Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTIkuiset perjantaihin!!!!

17.02.2006 |

avaanpa äkkiä pinon

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli kunnossa; napanuorassa virtaa hyvin, vauva kasvaa vaikka pieni tuleekin. Tyttö kasvaa nyt siinä 3kg käyrää pitkin. Lääkäri oli hankkinut kaukaasialaisten käyrät ja siinä oltiin keskikäyrän alapuolella. Saapi nähdä jos tämäkin sitten syntyy jo viikolla 38 niinkuin isoveljet jotka kulkivat 3,5kg käyrällä (sf-mitta), niin onko alle kolmekiloinen syntyessään. Harjoitussuppareita on ahkeraan. Nytkin tätä kirjoittaessa jo kolme. Tiistaina oli 40minuutissa 9 kun makoillessani laskin. Kohdun suu oli vielä kuitenkin napakasti kiinni. Jatkossa käyn 2 viikon välein, mikä täällä normaalikäytäntö 30 viikon jälkeen. Miten Suomessa? Painoakin oli taas alkanut tulemaan 500g/viikko. Nyt on mittarissa 10kg ja ennen raskautta oli muutama kilo liikaa tavoitepainooni. Mulla on kyllä edellisillä kerroilla imetys hoitanut tuon laihdutuspuolen. Esikoisesta tulleet 18kg+2extraa lähtivät puolessa vuodessa. Toinen juttu oli imetyksen lopettaminen, kun en osannut heti vähentää syömistä.

Ja vauvan sukupuoli on nyt kyllä ihan 100varma, kolme kertaa tytöksi todettu!!! Kävin heti hiplaamassa vaaleanpunaisia vaatteita kaupassa, vielä ei ole yhtään mekkoa tai vaaleanpunaista bodya saatu ostettua.

Napsumisesta vielä, kälyllä alkoi synnytys masun naksauksesta, kalvot puhkesi ja vedet meni. Mulla ei ole koskaan naksunut, mutta olen kuullut siitä puhuttavan.

Äh, nyt kyllä supistelee taas siihen malliin, että menen tonne sängylle makaamaan, hetken vielä ehtii ennenkuin isompi tulee leikkikoulusta ja pienemepi herää uniltaa. Ei nämä kyllä onneksi kipeää tee, mutta ihan aaltona tulevat ja jännittävät mahan kivikovaksi. Kertokaapa muut supistelijat tuntemuksistanne. Vitsi nyt näitä tulee ihan rytmikkäästi, petiin siis!

2/18 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen kiekaisi itsensä hereille klo 7, jipii, ja on tänään kotona kun pph on sairaskäynnillä. En tiedä johtuuko mpr-piikistä vai meneekö uhman piikkiin, mutta tavattoman ärsyyntynyt on joka asiasta ja äänensävykin on niin kitisevä että hermoja raastaa..

Minä koin eilen pakokauhunhetkiä, kun auto lähti mutkaisella tiellä käsistä. Onneksi nopeutta oli vain 60-65km/h. Auto tanssahteli tiellä puolelta toiselle niin monta kertaa että toivo alkoi loppua ohjailemisesta, kunnes viimein vauhti loppui ja oltiin toisella kaistalla nokka kohti vastakkaista penkkaa. Tie oli liukas ja polanteella, luojan kiitos mitään vakavampaa ei sattunut eikä ketään tullut vastaan, läähätin jonkin aikaa kun sen vajaan minuutin minkä tilanne varmaan kesti, olin pidättänyt henkeä vaistomaisesti. Masu oli pitkään ihan hiljaa, ei onneksi alkanut supistelemaan tms. koska tuskin olisin itse silloin pystynyt ajamaan kotiin saakka. Säikähdys oli kyllä melkoinen. Ja pienestä on kiinni tämä elämä!!!

Muuten ei kuulu mitään erikoista. Vyöhyketerapeutti kehui että ihan hyvässä kunnnossa tunnun olevan, ainoastaan rintalastan alla on jotain pientä - liekö vähän turhan ahdasta jo :) Huolimatta tuosta reissulla sattuneesta aion kyllä mennä parin viikon päästä vielä kerran ennen synnytystä käsittelyyn, mies saaa lähteä kuskiksi, mutta sen jälkeen en varmaan uskalla niin kauas lähteä ajelemaan viimeisillä viikoilla.

Mutta nyt ulkoilemaan, jos vaikka saataisiin samalla vähän tuon villikon energiaa purettua.

eikkuli (33+2)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/18 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa käynnit on kans 2 viikon välein 30.rv:ltä eteenpäin ja sitten 36.viikolta viikon välein. Esikoiselta en tosin ehtinyt noita viikon käyntejä kuin kerran, kun syntyi sinä päivänä kun olisi ollut se toinen käynti...

Ihan mielenkiintoista kuulla, että sinulla on vauvat syntyneet samoilla viikoilla - entäs muilla, joilla on enemmän kuin yksi lapsi?? Itse kun olen ajatellut valmistautua siihen, että samoihin aikoihin suunnilleen syntyy eli viitisen viikkoa olisi jäljellä...

Vierailija
4/18 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tässä pikaisesti keoneella ennen ku poika herää.:)

Sain pissanäytteetkin otettua rauhassa..taas pitäis lähteä niitä viemään!?

Eilisessä pinossa kyselinkin " supistelijoilta" et mikä alapään tilanne ku itellä oli 1,5cm auki ja kanavaa 0,5cm ja täysin pehmeä!!!!!! Alkaa tosissaan tuntumaan et synnytys VOI olla lähellä.

Esikko syntyi 38+2...eli sen mukaan olisi vielä 5vkoa minullakin!:)

Painonnousuun jäi eilen kommentoimatta. Itellä noussut nyt n.10kg..ei tunnu paljolta kun ensimmäisestä nousi yht. 21kg!:-/ Tosiaan lähtöpaino oli nyt pari kg enemmän mutta luotan että nämä lähtee parissa kk.ssa!:) Viikkonousu vaihtelee hirveästi..välillä 100g-800g!:) Jospa tämä loppuaika menis pienellä nousulla..(Mitä epäilen syvästi :))..mutta ainahan saa toivoa!:)

Päivänjatkot kaikille.. nyt aamupalalle!:)

-Elli 33+3- :)

Vierailija
5/18 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo ainakaan viikkoon kerenny koneelle muuta kuin äkkiä pinon lukemaan.ei oo kirjotteluun jääny aikaa mut nyt meinasin keretä.en muista kerroinko sokeriseurannan tuloksista,mutta siis vuorokausi seurannassa olin sairaalassa ja kaikki arvot normaaleja hyviä=)!!

masuun kuuluu hyvää,edelleenkään en ole supistuksista kärsinyt(koputtaa puuta)!liitoskivut vaan vieläkin pahenevat vaikka jo luulin ettei ne pahemmaksi voi mennä.nukkuminen lähes mahdotonta kun lonkkia särkee niin..kääntyminen viimeistään herättää kun niin vihloo häpyluuhun=(!rollaattori mammat on jo ohittaneet mut kaupungilla kun niin hitaasti lyllerrän!!masuasukki on kasvanut keskikäyrää,samoin kohdunpohjan mitta.sukupuolen olisi taas yksityisellä kertonut mut en halunnu tietää..ei se loppu tulosta muuta vaikka tietäisin kumpa tulee.ihanaa jännitystä vaan lisää kun ei tiedä=)!

muksu on hurjan kova potkimaan ja liikkeitä tuntuu koko ajan!koskahan se oikein nukkuu;)?!saunominen on sen lemppari juttu,kova pepun pyöritys alkaa aina lauteilla!

mies oli intistä lomilla ja toi mulle tuliaisiksi kamalan flunssan!yskittää ja pää täynnä limaa=(!!ei kiva.

lekuri mulla on seuraavaksi vasta 8.3 ja neuvola on muistaakseni 3.3..sitten kuulumisia.viime neuvola oli ystävänpäivänä ja kaik oli ok.pissa puhdas,hemppa noussut vihdoin ja ihan ilman rauta lääkkeitä=)=)!!painoa oli tullut vain 50g per viikko kuukauden aikana.

nyt sitten peiton alle tuhoamaan tätä flunssapöpöä!!

aurinkoista päivää kaikille!!!

hjo ja rakastus 32+2

Vierailija
6/18 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on sellainen ukonilma suoraan yläpuolellamme, ettei ulos ole asiaa. Pojat katsoo piirretyjä, ja äiti hiipi koneelle. Piti tuossa jo aiemmin kirjoittaa, että vauva oli nyt siirtynyt makoilemaan pää alaspäin. Liikkeitä tuntuu paljon enemmän ja voimakkaammin kuin ennen. Ihan kuin vauvan potkiminen saisi supparit käyntiin. Lääkäri sanoi ettei saisi masua hieroa supistaessa, koska se kiihdyttää niitä. Minulle ihan uusi tieto.. Tietääkö kukaan koska vielä voi lentää? Meillä olisi viikonloppureissu Bangkokkiin, mutta mulla on silloin jo viikko 35 menossa? Lento on lyhyt, mutta....

Vierailija
7/18 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mymlan, kaikenlainen kohtulihaksen ärsyttäminen saa aikaan suppareita; vauvan potkut, mahan hieronta, lattialle kurottelu yms.

Kävin siis eilen taas lääkärillä kontrollissa ja seuraava käynti normaalin kaavan mukaan eli kk kuluttua, vaikka supparit taas jatkuneet. Lääkäri kyllästy varmaan kattelee mun kiinteää ja pitkää kohdunkaulaa... Olen ensi synnyttäjä, joten saa varmaan olla aikamoisia supistuksia, että alkais kohdunsuuta kypsyttää.. =) Hb oli 131, joten ei tarvi aloittaa rautaa edelleenkään, mikä on hyvä asia, koska suoli toimii muutenkin niin vilkkaasti (ja raudan kanssa räjäyttäisin pöntön). Mulla näin päin, eli ei ummetuksesta tietoakaan. Oonkohan mä kovinkin outo? :0

Vielä muutama tunti töitä ja viikonlopun viettoon!

Mukavia ulkoilukelejä toivoopi choklit 30+6

Vierailija
8/18 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa,että on taas viikonloppu,niin on isäntäkin taas kotosalla kaksi kokonaista päivää.

Kovin on ollut tylsää ja yksinäistä,kun en ole päänsäryn vuoksi pystynyt lähtemään mihinkään.

Sitä on hyvin mielellään ihan vain paikoillaan hiljaisesssa,kun päätä repii tähän tyyliin.Mutta kyllä tässä kohta tulee mökkihöperöksi!

Ensi viikolla pojalla on hiihtoloma,niin sitten täytyykin keksiä jotain kivaa tekemistä.Täytyykin haastatella sälliä tänään,että mitähän sitä vois puuhailla.

Mihinkään pidemmälle ei voi lähteä,kun isännällä on loma vasta keväällä=(

4.3 meillä onkin reissu Sealifeen.Olemme siellä käyneet 2 vuotta sitten ja nythän sinne tuli niitä piraja kaloja,niin poitsu haluaa niitä mennä katselemaan.

Oma kumpu on edelleen hiljainen.Ei liikoja liikkeitä tee.Hikka kyllä on päivittäin todella usein.Yöllä heräsin kolmasti siihen,kun maha hyppeli hikan mukana=)

Mymlan muistaakseni kyseli suppari tuntemuksista.

Minulla ne on sellassia,että vatsa kovettuu ihan äärimmilleen ja sitten alkaa särkemään alavatsaa,särky muistuttaa kuukautiskipua,mutta tekee paaljon kipeämpää.Toisinaan kipu säteilee sitten alaselkäänkin.

Nyt supistuksia on tullut päivittäin,mutta onneksi ei sentään mitään säännöllisyyttä ole ilmaantunut.Kipeätä ne kyllä tekevät,siitä ei pääse mihinkään.

Mutta tässäpä perjantai turinoita.Nyt varmaan olisi hyvä lähteä vihdoin pesemään pyykkiä.Olenkin sitä lykännyt jo muutamalla päivällä..Laiskuus iskenyt oikein huolella=)

Niksu 33+6

Vierailija
9/18 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla kotona , kun pojalla yskä sen kuin jatkuu, tyttö vietiin eskariin ja sitten käytiin kaupoilla, vanhimmat poikani, jotka asuvat isällään, tulevat hiihtoloman viettoon ja sitten onkin kaikki neljä, että hulinaa riittää.

Joku kysyi lapsien syntymisistä, minulla on muut syntynyt 4-5 päivää ennen laskettua aikaa, paitsi nuorimmaisin on syntynyt 4 päivää yli, muutimme 2 viikkoa ennen la ja minä touhusin kuin hullu kamoja paikoilleen, taisi vauva säikähtää sitä menoa;-)

Nyt la osuu pääsiäispyhille...mies on antanut " luvan" synnyttää silloin tai yöllä, kun arkipäivänä ei välttämättä kerkeä mukaan, jos ovat töissä kauempana.. Yöllä onkin kaikki yhtä lukuunottamatta syntynyt, sydänvikainen, menehtynyt vauvani syntyi keskellä päivää, kuin tietoisena siitä, että kaikki apu olisi saatavilla juuri silloin. Viime yönä mietinkin juuri yön aavemaisessa hiljaisuudessa, kuinka karua on lähteä sitten yöllä liikenteeseen. Mulla synnytykset on lähtenyt siitä kuudesta tunnista ja viimeisin kesti 1h 20 min. tiedossa voi olla taas raju ja nopea synnytys, mitenhän ehdin saada lapsille hoitajan yms. kun lähtö tulee..Kauhia kun tälläsiä joutuu miettimään, mutta lähimmät hoitajat tulevat puolen tunnin ajomatkan takaa.

No tälläsiä tällä erää, aurinkoista perjantaita kaikille masuille!

Ponnari & Masukki 31+5

Vierailija
10/18 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa, pakkasta ja lunta! :)

Ihuna ilma oli, kun käytiin maitokaupassa. Lumi oli satanut sellaisena " puuterilumena" . Tosin pulkkaa, kun veti niin tosi mukavaa oli -vauvapulkka kun on...

Mymlan: 6kk raskauskuukauteen asti saa lentää. Sen jälkeen voi lentää erikoiluvalla (lääkärin) ja joutuu kirjoittamaan sellaisen lapun, missä lentoyhtiö ei joudu vastuuseen, jos jotain käy. Jos nimittäin synnytys alkaa kesken lennon. Näin on ainakin Finnairilla (varmaan joka lentoyhtiössä?!) toimittu, kun on kavereita odotusaikana lentänyt.

Painonnoususta sen verran, että kokonaisaldo on vajaa 8kg. Mikä ihan hyvä, kun muutama ylimääräinen kilo alussa oli. Viikkopaino on vaihdellut -200g:sta +vajaaseen 800g:an. Taas saa itsensä kesäksi " kuntoon" , kun viimeksi oli jälkitarkastuksessa -17kg :)

Niin kauheasti ei painonnousu ahdista, vaikka vähän enemmän olisi tullutkin. Taisi esikosta tulla *laskee* muistaakseni vajaa 15kg. Mikä sitten tosissaan lähti samantien ja vähän enemmänkin.

Muuten napaan kuuluu ihan normaalia. Hiljakseen on, mutta kyllä kuitenkin tuntuu liikkeitä. Taitaa tällä hetkellä kölliä pää penkkiä vasten. Supistaa, vihloo yms. selkäpuolelle asti, niin kuin tässä muutamana edellisenäkin viikkona. Ajattelin illalla vähän sairaalakassia pakkailla niin ei ainakaan seuravaan kolmeen viikkoon synny, kun mies maailmalla (toivossa on hyvä elää :)). Vaikka en kyllä edes tiedä milloin pitäisi lähteä, paitsi jos lapsivesi tulee. Viimeksi kun lähtö tuli suoraan neuvolasta ja siltikin siellä viikonlopun yli köllittiin.

