Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläminen epävarmassa parisuhteessa. Kokemuksia?

Vierailija
27.08.2013 |

En jaksa tilannettamme sen yksityiskohtaisemmin ruotia, mutta tilanne on se ettei mieheni tiedä mitään tulevaisuudestaan. Hän ei kuulemma osaa suunnitella eikä ajatella elämäänsä esimerkiksi ensi kesään saakka. Ja hän on myös sanonut minulle ettei tiedä mitä haluaa minun suhteeni tulevaisuudessa.

Nämä puheet (ja monet muut) ovat jättäneet muhun jälkensä. Olen elänyt nyt tässä epävarmuudessa muutaman vuoden. Mulla on olo, että mies saattaa lähteä hetkenä minä hyvänsä kunhan vaan löytää jonkun paremman. (Omien sanojensa mukaan ei etsi ketään).

Olen alkanut jo tottua tähän epävarmuuteen ja olen alkanut suunnitella elämääni yksin. Ikään kuin asennoidun siihen, että jään yksin. (Ei kai siihen oikeasti voi asennoitua?). Ihan kuin odotan sitä hetkeä että mies lähtee.

En siis pysty elämään täysillä tässä meidän liitossa, enkä antamaan itsestäni enää oikein mitään. Tuo epävarmuus on tarttunut myös muhun ja oon kasvattanut suojamuurin ympärilleni.

Elämä ja arki tuon miehen kanssa on ihan hyvää. Lastenhoito, kotityöt ym sujuu, eikä niistä tule riitaa. Ja se saakin mulle riittää tässä kohtaa. En lastenkaan takia voisi perhettä jättää.

Mutta totta kai tämä tilanne syö mua koko ajan! En enää uskalla päästää miestä henkisesti lähelleni, enkä puhua omista ajatuksistani hänelle oikein mitään. Huomaan kuinka ajaudumme kauemmaksi ja kauemmaksi. Tiedän että jos mä jaksaisin olla koko ajan se tämän liiton ylläpitävä "voima", meillä menisi paremmin. Mutta kuka jaksaa?

Tai jaksaako teistä joku? Kuinka oikeasti elää tälläisessä epävarmuudessa vuodesta toiseen? Emme koskaan puhu sanallakaan tulevaisuudesta. Emme ensi kesästä emmekä eläkevuosista (edes vitsaillaksemme).

Mieheni vakuuttaa ettei ole ketään toista. Mutta varmahan en voi olla. Tiedän, että tälläinen epävarmuus toisen kanssa voi johtua juuri toisesta naisesta.

Jos olisin vahva ja kunnioittaisin itseäni, lähtisin. Mutta mistä saada se voima lähteä? Kun kuitenkin välimme ovat ok, emme riitele, jne. Mutta se epärmuus kalvaa mua kaiken aikaa, eikä mun ylpeys anna periksi että lähestyisin miestä kuten ennen.

Onko kukaan samassa tilanteessa? :(

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yli 10 vuotta elänyt avioliitossa, jossa edes eroa ei saatu aikaan... Minä olin jo eroamassa, mutta kun mies olisi pitänyt joko kantaa ulos tai muuttaa itse pois lasten luota, sekin jäi kesken. Mies oli kyllä saanut virallisen eroilmoituksen postitse, mutta kaikkiin kysymyksiini käytännön järjestelyistä vastasi: "En tiedä." Ei tehnyt elettäkään mihinkään suuntaan, ei eron loppuun viemiseksi eikä suhteen korjaamiseksi. Jatkoi elämäänsä täysin normaalisti, mitenkään reagoimatta eroilmoitukseen. Kakkosvaihe jäi sitten hoitamatta, joten olemme edelleen naimisissa, mutta en tiedä tajuaako mies edes koko avioliiton mädänneisyyttä. Nukumme eri huoneissa, keskustelemme lähinnä käytännön asioista, yhteisiä mielenkiinnonkohteita ei ole. Jos tämä tyydyttää hänen tarpeensa, niin... huoh.  Niin, ja mulla on hyvä rakastaja, jonka luo pakenen säännöllisesti tätä flegamaattisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme