Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalismasujen ultraan menijöitä/ultra kuulumisia

16.07.2006 |

Heissan kaikki maalismasuli.

Kyselen nyt muitakin kun varmasti useampi on menossa jo ensi viikolla ultraan, että laittakaa ihmeessä kuulumisia :)

Itse kävin torstaina ja silloin oli viikota 6+2 joten laskettuaika siirtyi päivällä. Siellähän massaussa möllötti 5mm pitkä sikiön alkua ja sydän löi kovaa :)

Itseni tuntien tämä Piipero tulee maailmaan reippaasti helmikuun puolella joko käynnistettynä tai muuten :)

Eli meikäläisellä on nyt la 6.3.

Onnea odotukseen ja jäädään jännäämään muiden ultra kuulumisia.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vasta varsin varhaisilla viikoilla(4+2)ja aika ultraan on vasta 1.8.kun viikot on 6+4.

Kokemuksesi luo toivoa että voisin nähdä sydämen sykkeen silloin itsekkin!Olemme heti seuraavana päivänä lähdössä reissuun ja halusin ennen sitä tietää onko kaikki ok!

Kertoilen sitten kuulumisia jos sinne asti ensinnäkään pääsen=)

L+5 ja salamatkustaja

Vierailija
2/19 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan kovassa paniikissa, odottaen aamupvän ultraa. Viikkoja vasta 6+0, olin laskenut väärin ja luulin että jo 7...nyt on pelko ettei mitään vielä näykkään!

Päivällä kertoilen kuulumiset!

Tappert - pelkuri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ultra tänään iltapäivällä. Viikot 6+4, joten luulisi näkyvän, jos on näkyäkseen. Tulen sitten kertoilemaan kuulumiset iltapäivällä/illansuussa.

~Tuuli~

Vierailija
4/19 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun en ole vielä edes soittanut neuvolaan :/ Ajattelin vasta ensikuussa soitella... laskurin mukaan ois menossa raskausviikko 5+6.

Vierailija
5/19 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tänä aamuna ja ajan sain 2.8. sanoivat, ettei silloin edes vielä ultrata, kun on niin aikaista? onko käytännöt erilaisia paikkakunnasta riippuen?

mulla siis nyt rv 6+1 ja silloin siis jo 8+3

t. sikkis ja papunen

Vierailija
6/19 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultraan,onneksi...rv silloin 7+6 jos nyt oikein muistan,eli pitäis sydänäänetkin jo saada....

Vierailija
7/19 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää lukea noita teidän ultraus juttuja, mä en varmaankaan pääse edes minnekkään varhais ultraan! Täällä kait säästetään säästämisen perään! Nyt kun toista odotan on kuulemma vaan yksi äitipoli känti np ultra viikolla 12, jos sinne haluaa mennä. Ja sitä ennen ei ois tarvinnu käydä edes neuvolassa, mut halusin et sydänääniä kuunneltas kuitenkin. Mullakin takana yksi keskenmeno, jossa sikiö vaan oli lakannut elämästä. Se huomattiin viikolla 16. Viime raskaudessa ultrattiin tk:ssa rv10. Kait sinne ehkä pääsis jos osais vaatia...

Mii@ 6+5

Vierailija
8/19 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla aika sama tilanne kuin mullakin. asutaankohan me samassa kunnassa? mä kun sain aika tylyn vastaanoton soittaessani tänään neuvolaan...

sanoin,e ttä olisi kiva tietää ennen häitä, onko matkassa joku muukin, niin täti siihen, että ei sitä vielä siinä vaiheessa sen tarkemmin katsota, kun on niin aikaista... sain siis neuvola-ajan 2.8., eli silloin rv 8+3. luulisi jo tuolloin voivan ultrata?

Vierailija
9/19 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vielä vähän kahden vaiheilla että menenkö sinne alku-ultraan vai en!!! Toi mun lapsettomuusklinikka jossa olin hoidoissa on kiinni heinäkuun joten eka aika menis sinne elokuun alkuun ja viikkoja sillon olisi jotain 8-9...joten aika myöhään jos np-ultra kunnallisella kuitenkin ilmainen viikolla 12-14...en tiedä odottaisko vai ei!!!!

Nyt viikkoja mulla 6+3!

Vierailija
10/19 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikkarallalle ja muillekin jotka tuota ultraus juttua pähkäilevät, niin jos haluaa varhaisraskauden ultraan, niin kannattaa varata aika yksityiseltä klinikalta, jossa noita tehdään. Neuvolassahan harvemmin ilmeisesti ultrataan ja ensimmäinen ultra on normaalisti tuo np-ultra siellä lääkärin vastaanotolla, näin olen käsittänyt.

Itsekin olen menossa varhaisraskauden ultraan Väestöliittoon, johon olisi vielä viikko aikaa. Huoh..

Tappert!

Tulehan pian kertomaan kuulumiset.

Toivottavasti kaikki on hyvin. =)

-viivi rv6+5

Vierailija
11/19 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa vasta 9+3, tosin sekin taitaa olla vaan sydänäänien kuuntelua. =( Pieni paikka ni on huonommat vehkeet. Sieltä sitte aika kunnon ultraan, tai ainakin ennemmin on päässy. Olipa sekavaa. Olo senkun huononee joka aamu!

Tanja-77 7+1

Vierailija
12/19 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan maalismassukat :) Meille odotellaan tosiaan kolmatta, viikkoja on ehkä jotain 6+4. Massu on turvonnut, ihan omituinen koko alkuraskaus edellisiin nähden. Suvussa kaksosia joten hieman jänskättää, oiskohan tämä masun kasvaminen merkkinä siitä?

