Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmeessä ystävänä vuosia esiintynyt on puhunut selän takana minusta todella halveksuen?

Vierailija
19.08.2020 |

En tajua, mikä saa ihmisen käyttäytymään noin. Ihan aikuisia ihmisiä ollaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käännät selkäsi ystävällesi?

Vierailija
2/16 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä ihan tyypillistä käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aikuinen ihminen haukkumassa ystäväänsä ajanvietteenä käytettävällä keskustelupalstalla sen sijaan, että puhuisi ystävänsä kanssa hän käytöksestään?

Vierailija
4/16 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateuden voit ainakin sulkea pois.

T. Kaikki palstan naiset

Vierailija
5/16 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän sanoi, kun kysyit tätä häneltä?

Vierailija
6/16 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimihän sen jo kertoo. Et huomannut tutustuessa ystävääsi Buckettiin.

Zinc

Vierailija
7/16 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen kateus tai muuten kiusaajatyyppinen henkilö, joka kuvittelee pönkittävänsä asemaansa kanalaumassa nokkimalla kuvitteellisella alemmalla orrella istujaa.

Vierailija
8/16 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinulle kertoi? Kertoja ei välttämättä puhu totta.

Vierailija
9/16 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei ole jostain syystä voinut panna ystävyyttänne poikki, vaikka olisi halunnut. Esim. jos hän on jossain käytännön asiassa täysin riippuvainen sinusta, tai on jokin muu syy miksi hänen on pakko tulla kanssasi toimeen.

Tai ehkä hänellä ei ole muita kavereita ja siksi on joutunut tyytymään sinuun, kun ei parempaakaan ole.

Tai ehkä hän haluaa olla kaverisi, mutta häntä vain ottavat päähän jotkut asiat sinussa ja on marmattanut niistä selkäsi takana.

Vierailija
10/16 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin meistä on tapana korostaa itseään väheksymällä muita. Sitä sanotaa keskinäiseksi kilpailuksi. Tämä on kilpailuyhteiskunta.

Vierailija
11/16 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tällainen "ystävä" vuosia. Hän oli kyllä katkera minulle ihan naaman edessä ja naljaili ja vihjaili ja kettuili. Jostain hän oli kateellinen vuosia. Silti minulle aina kertoi että kuinka olen hänen paras ystävänsä. Kun jäi kiinni että oli valheellista juorua minusta levitellyt, katkaisin välit. Itki ihan aidosti edessäni mutta en heltynyt, 20 vuotta olin ollut henkisen väkivallan kohteena. En ole ainoa joka häneen on katkaissut välit ilkeilynsä vuoksi.

Vierailija
12/16 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa on tähän sopiva portmaneau "frienemy". Suomeksi voisi olla "yhollinen". Jotkut on ihan luonnostaan sellaisia.

Vierailija
13/16 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

*t (portmanteau)

Vierailija
14/16 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko hän oikeasti ystäväsi? Seurasin läheltä erästä eroa, jossa eroava osapuoli luuli olevansa ystäviä ex-suvun kanssa. Eron jälkeen hänelle tuli yllätyksenä, että nämä puhuivatkin hänestä pahaa ja eivät enää pitäneet yhteyttä. Olivat vaan sietäneet ja olleet vuosia kohteliaita. Tämä oli tulkittu väärin ystävyydeksi.

Vierailija
15/16 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus.

Minun siskoni haukkuu takanapäin aina jotakuta. Aina sellaisia joilla on jotain mitä itse haluaisi. Nimitteli mm veljeni taloa pömpeliksi ja vaimoaan laiskaksi alkoholistiksi...

Vierailija
16/16 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuiko hän pahaa myös muista?

Jotkut ihmiset eivät osaa sanoa melkein mitään hyvää toisista ihmisistä, jos nämä eivät ole paikalla. Heille tapa "bondata" jonkun kanssa on se, että puhutaan tälle pahaa jostakusta toisesta. Ihan kuin heidän mielestään olisi häpeällistä tai kuulijaa kohtaan loukkaavaa puhua hyvää kolmannesta osapuolesta, vai mikä logiikka tässä on?