Maija ei ole riisunut miehensä edessä yli kahteen vuoteen: ”Tiedän kyllä, että alastomuus kuuluisi normaaliin parisuhteeseen”
https://www.iltalehti.fi/keho/a/400cf40d-81f4-48dc-8e54-e4d9b4cf0aad
Pari harrastaa seksiä vain pimeässä.
– Muu ei käy minulle, Maija kertoo.
Kommentit (72)
Miksi alasti oleminen on mittari itsensä rakadtamisesta? Jos rakastaakin itseään niin paljon että kuuntelee itseään ja jos alastomuus ei tunnu kivalta vaan kun mies haluaa, miksi silloin ei rakasta itseään? On meillä länsimaissa kyllä ongelmat! Tuo jutun Maijakin menisi leikkaukseen jos olisi rahaa, jotta voisi olla alasti miehen kanssa kun mies haluaa? Vaikka on kolmen lapsen äiti? Tarkoitan tällä sitä että kunnioittasi itseään ja kehoaan miehen halut ei siihen saisi vaikuttaa. Ehkä Maija rakastaa itseään tuossa elämänvaiheessa noin mutta mies ei?
Vierailija kirjoitti:
Miksi alasti oleminen on mittari itsensä rakadtamisesta?t Jos rakastaakin itseään niin paljon että kuuntelee itseään ja jos alastomuus ei tunnu kivalta vaan kun mies haluaa, miksi silloin ei rakasta itseään? On meillä länsimaissa kyllä ongelmat! Tuo jutun Maijakin menisi leikkaukseen jos olisi rahaa, jotta voisi olla alasti miehen kanssa kun mies haluaa? Vaikka on kolmen lapsen äiti? Tarkoitan tällä sitä että kunnioittasi itseään ja kehoaan miehen halut ei siihen saisi vaikuttaa. Ehkä Maija rakastaa itseään tuossa elämänvaiheessa noin mutta mies ei?
Kommentteja? Miksi itsensä hyväksymisen mittari on se että haluaa miellyttää ja kiihottaa miestään olemalla alasti, jos se ei tunnu itsestä hyvältä? Minä en ainakaan jaksa enkä halua olla objekti kotonani vaan ihminen.
Miehet itse haukkuu meitä tavallisia naisia lihaviksi, rumiksi, vääränlaisiksi. Häpeilen todella paljon kehoani vaikka painon puolesta ei varmaan tarvitsisi, painan 52 kg. Silloin parikymppisenä uskalsin aika hyvin olla alasti vaikka kenen seurassa enkä häpeillyt mitään, mutta nyt kolmekymppisenä on niin paljon negatiivisia kokemuksia miehistä ja heidän arvosteluistaan että en todellakaan riisu kenelle tahansa. Ja pitää olla vakiintunut parisuhde ja 100% varmuus miehen positiivisesta asenteesta ulkonäkööni että uskallan olla valot päällä alasti toisen seurassa.
Lopettakaa naisten arvostelu niin saatatte vaikka itsekin saada toisenlaista seuraa vielä jonain päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Mies sitä ja mies tätä. Mitä mies ajatteler ja haluaa, sitä tässäkin ketjussa jauhetaan! Mitä ihmettä??? Miten tämä menee 2020 vieläkin näin? Hyvät miehet, me naiset emme ole olemassa vain teitä varten. Jos se nainen ei halua näyttäytyä alasti, mitä sitten? Naisella on oikeus omaan kehoonsa. Ei ole olemassa vain teidän kiihottamisen takia. Onko se uutta teille? Ei kukaan voi sanoa tai vaatia että se kuuluu seksiin tai parisuhteeseen, seksi on lyhyt hikinen toimitus alunperin, olette vain esineellistäneet naiset omiin tarkoituksiinne.
Et kyllä tiedä seksistä mitään. Etkä tule tietämäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on itseään toistava kehä, kun on ensin kuullut haukkuja ulkonäöstään ja alkanut tuntea epävarmuutta, ja sitten syyllisestään siitä epävarmuudesta jolloin vielä vähemmän tekee mieli olla alasti yhtään kenenkään edessä.
