Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bloggaajien miehet niitä varakkaampia osapuolia?

Vierailija
27.08.2013 |

Useilla bloggaajilla lienee omatkin ammatit ja työkuviot blogiensa ohella, ainakin näin olen ymmärtänyt, mutta olisiko se puoliso ja sen tulot silti se varsinainen perheen rahallinen tukipilari tai varasuunnitelma monessa tapauksessa?

Tämä otsikon kysymys tuli mieleen siitä kun juttelimme blogi-ilmiöstä eilen työpaikan kahvipöydässä ja eräs kollega kommentoi että "Eikö se blogien pitäminen ole rikkaiden miesten puolisoiden hommaa, jotta pääsevät esittelemään ostoksiaan kaikille kun ei ole muuta tekemistä kun ostelut, ravintolaillalliset ja shoppailumatkat?"

Eräs miehistä sanoi että hän ei pitäisi siitä että vaimonsa esittelisi heidän tai omia hankintojaan netissä. Totta puhuttuna ei minunkaan mieheni pitäisi siitä jos pitäisin blogia ja esittelisin meidän varallisuutta (olemme samalla alalla ja tienaamme melkein saman verran).

Älkää käsittäkö väärin, nyt ei ole tarkoitus mollailla tai leimata yhtään ketään, ja minusta on erittäin mukavaa jos bloggaajien miehet tukevat heitä blogiharrastuksessaan tai blogityössään, mutta mielenkiinnosta kysyn, koska näyttävät ostelevan hyvin paljon kaiken näköistä ja laittavan niistä kuvia nettiin, ja eihän kaikki voi olla eri yritysten sponsoroimia lahjuksia kuitenkaan? Joku jossain toisessa ketjussa kertoi että he tienaavat miehen kanssa monta tonnia kuukaudessa ja ihmetteli että kun raaskii itse laittaa vain vähän rahaa johonkin laukkuun kerran kolmessa vuodessa, ja kun moni bloggaaja ostelee monen tonnin laukkuja harva se viikko.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne miehet tykkää lesottaa enemmän kuin naiset? Ainakin kun autoja ajattelee. Aika monelle miehelle se Auto on todella tärkeä. Sitä puunataan, esitellään ja jutellaan kavereille. Vaihdetaan usein ja jos menee huonosti, niin sitten se vaihto tapahtuu osareilla etteivät kaverit vain epäile, että raha on tiukassa.

Vierailija
2/18 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuohon autojuttuun viitaten: onko näin että samalla tavalla ne miehet kilpavarustelee vaimojaan ja kuorruttaa niitä logomerkein ja käskevät laittaa kaikki ostoskuvat nettiin, että kaikki miehen kaverit tai yhteiset ystävät näkisivät että miten hyvin heillä menee kun kamaa riittää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voithan sä käydä ostamassa tavaroita ja sitten palautat ne. Tai kuvaat kaupoissa tai vielä pahempaa, lataat kuvat netistä.

Ei paljoa vaadi.

Jos joku kysyy, voit sanoa siihen kaatui shampanjaa ja oli pakko heittää pois.

Vierailija
4/18 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Tekeeköhän moni noin? Oikeastaan melkein kuka tahansa voisi perustaa feikkiglamuuriblogin ja lainata siihen kaikki, autoja, venettä ja taloja myöten ;DDD

Vierailija
5/18 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen sitä miten moni uskaltaa lähteä ulkomaille ulkomaisen miehen kanssa ja sen miehen ehdoilla, jonnekin jossa ei omia kavereita, ei työtä tai opiskelupaikkaa. Ehkä ainoa harrastus on sitten se bloggaus?

Vierailija
6/18 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies ostelee minulle usein kaikkea luksusta, pelkää varmaan että lähden muuten rikkaamman miehen mukaan ;) Vitsiä vaan, eli ostelen minä hänellekin.

En tosin bloggaa eikä ole tarvetta esitellä mitään ostoksia kellekään ja olla selittelemässä niitä muille.

Vierailija
7/18 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 10:28"]

Itse ihmettelen sitä miten moni uskaltaa lähteä ulkomaille ulkomaisen miehen kanssa ja sen miehen ehdoilla, jonnekin jossa ei omia kavereita, ei työtä tai opiskelupaikkaa. Ehkä ainoa harrastus on sitten se bloggaus?

[/quote]

Tai ainoa harrastus lähinnä se shoppailu ja sille jatkotoimenpiteenä jotain muuta ajan vietettä eli bloggailu?

Vierailija
8/18 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 19:38"]

Olen sisustusbloggaaja - meillä ainakaan mies ei kustanna yhtäkään mun hankintaa. Eikä muuten tykkää edes siitä että bloggaan. Pitää koko touhua aivan naurettavana. Eli eipä yleistetä :)

[/quote]

niin, sinulla on varaa ostella kun miehesi kuitenkin osallistuu perheen kuluihin omalta osaltaan. Miten kävisi jos olisikin yksin tuloinesi vastuussa vuokrasta / lainanlyhennyksestä ja yhtiövastikkeesta, ruokakuluista, sähköstä, vakuutuksista, puhelinlaskuista ja lasten menoista? Ehkä ostamisesi ei loppuisi kokonaan mutta vähenisi ainakin tuntuvasti. Olisiko sinulla edes aikaa bloggailuun jos olisit yksin vastuussa koko perheenne elannosta ja menoista?

