Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista kielenkäyttöä teillä pidetään?

Vierailija
27.08.2013 |

Itse olen 60 -luvun lopussa syntynyt ja kotonani ei koskaan kiroiltu, paitsi että äiti joskus suuttuessaan todella saattoi laukaista "helkkarin kuustoista". Isäni suusta en ole ikinä kuullut kirosanaa.

Oma mieheni kiroilee paljon ja tuntuu, että tekee sitä tahallaan, on aina tehnyt. Pitää nössönä kiroilematomta minua.

Lapset kyllä oppivat varmaan jo päiväkodissa kiroilemaan ja inhoan ihan hirveästi sitä, että joka toinen sana on vittu!

Nuorimmaisemme on ilmeisesti tullut minuun, sillä ikää on jo 15, mutta en ole koskaan kuullut kirosanaa hänen suustaan.

Pidän kirosanoja erittäin rumana saasteena, joka mielestäni nollaa kaikki sitä ennen sanotut sanat. Uskon Jumalaan ja Jeesukseen, vaikka en ole aktiivinen missään seurakunnassa.

Mielestäni kiroilu on erittäin junttimaista, alhaista ja typerää, oli sitten uskossa tai ei. Itse olen kyllä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään saa kiroilla. Joskus tietty tulee joku jumalauta sanottua, jos oikein pännii, mutta se on todella harvoin. Lapset ei kiroile, ainakaan mun kuullen, varmasti kavereiden kanssa kyllä. Ja olen ihan samaa mieltä, kiroilu on junttimaista ja typerää.

Vierailija
2/9 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vitun sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei pidetä kielenkäyttöä.

Vierailija
4/9 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä puhutaan asiallisesti, joskus karjutaan kuin leijonat, kiroilla ei.

Vierailija
5/9 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittu puhutaan miten halutaan mitäs helvettiä se sua liikuttaa saatanan ämmä?

Vierailija
6/9 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kiroile kuin tosi harvoin jossain ikävässä tilanteessa, esim. jos lyön varpaan tosi kovaa johonkin tai vastaavaa. Mies on kiroillut nuorempana paljonkin, mutta onneksi siistinyt suunsa. Joskus kyllä häneltäkin lipsahtaa, kavereiden kanssa puhuessa puhelimessa tai suutuspäissä. Itse inhoan kiroilua ja pidän sitä moukkamaisena. Lapsuudenkodissani isä kiroili samanlaisissa tilanteissa kuin minä nykyään, äiti ei koskaan.

Vierailija
7/9 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei juuri kiroilla, eikä myös minun ja mieheni lapsuudenkodeissa ole paljoa kiroiltu. Joskus harvoin saattaa joku puolikas ärräpää tulla painokkaasti ääntäen jos oikein pahasti jotakin tapahtuu. Kolmen alakouluikäisen lapseni kaveripiirissä näyttää olevan myös aika samoin, yksikään lapsistani ei ole kiroillut kuin pari kertaa ja ovat sitä näyttäneet samantien itsekin säikähtää.

Vierailija
8/9 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 19:28"]

[/quote]

Tää on varmaan vitsi, mutta aika huono sellainen. 

Aikuisilta se tarttuu se kielenkäyttö. Toki päiväkodissa ja kouluissa voi oppia monia rumia sanoja, mutta kotoa tuleva malli on vahvin. 

Meillä ei kiroilla. Ei kiroiltu kotikotonakaan. En halua sanoa edes "paska" lapsen kuullen, oppikoon rumat sanansa jostain muulta kuin kotoa. Kiroilen kyllä välillä silloin kun lapsi ei kuule. 

Vierailija
9/9 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 19:28"]

[/quote]

Tää on varmaan vitsi, mutta aika huono sellainen. 

Aikuisilta se tarttuu se kielenkäyttö. Toki päiväkodissa ja kouluissa voi oppia monia rumia sanoja, mutta kotoa tuleva malli on vahvin. 

Meillä ei kiroilla. Ei kiroiltu kotikotonakaan. En halua sanoa edes "paska" lapsen kuullen, oppikoon rumat sanansa jostain muulta kuin kotoa. Kiroilen kyllä välillä silloin kun lapsi ei kuule. 

[/quote]

ei ollut vitsi mutta kyllähän sitä perkele täytyykin kiroilla tätä paskaa maailmaa, otanpa taas oluen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi