Miksi ihmisillä on himo antaa vauvan maistaa kaikkea?
Anoppi antaa puolivuotiaalle vauvalleni omalla lusikallaan täytekakkua, eräs tuttuni antoi tänään kahvia, ja nämä ovat vain esimerkkejä.
ei se vauva kaipaa tuollaisia makuelämyksiä! ja miksi ei voida uskoa kun sanotaan!! anoppi ei varsinkaan usko, vaan aina tekee sen uudelleen ja tosiaan sillä juuri nuolemallaan lusikalla, vaikka olen karieksestakin valistanut.
Pitäisikö seuraavalla kerralla antaa anopille kahvipöytään lusikka, jonka hänen edessään ensin nuolen vartta myöten? tajuaisikohan sitten?
huoh, kiitos.
Kommentit (7)
Useammankin kerran vieraat (tai siis tutut) antaneet isommillekin lapsille omalla ruokailuvälineellään jotain ennen kuin ehtii itse väliin. Eikä valitettavasti ole sukupolvikysymys. Ole siinä sitten itse aina asiasta tarkkana, kun toiset vesittävät kaiken?
meillä vauva 7kk ja saanut jo vaikka mitä maisitiaisia. en meinaa että samalla lusikalla pitää syötää mutta ei se vauva siihen kuole jos jotain herkkua saa
usein järjestään tolkuttoman huonoilla hampailla varustettuja, tuntuu ihan että tahallaan laitetaan vahinko kiertämään. Eikä myöskään osata ajatella sitä että aikuisen suussa voi elää vaikka mitä tautia aiheuttavia pöpjä, jotka voi heikomman vastustuskyvyn omaavalle vauvalle aiheuttaa sitten sairastumisen. Ihmiset on joskus niin moukkia.
meillä oli kylässä yksipäivä äiti jolla samanikäine lapsi kun meillä.. no hänen poika sitten söi tuttia ja tietty omakin lapseni halusi tutin. no hain sitten keittiöstä tutin ja tokaisn että piti ottaa toisenvärinen että ei mene sekaisin..kun meilä on samanlaisia tutteja kun heillä.. johon tämä äiti sanoi että ei minua haittaa vaikka sekaisn menevätkin.. en tiedä' olenko outo mutta minua ällöttää ajatus että lapseni joutuisi syömään toisen lutkuttamaa tuttia.
meillä ei vauvalle anneta ennen puolivuotispäivää kuin äidinmaitoa ja sen jälkeen edetään rauhallisesti... yksi ruoka-aine kerrallaan ja takuuvarmasti ei tarjota lehmänmaitoa missään muodossa sisältäviä maistiaisia alle yksivuotiaalle. Esikoisen maitoallergia riitti -- sen puhkeamisen kun voi itse aiheuttaa siihen taipuvaisele lapselleen altistamalla tätä maidolle liian aikaisessa vaiheessa. En ota toista kertaa riskiä...
Enkä kyllä muutenkaan tajua sokerimaistiaisten tarjoamista lapselle. Meillä ei esikoinen (2 ja puoli nyt) syö vielä karkkia eikä mehujakaan juo. Syö jälkiruokia ja leivonnaisia kun niitä on tarjolla, mutta ei muuta. Samoin on kasvatettu minut enkä nyt 35-vuotiaana ole ollenkaan perso makealle. karkkia en syö koskaan, lähinnä tummaa suklaata joskus. Reikiä nolla ja paino-ongelmista ei tietoakaan. Miehelle taas on maistatettu kaikkea sylivauvasta saakka ja kotona on syöty herkkuja säännöstelemättä. Nyt on karkinhimoinen ja joutuu tekemään ihan tosissaan töitä ettei liho -- keski-ikä kun painaa päälle... Lisäksi suu on amalgaamia täynnä.
ja nyt poika 7kk ja on maistanut vaikka mitä.. jäätelöö, mehuja, mehujäätelöö , suklaata, sokerimunkkia, pullaa,, yms... en edes muista mitä kaikkea.. niin joo ja nyt helteillä terkka sanoi että voi tuoremehuja antaa kun muuten ei suostunut juomaan ei vettä ei maitoa. ja hengissä on vielä.. pienet makuannokset tuskin aiheuttaa mitään vakavaa..
Sain tapella äitini kanssa tuossa kahviasiassa. Ja siitä tapeltiin myös, tarviiko puoli vuotias jäätelöä.