Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaas mulle miksi taimet pitää KOULIA?

Vierailija
27.08.2013 |

Olen istuttanut passionhedelmästä ja karambolasta siemeniä purkkeihin, purkkia kohden ei ole kuin 5 siementä eivätkä kaikki ole itäneet. Miksi siis nämä nyt pitää koulia? Passionista tulee käsittääkseni köynnös ja eikös sen parempi, mitä tuuheampi, vai mitä se haittaa jos en siirtele eri purkkeihin? Eihän mulla mahdukaan ne minnekään :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis neljää taimea on nyt per purkki ja osassa jo sirkkalehdet tulleet. Karambolassa jo ekat oikeatkin lehdet yhteen taimeen. ap

Vierailija
2/2 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siinä, että koulittavat taimet eivät tuuheennu, jos niiden ymrpärillä ei ole tilaa, vaan taimet syövät tilaa ja voimaa toisiltaan. Monesi esim tomaatissa myös juuristo kehittyy paremmin vähän häirittynä.

kaikkia taimia ei kuitenkaan pidä koulia, jotkut eivät kestä sitä. Niitä ei pitäisi kylvää kuin yksi purkkiin tai sit pitää valita taimista yksi ja nyppiä muut pois. Vain harvoja kasveja kannattaa antaa kasvaa miten tiheässä sattuu. Tlli ja persilja  on yksi näitä harvoja. Porkkana on esimerkki niistä, joista pitää osa nyppiä pois.

entiedä, min joukkoon karambola ja pasioheddelmä kuuluvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla