Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitojen alkajia enskuussa***

01.08.2008 |

Onko muita? Meillä yritystä 04/06 lähtien, ja vihdoin laitetaan järeemmät systeemit kehiin.. Teroluteja syöty nyt kesän ajan 3kk ja pääasiallinen syy on ilmeisesti mun endometrioosi. Alotetaan joko iui.lla tai laparoskopialla,.. jossain vaiheessa se kai kuitenkin on edessä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, marvik, hyvältä kuulostaa!! Monesko kp sulla siis nyt on, joko vois varovasti onnitella? :)

Täällä surkeemissa tunnelmissa.. vuoto alkoi sitten jo tänään, pari päivää etuajassa :(( Tarkottaen sitä että kiirus tulee hoidon alotuksen kans, leikkauksen jälkeen. Mä kun oon ilmeisesti vielä sairaalassa sillon kun piikit pitäs alottaa!

V--u että turhauttaa.. saa nähä meneekö TAAS kerran yks kuukaus peukaloita pyöritellen, parin päivän takia :( En JAKSAIS oottaa enää yhtään että asialle alettas vihdoin tekeen jotain! Ja arvasin kyllä että just MUN tuurilla käy jotenki näin...

Ainakin voin sanoo huomenna labrassa että joo, jätetään väliin se hcg-testaus, eipä oo mitään epäselvyyttä.

Vierailija
22/31 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on kp 31 ja kun munasolu bongattiin kp 15, laskin että irtautuminen olisi tapahtunut jotakuinkin kp 17 tienoilla. Mutta nämähän ovat vain arvoita, tarkkoja päiviä on vaikea arvoida, kun ei tässä ole kuin kahden kuukautiset olleet sitten lapsen syntymän ja edellinen kierto oli 40 päivää!

Soitin kuitenkin VL:n ja kysyin saanko mennä sinne HCG-testiin. Toivottivat tervetulleeksi, joten menen ti- tai ke-aamuna sinne. Ihanaa kun suostuivat, tulee siitä ainakin vähän viisaammaksi.

On tämä ihme! Ensimmäinen ilman hoitoja tehty positiivinen raskaustesti koko elämäni aikana ja ikää on jo 38!

Vaaka, olen pahoillani tädistä. Mihin leikkaukseen olet menossa, tuliko sulla lähete laparoskopiaan? Mut ei kait siitä voi suoraan aloittaa hormonihoitoja? Yritin katsoa edellisiä viestejäsi enkä löytänyt mainintaa leikkauksesta, siksi tässä kyselen.

Mutta häntä pystyyn. Itsekin olin aikoinaan tosi kettuuntunut kun en päässyt heti hoitoihin, ensin löytyi kysta munasarjoista, joka poistettiin laparoskopiassa, tämän jälkeen papassa löytyi vakavia solumuutoksia, jonka johdosta jouduin loop-hoitoon, etten sairastu kohdunkaulan syöpään. Sitten vielä piti odottaa Papan seurantakontrollia ennen kuin päästiin aloittamaan 1. IVF. Tähän meni kokonaisuudessaan vuosi!

Näin jälkikäteen ajateltuna olen miettinyt että jokin kohtalon käsi tässä on varmaan ollut mukana. Viivästysten aikana muutimme unelmien kotiin (jos lapsi olisi syntynyt aiemmin, ei meillä ikinä olisi ollut varaa siihen), sain kehitettyä ammatissani asiantuntemusta niin hyväksi, että ihan heti ei tarvitse työttömyyttä pelätä ja tytöllä on nyt naapurustossa paremmin omanikäisiä leikkikavereita.

Ymmärrän kuitenkin hyvin kärsimättömyytesi, hoidon alun odottaminen on piinallisinta!

Tsemppiä!

-marvik-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on sellanen hampaiden oikomisleikkaus..eli ei liity mihkään gynejuttuihin :) oishan se varmaan hyvä pitää lepokierto sen jälkeen mutta arvaa maltanko.. sit kuitenki loppukierrossa harmittaa kun on jo paremmissa voimissa että miksen alottanu tekeen jo tällekin asialle jotain! :/ Mutta tietysti jos nyt älyttömän uupunu ois leikkauksen jälkeen niin pakko se on kai seuraavaa oottaa.. polilla haluan silti käydä ultrassa tsekkaan endometriooman tilanteen ja piinaan lääkäriä paperiarkillisella kysymyksiä :D Ja yrittää päästä niihin lapa+ivf-jonoihin.

Vierailija
24/31 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomuplussa, WAU!!! Turvallista raskausaikaa, toivottavasti kaikki menee hyvin. Tuosta sun aiemmasta viestistä oisin jo voinut veikata positiivisen tuloksen tulevan, niin tuttu tuo "justiin lorahtaa" raskausoireena täälläpäin=D

Vaaka: Hermoja, hermoja nainen! Yksi kierto on kuitenkin vaan yksi kierto, jos olet sitten paremmissa voimissa onnistumismahdollisuudetkin on paremmat. Ei kannata pilata hätäilemällä odotettua hoitoa.

Oma napa, ovisbongailut on siinä vaiheessa että testit odottaa kaapissa, ke on seurantaultra että tapahtuuko muniksissa mitään ja milloin alan tikuttamaan (käytännössä oletan että ke tai to) ja sitten toivoa sopisi että tikkuun jotain löytyy! Mä olen sellainen juoja ja vessassa ramppaaja että täytyy yrittää kunnostautua jotenkin sillä rintamalla. Kotitesti.fi:stä tilasin ne ovis+raskaustestit paketin. Saapa nähdä sitten miten käy, onnistaako.

Hiljaista on tällä palstalla tosiaan!

Waimo

Vierailija
25/31 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta aamun veritesti kertoi, että HCG-arvolla 129 olen raskaana. Tytön kanssa lukemat olivat aikoinaan 174, mutta silloin tarkka hedelmöityspäivä olikin tiedossa. Nyt jouduttiin vähän spekuloimaan, mutta kyllä siitä lähdettiin että ei tässä ole ainakaan tässä vaiheessa epäselvyyttä. Varasin kuitenkin varmuuden vuoksi 7 vko:n kohdalle ultran, jotta voi huokaista helpotuksesta kun sydänäänet näkyy.

Nooh, Vaaka, millä mielellä? Toivottavasti ketutus on jo lieventynyt...

Waimo, mitä seurantaultra kertoi? Pääsetkö tikuttamaan? Pidän peukkuja että pääset pian perässä pinoutumaan odottavien puolelle. Minä en kehdannut tällä kertaa mennä plussanneiden lapsettomiin, vaan pinouduin Odottavien toukokuisiin.

Tässä vaiheessa kiitän ja kumarran ja toivon teille kaikille suotuisia plussatuulia. Käyn aina välillä kurkkimassa kuulumisianne. Toivottavasti aktivoitumista tulee enemmän hiljaisilta taustailijoilta ;o)

Vierailija
26/31 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus sujui hyvin ja pääsin kotio jo seuraavana päivänä. Jälkikivut, turvotukset ym. toipuminen onkin sit rankempaa kun osasin odottaa :( Viime päivät on menny lähinnä nukkuessa ja lepäillessä, eikä tulis kyllä mieleenkään alkaa juuri nyt piikittään itteeni mitään lisälääkettä.. :S Pakko se on kerätä voimia siihen enskiertoon jos vaikka sit ois jo parempi onnistumismahdollisuuskin, eikä mitään antibioottikuurejakaan enää ja syöminen onnistus jo suht normaalisti.

Eilen jaksoin jotenkuten raahautua sinne gynelle, ja eipä sitten vieläkään irronnu tyroxiinilääkitystä, sano vaan että on edelleen "normaali vaihteluvälissä" se arvo!? Lupas vielä kysyä asiaa toiseltakin kun kuitenki muitaki oireita on.. En tajua miks pitää pihdata sitä lääkettä kun asia ois niin helpolla korjatavissa? :/ Endometrioomakin oli tottakai kasvanu sentillä viime kerrasta, (nyt jo noin 3cm!) kai sekin tarvii seuraavaks leikata :( vaikka parempihan se kai ois jos saatas ennemmin se raskaus alkaan ja sillä totakin kuihdutettua..

