Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista elintarviketyöntekijän homma on tuotannossa? Kertokaas!

Vierailija
19.08.2020 |

Ymmärtääkseni tottakai sarjatyötä, melko yksitoikkoista ja nopeatempoista?

Nyt ei kiinnosta tehdä töitä juuri muun kun tulojen vuoksi. Olen ollut aika haastavissa ja hommissa ennen ja paljon on hyötyä aikaisemmasta kokemuksesta myös tällä alalla. Palkka ei varmasti ole kummoinen mutta täydet tunnit ainakin ja saisi jotain tekemistä päiviin.
En kuitenkaan jaksaisi vauhkota, olen uupunut muutaman kerran koska paine on ollut kova ja pelkään sen uusiutumista.
Olen kyllä ahkera mutta onko työ stressaavaa?

Tahdon tietää mitä tykkäsitte, minkälaista homma oli ja kuukausitulot suurinpiirtein?

Kiitos jo valmiiksi! :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho olipas sekavaa tekstiä. En lukenut ja korjaillut ennen lähettämistä.

Eli siis aikaisempi työni on ollut todella kuluttavaa ja stressaavaa, kellon tahtiin juoksemista ja monta tehtävää samaan aikaan. Monta vuotta kestin ja töitä tein kun hullu.

Nyt ei siis jaksaisi samantyylistä..

Toki tahdon olla hyvä ja antaa työlle panostukseni mutta en tahdo turhia stressata.

Ap

Vierailija
2/13 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkoja on varmaan erilaisia. Minun kokemus oli juuri yksitoikkoista liukuhihnatyötä nopeaan tahtiin. Kaksivuorotyötä tein ja bruttopalkka oli n. 2500-3000 euroa kuussa, riippuen työtehtävästä ja kokemuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikkoja on varmaan erilaisia. Minun kokemus oli juuri yksitoikkoista liukuhihnatyötä nopeaan tahtiin. Kaksivuorotyötä tein ja bruttopalkka oli n. 2500-3000 euroa kuussa, riippuen työtehtävästä ja kokemuksesta.

Kiitos!

Ei kuitenkaan ollut liioin stressaavaa?

Mielestäni aika hyvä palkka.

Tässä tarjotaan myös kaksivuorotyötä.

Tuntipalkka ei häävi mutta ehkä lisineen ihan ok.

Olisin alkuun ihan tyytyväinen jos pystyn edes 2000€ bruttona kk ansaita mutta tiedä sitten.

Ap

Vierailija
4/13 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti nopeatempoista liukuhihnatyötä. Sen homman kun oppii ei tartte ajatella mitä tekee ja miten sen tekee sen kun läiskii menemään. Eli aivot voi jättää pukukoppiin. Todennäköisesti seisomatyötä ja kun elintarvikkeiden kanssa ollaan tekemisessä tuotantotilojen lämpötila on lähellä nollaa. Itse olin Kariniemellä useamman vuoden leikkaamassa broilereita. Meillä oli työssä kierto eli joka tunti vaihtui paikka koneella eli kuitenkaan joutunut tekemään samaa hommaa kokopäivää. Palkka jossain 11 euroo tunti paikkeilla.

Vierailija
5/13 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköiseståi nopeatempoista liukuhihnatyötä. Sen homman kun oppii ei tartte ajatella mitä tekee ja miten sen tekee sen kun läiskii menemään. Eli aivot voi jättää pukukoppiin. Todennäköisesti seisomatyötä ja kun elintarvikkeiden kanssa ollaan tekemisessä tuotantotilojen lämpötila on lähellä nollaa. Itse olin Kariniemellä useamman vuoden leikkaamassa broilereita. Meillä oli työssä kierto eli joka tunti vaihtui paikka koneella eli kuitenkaan joutunut tekemään samaa hommaa kokopäivää. Palkka jossain 11 euroo tunti paikkeilla.

Kiitos!

Kelpaisi kyllä nyt työ jossa ei tarvitsisi ihan kauheasti käyttää aivojaan :D

Ehkä katson tämän homman.

Harmittaa kyllä entisestä palkkatasosta siirtyä huomattavasti alhaisempaan mutta jos työ ei juuri vaadi tekijältäkään alkuponnistuksen jälkeen niin ehkä sitten suhdanne on ihan ok.

Ap

Vierailija
6/13 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää, aivotonta. Palkka 11.5 euroa tunti eli siitäpä voi laskea...

Vierailija
7/13 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä helppoa suht yksitoikkoista työtä, jota ei vuoron jälkeen tarvitse miettiä.

Vierailija
8/13 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinani, n.20 vuotta sitten, töissä Hk:n tehtaalla. Ammattinimike oli kepittäjä. Ladoimme lenkkimakkaroita puukeppeihin telineisiin. 😃Palkkaa en muista.

Vierailija
9/13 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kiitos vastaajille. Mielelläni luen lisääkin.

Kyllä tässä työt alkaisi pikkuhiljaa maistumaankin, joten taidan ottaa paikan vastaan jos siis sitä ylipäätänsä edes saan.

Kunhan palkka olisi yli 11€ niin mennään sillä sitten. Ei ole kuitenkaan työmatkakustannuksiakaan, saan lisää kokemusta, säännölliset tulot ja ehkä kavereitakin. Lisäksi teen mielelläni tunteja enemmänkin jos työnantaja sallii, ymmärsin ainakin, että sekin mahdollista.

Ap

Vierailija
10/13 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
11/13 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotannossa? Jos kysyjä tarkoittaa alkutuotantoa, hommat käsittää piian ja rengin töitä. Kanojen ja sikojen ruokkimista, veden kantoa, aidanseipäiden tekoa ja teroitusta.

Vierailija
12/13 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ko laittais ruuvvii pussii.

Vierailija
13/13 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä HKlla. Osastosta riippuen työ toki on vähän erityyppistä, teurastamon puolella tahti on 8 sikaa minuutissa, työpiste työpisteeltä ruhoa avataan, siitä poistetaan sisäelimiä, rasvaa, saparoa, korvaa jne.

Leikkaamossa ruho alkaa jo muistuttaa lopullista tuotetta, linjalla kulkee kinkkua, kylkeä jne ja lihanleikkaaja tekee yhtä ja samaa viiltoa. Pakkaamossa - no pakataan. Laatikkoon.

Aluksi tuntipalkka taisi olla kympin pintaan, mutta kolmen vuoden (ja kertyneem osaamisen) jälkeen tuntipalkkani on 19e, bruttotulot n. 3000e. Eikä tarvitse ajatella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi