Apua, ällö haisu kylppärissä
Auttakaa ystävät! Mulla on pieni kylpyhuone/wc jossa haisee sitkeästi, haju on inhottava makeahko, vähän kuin pesemätön alapää. :<
Olen hinkannut pönttöä, tyhjentänyt ja pessyt roskista, ronklannut viemäriä ja lavuaaria, pessyt lattiakaakeleita kovin ottein ja tömäköin ainein, eikä mikään auta.
Koska mikä tahansa googlaus aina johtaa vauvapalstalle, ajattelin kysyä täältä. Oisko kellään neuvoja?
Kommentit (6)
Pese lattiakaivo ja irrota lavuaarin putket ja puhdista. Usein siellä aika paljon haisevaa mönjää.
Puhdista lattiakaivo ja lavuaarin hajulukko (se mutka viemärissä altaan alla).
Epäilen että sinun asunnossa on kosteusvaurio, se voi olla edennyt jo homeeksi. Mulla haisi kylppärissä makealle ja muovimaton alta löydettiin mittaamalla kosteusvaurio.
Remonttimiehet ovat arvatenkin unohtaneet sulkea lattiakaivon, sieltä ne hajut nousee. Haet rautakaupasta sementtilaastia, sekoitat ohjeen mukaan ja täytät lattiakaivon ritilään asti. Loppuu haisu!
Saman kokenut kirjoitti:
Epäilen että sinun asunnossa on kosteusvaurio, se voi olla edennyt jo homeeksi. Mulla haisi kylppärissä makealle ja muovimaton alta löydettiin mittaamalla kosteusvaurio.
Sama meillä. Pytty oli vuotanut juuruksestaan muovimaton alle.
Haju tulee viemäristä.