On taas ollu kyllä sellanen fiilis että mahtaako tästä tulla ikinä mitää ku asioille ei edes suostuta tekeen mitään eikä oteta vakavastikaan.. No, katotaan enskierrossa uudelleen.

No mutta onnea marvikille! :) Nopeestihan tähän pinoon nyt yks plussa ainakin saatiin! bd

Vierailija
27/31 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tuo sun leikkauksesi, Vaaka. Yritä nyt toipua ja kerää voimia.

Jotkut lääkärit tuijottavat vielä vanhoja kilpirauhasarvoja, eivätkä osaa ottaa huomioon mahdollisia oireita. Jos lääkärisi edelleen kieltäytyy reseptin kirjoittamisesta, mene lääkäriin joka on erikoistunut kilpirauhassairauksiin.

MIten muuten sulla tuo endometrioosi näkyy? Olen luullut ettei sitä ultrassa pysty katsomaan?

Kiitos vain onnitteluista :o) Tänä aamuna oli pakko käyttää viimeinen testi tarkistaakseni että viiva tosiaan vahvistuu. Parin viikon päästä ultraan, sen jälkeen huokaisen helpotuksesta. Mitään raskausoireita ei vielä ole oikein tullut, mitä nyt vatsassa paineen tuntua ja uni tulee illalla herkemmin.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
28/31 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siellä oli jälleen kerran eri lääkäri jota en oo aiemmin nähnykään.. saa nähä lähettääkö reseptiä postissa, mutta ihan niiden muiden oireiden perusteella -kuulema raskaakstuloon sillä ei yksinään merkittävää vaikutusta oo(?!). :o Yritin kyllä sanoo että eiks oo yleisessä tiedossa että yli 2n arvokin jo voi vaikuttaa.. ettei vaan ois nyt lekuri kokenu että alan astua "asiantuntijan" varpaille :P ;)

Seuraavan kerran aion kyllä kysyä taas seuranta-aikaa, kun kuitenki kokoajan vaan ollu nousussa, nyt en olotilastani johtuen jaksanukaan niin paljoa vaatia mitä olin suunnitellu :(

Endoa ei voikaan muulla tavoin nähdä ultrassa paitsi jos pesäke on munasarjassa. En tiedä onko tuo sijainti tässä enemmän "onni" onnettomuudessa, koska ilman konkreettista (lääkärinkin omin silmin nähtävää!) näyttöö ja pelkällä oireideni valituksilla tuskin ikinä tulis puhettakaan pääsystä laparoskopiaan...ainakaan julkisella! :/

Joo, mutta enskierrossa sitten palailen "sotatantereelle" uusin voimin (=vaatimuksin!) :D

Tulehan kertomaan ultrakuulumiset sitten tännekin puolelle, ja oikein paljon tarraa+liimaa pikkuiselle mukaan! bd

Vierailija
29/31 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaka77: Sun odottelu kuulostaa rankalta, turhautuminen on täysin ymmärrettävää ku homma ei toimi ja etene niinkun itse toivoisi. Tsemppiä kuitenkin, ja koita muistaa että hyvää kannattaa odottaa:)

Ja mäkin kyl uskon monessa asiassa että kohtalolla on sormensa pelissä, kyllä alkaa tapahtumaan ku aika on oikea!!! Ainaki näin kävi meidän kohdalla...

Waimo: Joko oot käyny siellä kontrollissa?? Koitin tossa lukasta kaikki läpi mut ei vaan jää päähän!! Meette siis kuitenkin luonnolisella kierrolla? Alkaako ko jännäämään??

En nyt taas pääse enää katsomaan muiden kirjoituksia, joten laitan vaan nopeesti omat tähän perään...

Eli kävin suunnittelukäynnillä viime torstaina ja päädyttiin siihen lääkkeelliseen vaihtoehtoon. Lääkäri mietti vaihtoehtoja, jolloin sanoin että ovista oon tikutellu lukemattomia kertoja, enkä IKINÄ ole saanut selkeää vastausta. Siihen totes että joo, selkee homma. Noh, lähinnä se mietti että siirretäänkö yks vai kaks (viimeks siirrettiin kaks, joista vaan toinen loppujen lopuks jatkoi). Sanoii, että hirttävät hänet naikkarilta jos tuun sinne toisenkin kerran, tällä kertaa ennenaikaisten kaksosten kanssa. Tyttö syntyi siellä rv 33+6 viikon pakkolevon jälkeen:) Eli päädyttiin siihen että siirretään yksi, oon samaa mieltä.

