Välit poikki miehen veljeen vai avioero?
Mieheni veli on nyt pariin otteeseen käyttäytynyt humalassa todella väkivaltaisesti (hakannut mieheni ja käynyt käsiksi myös minuun ja koiriimme), sen lisäksi hän on valehdellut minulle asioita miehestäni, joiden takia olimme jo valmiita eroamaan (miehellä itsellä ei muistikuvaa siitä illasta, jolloin nämä jutut ovat muka tapahtuneet). Miehen veli on myös hirveä rasisti, eikä meidän maailmankuvat kohtaa oikein missään.
Olen nyt siinä pisteessä, että en haluaisi nähdä mieheni veljeä enää ikinä. Mutta mieheni sen sijaan haluaisi jatkaa ystävyyttä hänen kanssaan normaalisti, kaikki väkivaltaisuudet ja valehtelut ja meidän suhteeseen puuttumiset hän antoi veljelleen heti anteeksi. Mieheni ei tykkää olla vihainen kenellekään eikä halua pahoittaa toisen ihmisen mieltä! O.o En haluaisi erota miehestäni, sillä hän on muuten lähestulkoon täydellinen kumppani ja aivan erilainen kuin veljensä, mutta velipojan käytös alkaa varjostaa vähän liikaa avioliittoamme. Jos mieheni esim. peruu jonkin suunnitellun tapaamisen, veli soittelee useammalle sukulaiselle ja puhuu, kuinka minä en ole miestäni tapaamiseen päästänyt. Samankaltaisia tapauksia on paljon!
Mitä tässä sitten pitäisi tehdä? En voi kuvitellakaan olevani enää miehen veljen kanssa missään tekemisissä, mutta en voi myöskään vaatia miestäni katkaisemaan välejä häneen. Ja joka kerta kun mies tapaa veljensä, verenpaineeni nousee jo pelkästä ajatuksesta ja tunnen oloni niin petetyksi. En käsitä, miten mies voi antaa veljelleen sellaisen käytöksen anteeksi ja sen, mitä veli koko ajan tekee yrittäessään mustamaalata minua. En jaksa enää tätä tilannetta, ja olenkin alkanut miettiä avioeroa (taas). Tuntuu vain niin kamalalta, että meidän pitää erota jonkun kolmannen osapuolen takia. Mutta en tiedä, pystynkö suhtautumaan mieheenikään enää samanlaisella kunnioituksella, nyt kun tiedän, miten huono hän on pitämään omia ja minua puolia. :(
Kommentit (24)
Teet selväksi ettei miehes veljellä ole asiaa luoksenne
Ihan uskomattoman kuuloinen juttu. Miksi sinä ja miehesi annatte kenenkään kohdella teitä noin? Onko teillä muuten lapsia? Toivottavasti sulle on selvää, että mahdolliset lapset täytyy pitää todella kaukana tuollaisesta raivopäästä.
Minunkin mieheni veli on ongelmallinen tapaus - ei väkivaltainen juoppo, mutta muuten vain luonnehäiriöinen kusipää. Välttelemme mieheni kanssa hänen seuraansa sikäli kuin pystymme. Jos olemme anoppilassa ja tämä veli alkaa käyttäytyä huonosti, niin poistumme heti paikalta.
Soita poliisille, nyt heti.
Jätä se tekosyiden keksiminen ja toimi. Siitä se lähtee.
Elämä on sellaista kun sen itselleen tekee, joko alistut hullun öykkäröintiin tai annat poliisin hoitaa asian. Up to you!
Kuinka hyvin olet puhunut anopin kanssa? Entä muun suvun? Eikö kenelläkään ole halua saada väkivaltaista juoppohullua hoitoon? Ei tuo odottelemalla ainakaan parane, päinvastoin. Voit sanoa suvulle myös suoraan, että yksikin teko tai edes sen uhka, niin kutsut poliisit paikalle ja silloin asiaa ei voi enää painaa villaisella.
En menisi enää kertaakaan anoppilan suuntaan ilman jotakin itsepuolustusvälinettä, olkoon se sitten vaikka hiuslakkapullo tai pamppu, mutta enää en jäisi katsomaan miehen hakkaamista vain huutaen ehkä soittavani poliisille.