Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten valmistatte tofua?

Vierailija
29.08.2013 |

Ostin paketin tofua (jalotofu kylmäsavu). Ajattelin kokeilla sitä sellaisenaan salaatissa ja paistettuna. Mitä muuta olette tehneet. Joskus otin paketin tofua ja se oli PAHAA. Saisko toisella kerralla parempaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäsavutofu paistettuna toimii ainakin minun makunystyröilleni sen enempiä maustamatta, tosin laitan siihen paistaessa vähän soijakastiketta.

Maustamaton tofu pitää marinoida jotenkin, lempimarinadini on täältä löydetty:

http://mitajosmiksiei.blogspot.fi/2011/10/4-helppo-tofu.html

On hyvää!

Vierailija
2/12 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä vinkkinä,

kun laittaa kokonaisen fileen grilliin, niin

paistaa ensin värin pintaan ja sitten käärii folioon ja antaa muhia.

Aah, hyvää tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. se oli hyvää, olin kyllä ällistynyt. Leivitin kevyesti kuten teen kanallekin, eli kananmuna ja maustettu korppujauho, paistoin aika hyvin ja oli hyvää. En oikein tiedä mille se maistui. Ainakin pari kertaa teen sitä vielä, aika kallista se oli kanaan verrattuna. Mut ihan syötävää. Kokeilen vielä salaatissa. Pidän itse miedoista mauista.

Vierailija
4/12 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks pitää syödä jotain, joka ei maistu miltään? tai saada siitä lihan tms makuista? syökää kalaa, kanaa ja lihaa. ihmiset on tarkoitettu sekaravinnon syöjiksi.

Vierailija
5/12 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään paistettuna se onkin pahaa. Ja salaateissa se on minusta aina pahaa.

Mutta johonkin esim. hyvin mausteiseen pataruokaan toimii hyvin, saa niistä mausteista ja muista aineista makunsa kun ruoka hautuu kypsäksi. Ja jos sitä haluaa paistaa, niin kannattaa ensin marinoida tai ostaa valmismarinoitua tofua. Ei se sittenkään kauhean maukasta ole, mutta jos ruoan muut aineet on maukkaita, niin ei haittaa. Usein itse laitan paistetun (valmismarinoidun) tofun kanssa erittäin tuliseksi maustettua tomaattiriisiä.

Vierailija
6/12 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä savumauste maistu yhtään vai pitääkö marinoida lisää. Ja kiisto viheesta 2:)

ap

Vierailija
7/12 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofu sopii itämaisiin ruokiin, ei oikein hyvin salaatteihin. Tee esim tofucurrya ja tarjoa riisin kanssa. Myös nuo aiemmin mainitut pataruuat ovat hyviä.

Itse en tykkää noista valmiiksi maustetuista suomalaisista tofuista, vaan ostan aina "aitoa" maustamatonta aasiakaupasta ja maustan tai marinoin itse. Tulee paljon maistuvampaa.

Vierailija
8/12 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä vielä, että pakastettu tofu imee paremmin mausteita, eli siis kun ostaa maustamatonta tofua, se kannattaa ensin pakastaa, sulattaa ja sitten vasta marinoida.

Vierailija
9/12 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 09:59"]

Eikö tämä savumauste maistu yhtään vai pitääkö marinoida lisää. Ja kiisto viheesta 2:)

ap

[/quote]

Itse en tykkää ollenkaan siitä savutofusta, mutta makuasiahan se on. Ei sitä savustettua kannata enää marinoida, jos haluaa marinoida kannattaa ostaa sitten sellaista mikä ei ole savustettua. Jos tuon savutofun haluaa paistaa niin itse varmaan laittaisin pannulle öljyn lisäksi vähän soijakastiketta ja chiliä tai chilikastiketta, niin että paiston aikana ottaa siitä vähän makua lisää.

t. 2

Vierailija
10/12 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofu salaateissa on kyllä yök. Meillä työpaikkaruokalassa on melkein joka päivä ehkä maailman ällöintä salaattia, jossa on purkki-kidneypapuja ja paistamatonta, maustamatonta tofua kuutioina sekaisin. yhh...

Vierailija
11/12 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutioi tai leikkaa viipaleiksi tofu. Ripottele päälle soijakastiketta ja esim. chilitahnaa (sambal oilek). Sekoita ja jätä marinoitumaan hetkeksi. Paista sitten kuumalla pannulla rapeaksi.

Paistettua tofua voi syödä sellaisenaan, nuudeleiden kanssa tai salaatin lisukkeena.

...................................................................

Paistettu tofu (myös paistamaton) sopii hyvin makaronipaistokseen:

keitä pussillinen makaronia

kuullota sipulia ja lisää marinoitu tofu, paista ne rapeaksi

sekoita makaroni, tofusipuliseos sekä pinaattia (jos käytät pakastetta, anna sulaa hiukan)

kaada päälle seos: 2 dl ruokakermaa tai kookosmaitoa, 1 dl vettä, 2 kananmunaa sekä suolaa, pippuria, jotain yrttimaustetta

paista uunissa 200 astetta, noin 40 min

.......................................................................

Nopea pastakastike:

paista kuutioitu ja marinoitu tofu, kaada päälle 2 dl paseeerattua tomaattia ja vettä tai vaihtoehtoisesti 4 dl tomaattimurskaa. Hauduta 5-10 min ja tarjoile pastan kanssa.

Vierailija
12/12 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tässä päivällä tehdä jotakin siitä paketista. Kerron sit miten kävi:)

ap