Meillä pakkasessa on muistaakseni 8 2-soluista. Kaikki kyllä ihan hyviä muuten. Lääkäri puhui jostain "jatkoviljelystä", jolloin vois sitte siirtää sen paremman version. Ovat pareittain kai pakastettu. Ja ilmeisesti jos sulatetaan kaks tosi hyvää, voidaan se toinen pakastaa uudelleen. Noh kuitenkin, soitan siis klinikalle ku menkat alkaa, siitä sitte lähtee. Ja menkat alkaa tod näk 14-15 pvä, katto nimittäin ultralla käynnillä ja ovis oli jo menny. Kysyin ultratessa että vieläkö kannattaa illalla ampua, ja hän sano siihen että kaikki sorsat on jo ammuttu...sen verran näkyy reikiä :D :D :D

Lisäs sitte vielä perään, että saatte tehdä illalla ihan mitä haluatte, johon totesin että huh...saan rauhassa katsella telkkaria ja surffata netissä :p

Meidän lääkäri on aivan ihana...en ikinä vaihtais toiseen, menee huumori ihan yks yhteen B-)

Meidän hoitoaikataulu on sitte niin, että siirto pitää tehdä viim 2.10, koska sillon lähdetään reissuun...eka ruotsiin ja sit kyprokselle. Odotan niin paljon että päästään lähtemään, saa vaan rentoutua:) Tietysti vielä enemmän odotan sitä että oon sillä reissulla raskaana.

Mä en tosiaan ihan hirveesti täällä edes käy kurkkimassa, päivät täyttyy niin kaikesta muusta. Tyttö yks vee tietty vie paljon, ja sit ku se nukkuu niin ei jaksa räpeltää koneella, vaan kattoo boksista jonkun kattomatta jääneen ohjelman (ja niitähän kertyy ihan kivasti).

Tsemppiä kaikille, palaam taas asiaan varmaankin sitte ku jotain oikeesti alkaa tapahtumaan...oon IHAN TÄPINÖISSÄ

Vierailija
30/31 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla tälle puolelle kertomaan ultrakuulumisia. Meidän luomuplussa nyt sitten on totta, tänään näkyi ultrassa pienen pieni syke. Raskausviikkoja on nyt tasan 7+0.

Jopa lääkäri sanoi tämän raskauden olleen yllätys meidän hoitotaustan tuntien. Aiemmin munasolut ovat olleet huonolaatuisia, paitsi viimeisessä hoidossa mistä tyttö sai alkunsa. Ja nyt ilman hoitoja onnistuttiin! Kilpirauhaslääkityksellä näyttäisi olevan suuri vaikutus, niin lääkärikin uumoili.

Joten kaikki kilppariongelmaiset nyt vain tiukkana, näillä arvoilla on merkitystä raskautumiseen! Lääkärin mukaan myös raskauden aikana TSH-arvon pitäisi pysyä alle 2.5:n, koska kyllä nämä vaikuttavat myös sikiön kehitykseen.

Aurinkoista viikkoa!

T. Marvik ja luomupapu

Vierailija
31/31 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hoidot tais tyssätä jälleen kerran enneku alkokaan.. miehen vastahakosuus hoitoihin tuli juuri ennen tositoimia täytenä yllätyksenä, joten johonkin hamaan tulevaan siirtyy kaikki, jälleen kerran :'( sen mielestä voitas jatkaa niinkun ennekin, luomusti yrittäen, mutta mä en todallakaan voi enkä aio jäädä enää ootteleen, tän endonkaan takia..

Ehkpä saatan hakeutua yksinäisenä hoitoon kun saan kerättyä sen verran rahaa, mutta nyt kaikki näyttää mahdottomalta ja epävarmalta. Että näin loppu tää yritys (ja suhde) tältä erää. :((

Hyvät jatkot muille!