Vierailija
9/18 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi aikaa ja rahaakin, sillä meillä ei ole lapsia ja tienaan normi av-mammaa enemmän :)

Vierailija
10/18 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun blogista voi saada sellaisen kuvan että vain shoppailen eikä muuta tekemistä ole mutta kyllä mulla on, ne eivät vaan kuulu blogin aihepiiriin. Miehen mukana on hyvä lähteä jos tajuaa omat oikeutensa. Aika harvoin suomalaiset naiset tajuavat oikeuksiaan, erikoista sinänsä mutta moni ei osaa katsoa omien etujensa perään. 

Sitä en tajua jos nainen lähtee ulkkismiehen mukana, naimattomana, ilman omaa elämää. Suomalainen nainen toimii ilmaisena kodinhoitajana kun mies on suurimman osan aikaa töissä ja "työjutuissa töiden jälkeen". muun maalaiset naiset palkkaavat jonkun tekemään hommat miehen luvalla ja miehen rahoilla ja pitävät itsestään ja piireistään huolta. Ainakin pari nuorempaa bloggaajanaista on täysin miehensä vietävissä. Sitten ollaan innoissaan kun saa jonkun luksusjutun silloin tällöin. Se on sitä lahjontaa sitä varten että jos mies kärähtää joskus vieraista tai muusta niin voi aina sanoa että sinähän saat kaikkea jotta pidät turpasi kiinni ja hymyilet vaan nätisti ja teet niinkuin käsken. 

Vierailija
11/18 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa voi tulla itku kurkkuun kun tajuaa mihin peliin on itsensä pistänyt naiiviuksissaan:(

Vierailija
12/18 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En bloggaa mutta minä ja mieheni tienataan yhtä paljon, ostellaan itsellemme kaikkea kivaa ja myös toisillemme (meillä ei ole lapsia joten "ylimääräistä" käyttörahaa jää vähän enemmän), mutta jotta työkaverit ei kadehtisi vähän korkeampaa palkkaani (koska kysyvät aina kuitenkin että ostitko uutta) niin minä sanon kaikista ostoksista kollegoille että mies osti lahjaksi, ja hän sanoo omille työkavereilleen että vaimo osti lahjaksi :DDD Moni siis luulee että olen ylläpidetty nainen!

Vierailija
13/18 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 16:10"]

Ainakin pari nuorempaa bloggaajanaista on täysin miehensä vietävissä. Sitten ollaan innoissaan kun saa jonkun luksusjutun silloin tällöin. Se on sitä lahjontaa sitä varten että jos mies kärähtää joskus vieraista tai muusta niin voi aina sanoa että sinähän saat kaikkea jotta pidät turpasi kiinni ja hymyilet vaan nätisti ja teet niinkuin käsken. 

[/quote]

hyvä pointti, en ole koskaan ajatellutkaan että jotkut voi elää tuollalailla, ja kadottaa oman identiteettinsä samalla, kunhan saa vähän almuja välillä.

Vierailija
14/18 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa blogissa lukee että mies kävi Vuittonilla, mies haki Vuittonilta, mies osti Vuittonilta, mies kotiutti Vuittonilta, sain mieheltä lahjaksi Vuittonilta, eli siitä voi päätellä =D

Vierailija
15/18 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miettii asiaa yleisellä tasolla, niin onhan totta että kun pakolliset kulut asumisesta, laskuista, ruoasta ja lapsista laitetaan fifty fifty niin rahaa jää molemmilla osapuolilla siihen shoppailuunkin. Miehet harvoin ottavat lapsia luokseen asumaan, joten nainen on se joka karsii omistaa ensimmäisenä kun tulot tippuvat ja menot korkeintaan pysyvät samana. Vaikka nainen lapsineen vaihtaisi halvempaan asuntoon, ei tulot kuitenkaan nouse vaikka menot kasvavat kun ruokakunnan tulot ovat pienemmät. Elatusmaksut ovat pieniä ja mies harvoin maksaa yhtään enempää kuin pakko. Miehen menot pienenevät siis. Tämä näkyy varmasti myös bloggaaja-naisilla, ihan kuten meillä bloggaamattomillakin. En usko että kyse on suoraan siitä että mies on elättänyt ja maksanut ennen kaiken, vaan siitä että kulut laitettiin ennen puoliksi ja eron sattuessa nainen maksaa pelkästään pakollisia menoja entisen 50% sijasta 85%. 

Vierailija
16/18 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sisustusbloggaaja - meillä ainakaan mies ei kustanna yhtäkään mun hankintaa. Eikä muuten tykkää edes siitä että bloggaan. Pitää koko touhua aivan naurettavana. Eli eipä yleistetä :)

Vierailija
17/18 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/18 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti: Kyllä, olet oikeassa.