Alkuraskauden ultraan sain ajan vasta 1.8. yksityiselle. Ei täälläkään tehdä kunnallisesti näitä alkuraskausultria. Niskapussiultra on ensimmäinen kunnallinen. Pakko vaan saada varmistus ennen sitä, että onko kaikki kunnossa ja että montako pikkuista siellä masussa kasvaa.

Vierailija
13/19 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo siis ultra takana - ei meilläkään kunta tarjoa kun yhden ultran, senkin vasta sitten kun on rakenteen tai np:n aika. Kävin siis yksityisellä.

masun päältä ultratessa ei löytynyt mitään, sisäkautta sitten sikiö löytyi ja sykekin näkyi :) Hyvä niin, viikot oli ihan päin p:tä kun verrattiin sikiön mittaan, eli ollaankin vasta jossain 5+jotain menossa.

LISÄKSI löytyi munasarjakysta, joka tod.näk aiheuttaa mulle noita yöllisiä kipukohtauksia. Tohtori käski seurantaan, n3vkon kuluttua ultrataan uudestaan. Voi olla että tuo kysta katoaa itsekseen tai kivuliaasti puhkeaa, tai sitten se voi vaan kasvaa! En oikein tajunnut mitä sille sitten tehdään vai tehdäänkö mitään...olin vähän ulkona koko jutusta kun säikähdin niin paljon. kai se ens kerralla sitten selviää.

Yritin tentata onko sillä vaikutusta raskauteen, mutta ei se mitään sanonut...eli ilmeisesti ei ainakaan mitään kauheen vakavaa? Toivottavasti se on kadonnut ens kerralla.

Että näin täällä - löytyykö muita joilla on kysta munasarjoissa?

Tappert - hämillään kaikesta

Vierailija
14/19 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan intoa piukassa ollaan!! Kävin ultrassa. Kuukautisten mukaan olis ollut joku 6+5 tänään mutta tiesin ettei voi pitää paikkansa :-) (tämä kun tärppäsi eka kierrosta ja tiedän tasan tarkkaan ovulaationi ja meidän peuhaushetken....) Ultralla todettiin että 5+5 menossa ja syke näkyi jo komeasti! Itkeä tirautin ja kerroin ekasta keskenmenosta. Lääkäri sanoi että ei ole mitään syytä pelätä toistuvan tällä kertaa ja että kun syke on nähty, on yli 90% todennäköisyys että meille syntyy maaliskuun puolivälissä vauva. Voi miten ihanaa ja samalla jännittävää. Nyt varaan neuvola-ajan ja odotan hullun jännityksellä sitä np-ultraa jonka jälkeen uskaltaa paljastaa ihanan uutisen koko maailmalle :-)

Vierailija
15/19 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

munasarjakystastani jo tuonne maaliskuisten pinoon.

Muffin rv6+

Vierailija
16/19 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen yksityisellä ultrassa, koska edellinen raskaus oli tuulimuna ja halusin nyt varmistaa, että siellä todella on joku. Tosin raskausoireita on ollut niin paljon enemmän kuin aikaisemmissa keskenmenoon päättyneissä raskauksissa, että sen perustella uskalsin olla hieman optimistinen. Silti jännitti aika tavalla, kun olen jo liian usein saanut huonoja uutisia. Kunta ei täälläkään maksa kuin niskapoimu- ja rakeneultrat, joten yksityinen on minulle ainoa vaihtoehto alkuraskauden ultralle.

Kaikki oli mitä parhaiten :D Tosin on luotettava lääkärin sanaan, sillä itse en suttuiselta ruudulta erottanut muuta kuin raskauspussin. " Tuo väreily on syke" , lääkäri totesi melko nopeasti, mutta itse en kyllä erottanut mitään väreilyä - tai paremmin, koko kuva väreili. Alkion lääkäri mittasi kahdesta eri kuvasta 7 mm kokoiseksi, mikä on yläkanttiin, mutta hyvä niin. Kaikki siis toistaiseksi hyvin.

Pinja

Vierailija
17/19 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Minulta testattiin viime keskiviikkona haalea plussa verikokeista. Torstaina alkoi vuoto, joka kesti pari päivää. Sen jälkeen on ollut joka päivä tuhruvuotoa ja alavatsa tosi kipeä-ihan kuin menkat alkaisi aina iltaisin. Eilen kävin lekurilla ja tänään tuli tulos, että testi on nyt negatiivinen. Miksi minulla on kuitenkin koko ajan huono olo? Kerroin vuodoista ja nyt odotellaan kutsua alkuraskauden ultraan. Ettei vaan olisi tuulimuna tms? luulisi kai keskenmenossa nämä huonot olot loppuvan. Labratäti sanoi, että joskus verikoe voi näyttää kauankin negatiivista, vaikka olisikin masuasukki olemassa. mutta kyllä minulla taitaa olla toivo tältä osalta mennyt:(

Vierailija
18/19 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja viikot olisi nyt 6+2

Vierailija
19/19 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä se palleroinen oli ihan oikealla paikallaan ja sydän pamppaili vimmatusti=)

mutta kuukautisista saatu rv ei täsmännyt kohdun ja palleron kokoon joten ainakin alustavasti mennäänki pienemmillä viikoilla,noin 2viikkoa oli heitto..eli viikot n.6+jotain..

tilanne voipi kyl taas muuttua np-ultrassa johon toivonmukaan pääsen 11viikolla jo... kokoa palleroisella oli huimat 5,5mm,pienen pieni sintti<3