Onko kukaan koskaan pettynyt nähdessään vartalonne? Mulla on tämä kokemus. Otin vaatetta pois, niin mies totesi että ai, mä oletin että sulla olis hyvä kroppa... Tai onko kukaan sanonut jotain tyyliin haha tässä asennossa toi sun makkara on iham valtava? Mulle on. On tullut kommentteja rinnoista, pepusta, ihosta, vatsasta, jaloista, käsistä, hiuksista ja jopa varpaista. Osa kommenteista mukavilta miehiltä jotka olin jo tuntenut pitempään enkä olisi uskonut että moista sanovat.
Kaikkien noiden vuosien varrella koettujen jälkeen olen ottanut osumaa itsetuntooni - ja nyt olen sitten sen takia paska nainen kun arkailen ajatustakin uudesta miehestä. Minun kun pitäisi miellyttää miestä ulkonäöllisesti ja itsevarmuudella! Katsos kun se miehen herkkä sielu ja kiihottuminen niin loukkaantuu kun en grillaa pikkuhousuissa ja liehu suihkun jälkeen alasti.
Entäs minun lukuisat loukkaantumiseni? Nekö pitää unohtaa enkä saa toivoa uudelta kumppanilta apua ja tukea eheytymiseen?
Miten ihmeessä tuollainen tulkinta ja uhriutuminen nyt taas on mahdollista? Tietenkin saat toivoa ja pitääkin. Eihän muunlaista kumppania kenenkään kannata edes harkita. Tervepäinen mies on sellainen joka tapauksessa, vaikka arvostaisikin naisen kehollista itsevarmuutta. Eihän se nyt tarkoita etteikö kumppania haluaisi tukea yhdessä sitä kohti. Päin vastoin. Niinhän terveessä parisuhteessa toimitaan kaikilla osa-alueilla.
Kyse ei ole uhriutumisesta, vaan tämä ketju on täynnä kommentteja jossa vartalostaan epävarmuutta tuntevat lytätään, koska omg on niin typerää häpeillä, mikään ei ole seksikkäämpää kuin itsevarmuus ja miehen pitää nähdä vähän visuaalista kiihoketta!1!
Höpö höpö. Mitä ihmettä muutamalla trollikommentilla anonyymipalstalla on tekemistä sun oman elämäsi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies sitä ja mies tätä. Mitä mies ajatteler ja haluaa, sitä tässäkin ketjussa jauhetaan! Mitä ihmettä??? Miten tämä menee 2020 vieläkin näin? Hyvät miehet, me naiset emme ole olemassa vain teitä varten. Jos se nainen ei halua näyttäytyä alasti, mitä sitten? Naisella on oikeus omaan kehoonsa. Ei ole olemassa vain teidän kiihottamisen takia. Onko se uutta teille? Ei kukaan voi sanoa tai vaatia että se kuuluu seksiin tai parisuhteeseen, seksi on lyhyt hikinen toimitus alunperin, olette vain esineellistäneet naiset omiin tarkoituksiinne.
Mielestäsi seksi=miehen halut ja tarpeet, naisen tarpeista viis? Jos nainen ei halua esitellä itseään miehelle jotta hän saa tyydyttää tarpeitaan, ei se kyllä kerro yhtään mitään naisen itsetunnosta tai itsensä rakastamisesta. Minä rakastan itseäni. Minä rakastan itseäni niin paljon että kuuntelen itseäni, mikä tuntuu hyvältä. Jos en tunne itseäni ksunottareksi ja haluttavaksi, olen silti ihminen ja nainen. Olemiseni perusta ei ole hyväksynnän hakeminen mieheltä. Jos peruste on se että tätytyy miellyttää kumppania, ja mies haluaa alastomuutta, miksi mies ei miellytä naista olemalla vaatimatta sitä? Miksi rajat ja normaalius määritellään miehen haluamisen mukaan? En tajua.
Vierailija kirjoitti:
Miehet itse haukkuu meitä tavallisia naisia lihaviksi, rumiksi, vääränlaisiksi. Häpeilen todella paljon kehoani vaikka painon puolesta ei varmaan tarvitsisi, painan 52 kg. Silloin parikymppisenä uskalsin aika hyvin olla alasti vaikka kenen seurassa enkä häpeillyt mitään, mutta nyt kolmekymppisenä on niin paljon negatiivisia kokemuksia miehistä ja heidän arvosteluistaan että en todellakaan riisu kenelle tahansa. Ja pitää olla vakiintunut parisuhde ja 100% varmuus miehen positiivisesta asenteesta ulkonäkööni että uskallan olla valot päällä alasti toisen seurassa.
