka parrasta lapset jopa kommentoi..se ottaa koville!! mies ajaa partansa kerran viikossa, minä n 5krt..ei ole mun mielestä reilu peli.. pitääpä ettiä jotain muuta ryhmää!! :) mutta kiitos tästä!!ihanaa kuulla että en ole ainut (vaikja tiesinhän mä sen jo ;) )
Montako kertaa kävit laserissa? Minkä väristä karvoituksesi on? Oletko kokeillut karvakarvua hidastavaa voidetta?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 18:06"]
Montako kertaa kävit laserissa? Minkä väristä karvoituksesi on? Oletko kokeillut karvakarvua hidastavaa voidetta?
[/quote]
Tällaiset kysymykset tuntuvat lähinnä kettuilulta. Tuollaiset voiteet ja laserit on ihan pelkkää humpuukia. Kosmetiikkamainoksetkin lupaavat yhtä hyvää ja kahta kaunista, mutta eivät ne oikeasti ihmistä kauniimmaksi tee.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 18:03"]
laseriin on mennyt rahaa monta sataa..ei oauttanut!! lääkärit eivät ole osannut antaa mitään muuta lääkettä kun e pillereitä ja niitä en halua käyttää kun lasra haluttais... mua ei lohduta se että miehilläkin on parta.. jokaisella miehellä on ja heidän ei tartte sitä hävetä! mä olen outolintu jonka parrasta lapset jopa kommentoi..se ottaa koville!! mies ajaa partansa kerran viikossa, minä n 5krt..ei ole mun mielestä reilu peli.. pitääpä ettiä jotain muuta ryhmää!! :) mutta kiitos tästä!!ihanaa kuulla että en ole ainut (vaikja tiesinhän mä sen jo ;) )
[/quote]
Minä ajan parran kaksi kertaa päivässä ja olen nainen. En minä valita. Vakavampiakin vaivoja voisi olla. Pääasia on, että hyväksyy itsensä sellaisena kuin on.
kävin laaserissa kunnes hoitaja sanoi että ei kannata enää tuhlata rahaa enempää..karvat on tummia,ihan selvästi näkyy lavuaarissa..mutta ilmeisesti ei tarpeeks tummia laaseriin...toki olis tärkeetä hyväksyä ittensä mutta välillä en vain hyväksy..mua myös ärsyttää kommentit "pahempiakin on"..tottakai on,ei mun tarttekaan olla se kainista pahin..ja onneks en ookaan..toistaseks en oo kuitenkaan tavannut jetään samasta taudista kärsivää ja "pahempaa tai edes yhtä pahaa kuin minä... :( puhe ei vaan aina auta..ja pari åäivää sitten luin et mielialan vaihtelut ja masennuskin on yleisiä..sit vaan mietin et mitä ois tehtävisdä tähän stressaamiseen..... :(
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 18:24"]
kävin laaserissa kunnes hoitaja sanoi että ei kannata enää tuhlata rahaa enempää..karvat on tummia,ihan selvästi näkyy lavuaarissa..mutta ilmeisesti ei tarpeeks tummia laaseriin...toki olis tärkeetä hyväksyä ittensä mutta välillä en vain hyväksy..mua myös ärsyttää kommentit "pahempiakin on"..tottakai on,ei mun tarttekaan olla se kainista pahin..ja onneks en ookaan..toistaseks en oo kuitenkaan tavannut jetään samasta taudista kärsivää ja "pahempaa tai edes yhtä pahaa kuin minä... :( puhe ei vaan aina auta..ja pari åäivää sitten luin et mielialan vaihtelut ja masennuskin on yleisiä..sit vaan mietin et mitä ois tehtävisdä tähän stressaamiseen..... :(
[/quote]
Se, että hyväksyykö itsensä on kuitenkin loppupeleissä oma valinta. Itse siitä kärsii, jos ei hyväksy itseään. Minä kuljen pää pystyssä, vaikka ulkonäkö on mitä on. Joskus nuorena olin kaunis. Nyt on muiden vuoro. Suon sen heille mielelläni.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 18:06"]
[/quote]
Tällaiset kysymykset tuntuvat lähinnä kettuilulta. Tuollaiset voiteet ja laserit on ihan pelkkää humpuukia. Kosmetiikkamainoksetkin lupaavat yhtä hyvää ja kahta kaunista, mutta eivät ne oikeasti ihmistä kauniimmaksi tee.
[/quote]
No se varmaan on yksilöllistä että mikä auttaa, mikä ei. Mieheni poistatti laserilla karvojaan hyvin tuloksin.
hyvältä kuulosti tuo antamasi linkki.. vaan eipä toiminut!!!!!!!!!! :( harmi!!!!!!!
Jos ette ole vielä kokeillut, niin itsellä jodi (kelpamax) yhdistettynä vhh-ruokavalioon palautti menkat silloin kun vielä yritettiin lasta.
Iodine&pcos hakusanoilla löytyy Googlesta tietoa englanniksi.
Mitä mietit?
Minulla on PCOS, mutta on nyt ehkäisyrengas käytössä, niin ei ole oireita.