Mutta nyt lepäämään! Kaikille hyvää ja aurinkoista viikonloppua, jos en koneelle jouda!!! :)

-viivi_84 ja maha- asukki huomenna 32 (!!)

Vierailija
11/18 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kerhoreissu taas takana, mukavan pirteässä pakkassäässä se tulikin taivallettua:) Mutta, ai että otti nivuseen kipeää kävellä ja raskaita rattaita työntää..!!! Tässä viimeisen parin päivän aikana on tullut tällainen " ensimmäinen vaiva" . Symfyysistä ilmeisesti nivuseen säteilee, auts!

Kuinka te muutes erotatte supistukset ja symfyysivaivat? Mua nimittäin on akselilla eilen-viimeyönä-tänään ottanut NIIN kovaa alavattaan ja lantioon, että... Mut sit mä en ole ollenkaan varma, että onko kyse suppareista vai aivan vain häpyliitoskivuista?!

Eilisen yön jälkeen en taas lainkaan ihmettele tätä " kroonistaväsymystä" , kun ensin koski ja koski lantioon, ja sitten lapset vuorotellen aloittivat valvomisen.. Jäi varmaan nukutut tunnit sinne noin 4-5:een.

Tohon synnytysgalluppiin: mulla syntyi esikoinen viikoilla 38 ja nuorimmainen viikoilla 39. En tiedä, mut niin ne kovasti väittää, että helpommin menis yli nämä kakkoset ja kolmoset jne.? Viimeisin synnytys kesti 3h45 min, joten vähän niin kuin Ponnariakin, muakin hirvittää lastenvahdin saaminen ja sairaalan kerkeäminen...

Joo, niistä sykkeistä ei ilmeisesti sitten kannata mitään sukupuolipäätöksiä tehdä:) Olis vain niin kiva hiukan arvailla!;)

Mun pikkusiskoni tulee tänään lomalle tänne kotia päin, kun siellä etelässä alkaa hiihtolomat. Ihana nähdä taas pitkästä aikaa!=)

Sit huomenna me lähdetään anoppilaan, ja sitten mennään mun vanhempieni työ " evakkoon" , kas kun meille tullaan tekemään kylppäriremppaa... Torstaina vasta pääsen lasten kanssa kotia tulemaan. Mies reppana saa täällä remontin keskellä asustaa!

Mutta siinäpä tämänpäiväiset, taidan lähteä sohvalle loikoilemaan ;)

tilda ja tirriäinen 30+5

Vierailija
12/18 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas rankka yö takana :-( Nyt lonkkia ei sattunut paljon, mutta pissahätä ja esikoinen herättivät vuoron perään ja ensimmäinen ja ainoa pidempi unijakso oli 05-08 aamulla... Mies ei herännyt mihinkään... joskus neljän jälkeen itkeä tihrustin tytön huoneessa, että tälläistäkö tämä on kohta koko ajan: juoksen yökaudet vuoronperään imettämässä ja pitelemässä esikkoa kädestä ja äijä vaan kuorsaa. No, yleensä tyttö kyllä nukkuu ihan hyvin, taisi nähdä vain painajaisia. MIes oli aamulla kovin pahoillaan kyllä, mutta minkäs sitä unenlahjoilleen voi. Onneksi mies vei tytön tarhaan ja sain vielä nukkua pari tuntia. Ihanaa olla sairaslomalla!

Koitan psyykata itseäni työkuntoon ensi viikoksi, mutta aion kyllä tehdä ihan minimin. Tildan ja muiden valittama väsymys vaivaa täälläkin. Nyt sain vielä räkätaudin tähän päälle, joka ei ainakaan vauhtia lisää. Kyllähän vauva kasvaa ja pulskistuu aika vauhdilla näiden vikan parin kuukauden aikana, joten ei kai se ihme ole jos äiti on aika naatti. Meillä 3D ultrassa rv 28 vauva oli n. 1 kg eli jos heppuli 10-12 viikon aikana yli kolminkertaistaa painonsa, kyllähän se energia on jostain otettava?

Ääh, lupaisin mennä ip toimistolla käymään kun pari kollegaa ensi viikon lomalla, mutta ei yhtään innosta. Pakko tässä kai on vain kammeta itsensä suihkuun.

Masussa on edelleen reipas meininki. Hieman ihmetyttää milloin tämä vauva oikein nukkuu... tuntuu olevan menossa vuorokauden ympäri. Toisaalta, esikko oli rauhallinen masuvauva mutta todella pieniuninen alusta saakka - jospa Kalle olisikin sitten päinvastainen tapaus *peukut pystyssä*.

Pipsukka 33+5

Vierailija
13/18 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi ollenkaan luottaa tohon " paino lähtee imettäessä" fraasiin, koska mä olen molemmilla kerroilla imettänyt pitkään, ja silti saanut todellakin ponnistella pois ne muutamat kilot, mitä raskausaikana kertyi. Mua ei ole koskaan imetys auttanut. (Kateellisena olen seurannut niitä, jotka ovat syöneet hirmuisesti, että paino ei tippuisi imettäessä liikaa!;)) Mua on auttaneet vain liki päivittäiset 10 kilsan juoksulenkit ja tosi tarkka ruokavalio! Ja painoa on siis edellisistä raskauksista jäänyt noin 5 kiloa ylimääräistä. Näin siis täällä..

tilda, again...

Vierailija
14/18 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin äskettäin neuvolassa ja kaikki lukemat hyvällä mallilla. verenpainekin oli vähän laskenut, joten ei tarvitse siitä murehtia enempää. terkkari tunnusteli, että ukkeli siellä istuskelee, ei nyt ihan sata varmaksi osannut sanoa, mutta arveli kuitenkin. itse olen niin sekaisin tuosta masu-myllerryksestä, että en kyllä osaa sanoa miten siellä milloinkin ollaan. maanantaina taasen lääkäri ultrailee ja mm. varmistaa vauvelin asennon ja sitten (jos ei käänny alaspäin) suunnitellaan lähetettä polille lääkärille ja niin edelleen, mutta vielähän tuolla on aikaa muuttaa asentoa...ja toivon kovasti, että ymmärtäisi kääntyä pää alaspäin.

meillä on kaksi lasta ja ne on syntyneet 40+3 ja 40+4, että minulla on varmaan sellaiset seitsemän viikkoa odotusta jäljellä vielä.

nyt taidan käydä vähän köllöttelemässä, kun oli viime yö sen verran levoton. ja sitten lähden hakemaan miehen ja lapset kotiin ja aloitellaan viikonloppua (tai sen suunnittelua). mummola-reissu on ollut suunnitelmissa ja esikoinen on jo ihan innoissaan asiasta ja kyllä minäkin, alkaa nämä kotiseinät näyttämään jo ankeilta.

aurinkoista viikonloppua!

lotta ja vauveli 33+3

Vierailija
15/18 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on useamman päivän mennyt päikkäreille meno tosi helposti! Aivan kummaa! Täytyypä koputella puuta...

Masu voi pulskasti, on nyt viimeaikoina noussutkin vähän tuo kumpu. Kun pitkään tuntui, että vallan ala-asennossa vain on.

Tilda kyseli, että erottaako liitosivut suppareista: itellä ainakin ne liitoskivut tuntuvat nimenomaan lonkissa ja häpyluissa ja supparin tullen on masu ihan kova kipuilujen lisäksi. Mulla ei ole onneksi kuin kahtena iltana tullut sattuvia supistuksia. Kivut ovat alkaneet tuolta selästä ja edenneet sitten eteen.

Mutta eipä tänne kyllä kummempaa... Morjens!

Tilp.

