Mitä ajattelet, jos menet kylässä vessaan ja siellä on
vino pino aikakauslehtiä hyllyllä?
Kommentit (51)
Mua on kyllä myös aina (ihan aidosti) hämmentänyt vessassa lukeminen. Itsellä se prosessi kun kestää ehkä minuutin tai kaksi, niin en vaan ymmärrä missä välissä siinä ehtisi lukemaan? Menettekö lukijat siis istuskelemaan pytylle jo ennen kuin on hätä vai onko teillä kovasti ummetusta ja homma siksi kestää? Joskus kun on vatsa ollut sekaisin on ehkä joutunut ähisemään pytyllä kauemmin, mutta silloin on kyllä ollut niin tuskainen olo, ettei mikään lukeminen kävisi mielessäkään. Enkä nyt halua vittuilla, jos tämä siltä kuulostaa, kunhan ihmettelen tällaistakin elämää suurempaa asiaa. :D
Minusta juuri lehdet ovat hyviä vessalukemistoja. Voi lukea lyhyen jutun ja sivistää siinä itseään punkerruksen ohessa... esim. meillä on vessassa pino Geo-lehtiä, siellä on eripituisia, sivistäviä juttuja luonnontieteistä, maantieteestä, kulttuurintutkimuksesta jne.
No, meillä on nyt joka huoneessa kirjahylly tai useampia täynnä kirjoja, joten kai se harrastus nyt vessassakin näkyy...
;-)
23 vastaa 22:lle: ei se lyhyen lehtijutun lukeminen minuuttia enempää vaadi. Just jetsulleen siihen sopii nuo aikakauslehdet. Joskus jään lukemaan jotain pidempää juttua vielä itse asian hoiduttuakin, mikäpä siinä istuessa ja lukiessa.
23
Täysistunnolla menee noin 10 minuuttia mulla. Kyllähän siinä pitkästyy, jos joutuu kaakeleita tuijottamaan koko ajan. Ei ole ummetustakaan kai, koska joka päivä toimii. Mä nyt vaan olen tällainen hidas ja perusteellinen :)
Hetkinen... missä kohdassa ap kertoi oman suhtautumisensa vessalukemiseen? Ainakaan aloitusviestissä ei semmoista mainista. Ajattelin vain, kun jokunen kirjoittaja on kirjoittanut siihen sävyyn, että ap jotenkin paheksuisi vessalukemista.
Joillakin on ummetusta. Pitkäveteistä siellä on vain seinää tuijottaa. Nykyään uskoisin tosin älypuhelimien yms olevan vessassakäynnin yhteydessä suositumpia kuin lehdet.
Miten te ajat jaksatte miettiä tällaisia asioita? Minä ajattelen, että näillä on lehtiä vessassa. So what? Tai saatan itsekin vilaista jos on täysistunto kyseessä.
27, ainakaan meillä naisilla ei välttämättä ole puhelin koko ajan mukana. Minulla harvoin on sellaisia taskuja vaatteissa, että se mahtuisi esim. housuntaskuun.
joo ja jos sinne pytylle istuessaan alkaa availla nettiä kännyllä ja etsiä luettavaa, kakka on tullut jo aikoja ennen kuin mitään järkevää ehtii saada auki, saati luettua. Kyllä perinteinen printtiluettava rulettaa tässäkin...
Mulla on joskus sellanen tilanne, että en saa kakattua, jos vaan istun ja ihmettelen pytyllä. Pitää saada ajatukset pois siitä itse asiasta (lukemalla, ihan vaikka pyykinpesuaineen ohjeita. tai pelaamalla kännykällä jotain peliä.), niin jo vain sujuu. Se on niin koomista, ettei mitään rajaa, mutta saanpahan hoidettua asiani. Kuinka moni tunnustaa, että jos kännykkä taskussa menee vessaan, niin kyllä sitä tulee "plarattua", ehkä luettua facee tai jotain peliä pelattua?
Oon muutenkin sellanen, että iso hätä on kerran päivässä tai jopa kahdessa. En tajuu kuinka jonkun suoli toimii niin nopsaa, että aamullakin on kakkahätä. Itsellä helpoiten tulee iltaisin, kun on päivän jutuista rauhottunut. Näin on ollut siis ihan ihan aina, jo ala-asteelta lähtien...
Ikinä en oo puhelinta näplännyt vessanpöntöllä asioidessa. Niin riippuvainen en puhelimesta ja netistä ole, ettenkö vessassa pärjäisi ja jaksaisi olla ilman. Mies vie joskus jonkun lehden vessaan, vaikkei sekään kauaa aikaa istunnolla vietä. Ollaan kumpikin aika vauhdikkaita kakkaajia. Kai niillä harvoin isolla asialla käyvillä ja ummetuksesta kärsivillä sitten kestää niin kauan, että siinä ehtii jotain lukemaankin.
Mitenköhän hitaita lukijoita jotkut tähän ketjuun kommentoineet ovat, kun eivät tajua miten joku ehtii lukea vessassa?
Minä aikuinen nainen luen aina vessassa AKU ANKKAA :D Ja en istu vessassa tuntikausia, vaan luen aina joku 2 sivua kerrallaan tms ja sitten on aina seuraavalla kerralla hauska jatkaa lukemista. Olen lapsesta asti lukenut lehtiä vessassa ja jotenkin se on aivan itsestäänselvyys minulle.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 16:20"]
23 vastaa 22:lle: ei se lyhyen lehtijutun lukeminen minuuttia enempää vaadi. Just jetsulleen siihen sopii nuo aikakauslehdet. Joskus jään lukemaan jotain pidempää juttua vielä itse asian hoiduttuakin, mikäpä siinä istuessa ja lukiessa.
23
[/quote]
Sitten siellä paskan hajussa istutaan ja luetaan lehteä housut kintuissa?
No, tapansa kullakin....
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:01"]
Ajattelisin, että paljonkohan noista lehdistä löytyisi kolibakteereja, jos niitä tutkittaisiin...
[/quote]
...ja sitten ajattelisin että kuka onkaan ikinä sairastunut tai kuollut siihn että on hypistellyt kolibakteerista lehteä vessassa..? niin... sitten jatkaisin elämääni.
mieheni lukee ja olen sitä aina ihmetellyt. vastausta ei osaa itsekkään sanoa. meillä ne lehdet sitten ovat piilossa ja sieltä suoraan roskiin(keräykseen ;) )
Meillä aku-ankkoja :) tosin ei ne ihan esillä ole, eikä ole kun muutama uusin numero.
Mun mielestä se on todella mautonta. Tulee heti mieleen että vessassa istutaan ja kauan. :) Yhdessä vessassa oli jopa pieni kirjahylly ja lukulasit lavuaarin vieressä :D
Olen kuullut tuttavaperheiltä, että naiset kieltävät miestään ottamasta puhelinta mukaan vessaan, kun wc-käynti voi kestää puolikin tuntia(!) puhelimella nettisrffaillessa. Ei siinä joku parin minuutin lehden luku tunnu enää miltään, kun tuohon vertaa.
Mulla on paha tapa unohtua lukemaan vessaan. Yleensä tsrpeet on tehty jo minuutissa, mutta juttu on kesken...