Muutama päivä koulussa ja heti useita lapsia kipeinä
Koko kesäloma meni terveenä. Nyt muutama koulupäivä takana ja on kuumetta, nuhaa, kurkkukipua, yskää. Eikä ainoastaan meillä, vaan myös useamman tutun lapsella. Nähtävästi vanhemmat ovat antaneet lastensa mennä kouluihin tartuttamaan ja nyt moni tulee kipeäksi. En nyt tarkoita, että tämä koronaa olisi, mutta oli mitä oli, niin vanhemmat liian aikaisin päästävät sairastelleet lapsensa kouluun. Koronaa ei meidän lapselta kuulema testata, jos ei oireet pahene.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa ettei kouluissa ainakaan mitkään turvajärjestelyt pidä, kun taudit heti tarttuu.
Kivoja koronalinkoja ovat.. :(Minä kauhulla odotan koska oman tuo lukiosta kuoleman kotiin.
Ja yhtään et ole dramaattinen. "Tuo kuoleman kotiin"
Korona on dramaattinen tauti, mitä sitä kaunistelemaan, voin monisairaana kuolla helposti lievänkin koronan jälkioireisiin. Moni lievän koronan saanut saa jälkeenpäin vaikeita rytmihäiriöitä, sydänkohtauksia ja elinvaurioita. Minulla ei ole varaa siis lieväänkään koronaan.
Ja ps. ei ole kellään muullakaan jolla järki raksuttaa.
Ei kouluissa pysty mitään turvaetäisyyksiä valvomaan. Toiseksi, kaikki käpälöivät samoja kahvoja, keinujen kettinkejä, kaiteita... pulpetin kansia ja tuoleja ohi kulkiessaan, ruokalassa jne....Lisäksi kaivavat nenää, silmiä, peppua, heiluttavat hampaita. Sormet käy siis kaiken aikaa suussa ja kasvoissa, jos ei suoraan suuhun, niin sitten ajatuksissaan järsivät käpälöityä kynää jne. Ei lapset osaa varoa, eikä kaikkea ehtisi estää, vaikka jokaisella olisi henkilökohtainen avustaja.
Poika kertoi, että koulusta on todella moni poissa.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, näihän se on kautta aikojen ollut ja tulee olemaankin. Lapset yksinkertaisesti sairastavat useamman flunssan vuodessa ja ne ajoittuu juurikin aikoihin jolloin kokoonnutaan taas yhteen suurella joukolla juurikin esim lomien jälkeen.
Niin ja NÄINHÄN EI TÄNÄ VUONNA PITÄNYT JA SAISI KÄYDÄ. Että höpöhöpö sinnekin. Ihan turhaan on sanottu että kouluihin on turvallista mennä, ei tietenkään ole, tätä se juuri on, kaikki leviää, eli mitkään järjestelyt ei selvästikään toimi.
Vierailija kirjoitti:
Joka ikinen vuosi koulujen alettua lähtee epidemiat kiertämään. Flunssa, influenssa, norovirus, you name it. Hirveät vanhemmat laittaa joka syksy ne sairaat lapset kouluun tartuttamaan!
Tänä vuonna piti tehdä järjestelyjä että tartunnoilta vältytään.
Jep jep.
Meillä lapsella oireina kuumetta, nuhaa, yskää ja kurkkukipua. Emme päässeet testiin. Käskettiin odottamaan oireiden pahenemista, niin sitten voivat harkita uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka ikinen vuosi koulujen alettua lähtee epidemiat kiertämään. Flunssa, influenssa, norovirus, you name it. Hirveät vanhemmat laittaa joka syksy ne sairaat lapset kouluun tartuttamaan!
Tänä vuonna piti tehdä järjestelyjä että tartunnoilta vältytään.
Jep jep.
Niin piti, mutta pelkkää sanahelinää. Ei sellainen ole edes mahdollista täyteenahdetuissa kouluissa - jos olis vielä pieniä kyläkouluja, asian voisikin järjestää. Lapset nyt vaan piti saada pois kotoa olemasta aikuisten vaivoina.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miksei kouluihin määrätä edes maskipakkoa, onko luukaa vaadittu.
Olen vihainen päättäjien ja virkamiesten lepsuilusta. Jokainen hetki mitä tässä leikitään koulua ja eletään kuin ei mitään koronaa oliskaan, maksaa ihmishenkiä ja lukemattomien ihmisten loppuelämän terveyden.
Maskipakko kouluihin? Jokaiselle tunnille oma maski. Oppilaat kantavat 5-6 maskia koulupäivää varten repussa ja vaihtelevat niitä hygieenisesti pitkin päivää? Hyvä vitsi.
Olen itse koulussa töissä. Yhdellä oppilaalla on maski, jolla hän leikkii jatkuvasti. Maski pois ja takaisin, lääpitään ja pelleillään. Turvaväleistä kyseisellä oppilaalla ei ole tietoa. Maski naamalla mennään toisen oppilaan naamalle höpöttämään ja joudun jatkuvasti muistuttamaan asiasta.
Että eiköhän me nyt mennä näillä olemassaolevilla varotoimilla. Voi olla, että se sinulle näyttää siltä, että eletään kuin ennen, mutta koulussa käytetään paljon aikaa varotoimiin. Ei todellakaan ole ns. normaali syksy meneillään.
Olen muuten joka syksy itse sairastanut näihin aikoihin flunssan. Tänä vuonna en ole siihen vielä ehtinyt, koska oppilaat ovat tehopesseet käsiään ja sairaat jääneet kotiin.
Syksyn influenssakausi alkaa pikkuhiljaa olla aluillaan, ja se näkyy juurikin koululaisten sairastumisena. Mietin että mitenhän mahtavat yritykset pärjätä kun kokoajan osa porukasta poissa lapsen, tai oman flunssansa takia. Vaikka eihän flunssan iskiessä oikein tässä tilanteessa voi muuta kuin jäädä kotiin.
Mutta miksi ette testaa lasta? Vaikka onkin vain vähän oireita? Lapsillahan nimen omaan oireet yleensä ovat hyvin lievät. Kyllähän aikuinenkin tuossa tilanteessa itsensä kävisi testaamassa.
Lievistäkin hengitystieinfektio-oireista pitää jäädä kotiin ja hakeutua testiin. Testi vaaditaan myös saman perheen sisällä kaikilta. Kolme koululaista, kaikki sairaana, kaikki pitää saada testiin, en pääse edes varaamaan aikaa. Testaus täysin tukossa. Itse räävin etätöinä sen, mitä kolmen lapsen hoitamiselta ja huoltamiselta pystyn. Koulutkin voisivat tarkastaa kantojaan tämän testausasian suhteen, kun testaus ei hitsi vieköön toimi! Nyt ei edes ole minkäänlaista etäopetusta, ja lapset on koronakaranteenissa kotona parikin viikkoa odottamassa testiä ja testituloksia lievissäkin oireiluissa. Ihan älyvapaata hommaa!
Me ei päästy korona testiin. Töihin ei ole asiaa ennen kun tulokset on nähtävillä. 🤦♀️