Vierailija
16/18 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunkeilen taas välillä täällä käymään. Mulla viikkoja nyt tasan 30 (JEE) ja nyt on muutamana päivänä ollut taas alkuraskaudesta tuttua kuvotusta. Pahoinvointi mulla oli alussa tosi lievänä, mutta nytkö se jo sitten palaa takaisin. Esikoista odotan joten aikaisempaa kokemusta ei ole, mutta olen kyllä lukenut että monella näin on käynyt loppuraskaudesta. Onko täällä muilla pahoinvointi tullut jo takaisin?? Kuvotus ei ole ihan yhtä pahaa ollut, mutta ihan selkeästi samankaltaista kun alussakin =/

[color=red]pikku-milli & paco 30+0[/color]

Vierailija
17/18 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taas viikonlopun viettoon, meillä onkin kuhinaa viikonloppuna kun veli tulee hämeenlinnasta uusperheensä kanssa...lapsia viisi, yhdet kaksosetkin..alle neljä vuotiaita ja erittäin vilkkaita=)

masulle ei uutta..hyvin tulee liikkeitä, liitoskivut minullakin vaivaa=(. ja yöt on niin levottomia et on koko ajan väsy. eilen otettiin tytön kanssa yhteen aika rajusti, pitkästä aikaa...itkuhan siinä tuli sitten kun nää hormonit käy mulla tosiaan ihan yli kierroksilla.

mulla tyttö syntyi raskausviikoilla 40+1, synnytys alkoi jo 40+0 mutta kesti sitten seuraavaan päivään=/. mutta eipä nyt muuta...pulleata viikonloppua kaikille...

T: peetu 29+6..huomenna 30 jo jeeee

Vierailija
18/18 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että edellisestä viikonlopusta ei ole kuin sujahdus aikaa... Taas on kuitenkin perjantai! Nyt onkin minulla rauhallisempi viikonloppu tiedossa, kun edellisenä viikonloppuna meillä oli yövieraita. Huomenissa saankin olla sitten koko päivän ihan rauhassa itsekseni, kun mies aikoo osallistua pilkkireissuun ja iltasella on vielä saunottelua poikien kanssa tiedossa. Voi kyllä aika käydä vähän pitkäksi, mutta saanpa sitten rentoutua ihan kaikessa rauhassa. :)

Tänään aamulla mies tunnusteli varovasti masua ja nauroi, kuinka hassulta tuntuu vauvan kova pylly ja selkä toisessa kyljessä ja pieni jalka toisessa kyljessä. Mahtaa olla tosi mukava asuinsija, kun ei ole vauva asentoaan suuremmin vaihtanut liki pariin kuukauteen. Maha tuntuu paisuvan ihan silmissä, tänään havaitsin ensimmäisiä raskausarpiakin masussa. Kummako tuo, kun mittailin masunympärystä, niin oli 3 cm paisunut viikossa!!! Nahka on tuntunutkin ikävän kiristävältä muutaman päivän ajan.

Painosta on ollut paljon puhetta. Minulla oli edellisessä neuvolassa 1,5 vk sitten tullut alkupainoon noin 8 kg lisää. Suurin osa painosta on tullut nyt ihan lopussa, alkuun ei paino meinannut nousta ollenkaan, ja neuvolasta jo sanoivat, että saisi sitä painoakin tulla! Nyt olikin parissa edellisessä mittausvälissä kertynyt n. 800 g viikossa. Kaipa se vain pakosta jossain vaiheessa tulee. Myönnettäköön, että toivon kovasti, että kilot myös karisevat " pakosta" jossain vaiheessa. Reippaita vaunulenkkejä olen keväälle ja kesälle suunnitellut.

Väsymystä eilen täällä valittelin, tänään on ollut vähän parempi päivä, sillä olen ottanut ihan rennosti. Vähän kävin haukkaamassa ulkoilmaa, mutta muuten olenkin vain lepäillyt. Kummallista silti, kun tuntuu, että nukahtaa voisin aina, kun vain pään tyynyyn lasken. Päikkärit tuli taas torkahdettua. :) Makoisasti uni maistui. Yöllä kyllä tulee nukuttua lyhyissä pätkissä, kun vessassa käyntejä tulee niin monta. Parin-kolmen tunnin välein yleensä nousen vessaan. Sitä kai se tietenkin on alkuun vauvan synnyttyäkin...

Kissankello 33+1