Lopettakaa naisten arvostelu niin saatatte vaikka itsekin saada toisenlaista seuraa vielä jonain päivänä.
Miksi sinun pitäisi olla alasti jos et halua tai se ei tunnu hyvältä? Kuuntele itseäsi ja hyväksy itsesi. Kaikki eivät voi olla kaunottaria, mitä sitten? Olet silti arvokas, et tarvitse siihen miehen hyväksyntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäsi seksi=miehen halut ja tarpeet, naisen tarpeista viis? Jos nainen ei halua esitellä itseään miehelle jotta hän saa tyydyttää tarpeitaan, ei se kyllä kerro yhtään mitään naisen itsetunnosta tai itsensä rakastamisesta. Minä rakastan itseäni. Minä rakastan itseäni niin paljon että kuuntelen itseäni, mikä tuntuu hyvältä. Jos en tunne itseäni ksunottareksi ja haluttavaksi, olen silti ihminen ja nainen. Olemiseni perusta ei ole hyväksynnän hakeminen mieheltä. Jos peruste on se että tätytyy miellyttää kumppania, ja mies haluaa alastomuutta, miksi mies ei miellytä naista olemalla vaatimatta sitä? Miksi rajat ja normaalius määritellään miehen haluamisen mukaan? En tajua.
Harhaista settiä. Seksi parisuhteessa on tai sen pitäisi olla kahdenvälinen yhteinen juttu. Nuo mieskeskeisyydet sulla ei mitenkään liity mun kommentteihin vaan sepität niitä itse.
Joskus häpesin kehoani, mutta jostain syystä aloin miettimään että olen omalla tavallani vetävän näköinen mimmi. Erityisesti tissien puute ja entisen kumppanin kommentit pistivät mut lyttyyn. Täytyy muistaa, että jokaisen kehosta löytää etsimällä jotain virheitä vaikka olisi minkälainen missi tahansa. Inhottavat ihmiset vain huomauttavat näistä, mukavat keskittyvät positiiviseen.
Parisuhde ei ole ainoastaan hyväitsetuntoisille, ja kumppania saa vaatia olemaan tukena. Rakastava kumppani varmasti onkin, mutta itsetuntoa ei voi lopullisesti parantaa muut kuin sinä itse. Kumppani voi kyllä auttaa.
Syy, miksi moni mies haluaa nähdä naisensa alasti ei ole mielestäni ainoastaan seksuaalinen kiihoke, vaan tähän liittyy myös se kuinka iso luottamus/intiimiys/läheisyys on toisen kanssa. Vrt. kukaan tuskin voi oleskella mukavasti alasti julkisella paikalla. Pystymme suurin osa kuitenkin menemään suihkuun ilman häpeää kehostamme, koska ei ole pelkoa tuomitsemisesta ja olo on ihan mukava. Onhan se suuri luottamuksen ja avoimuuden osoitus että pystyy olemaan rento alasti toisen seurassa, sillä olemme haavoittuvillamme alasti.
Mielestäni laadullisesti hyvään parisuhteeseen kuuluu avoimuus ja luottamus tärkeimpänä perustana. Tämä ei näy vain keskusteluissa vaan myös seksissä ja alasti oleskelussa. Suurin osa ei näytä kehoaan kaikille, sillä he tunnistavat että siinä menee joku raja, jossa tuntematon menee liian lähelle. Koen että tällä tapaa alastomuus kumppanin kanssa osoittaa, että ei pelkää tuomitsemista, voi olla oma itsensä ja luottaa että kumppani kohtelee hyvin ja arvostaa.
Kamalaa kuinka monella omat kumppanit ovat haukkuneet :(
Vierailija kirjoitti:
Mäkin oon ihmetellyt sitä, miksi jotkut pariskunnat haluavat esitellä itseään toisille alasti. Ällöttävää touhua. Maijalla on oikea asenne ja toivottavasti yleistyy muuallekin.
Näin on. Jos luoja olisi tarkoittanut meidät alastomiksi, me synnyttäisiin sellasisina.